FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Łańcuch rozrządu
  • po jakim okresie należy wymienić łańcuch rozrządu?
    Rapid LB | 1.2 MPI + LPG | 2014 | Ambition Komfort | Beż Cappuccino | 70000+ km | Leszno (wlkp) & Zielona Góra
  • Wydaje mi się, że są już wątki, w których jest o tym mowa. Trzeba tylko poszukać, a poza tym zalecam lekturę instrukcji bo tam powinno być napisane.
    Brak Skody
  • Nie ryzykując to max 90 tysiecy ;)
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Nie ma konkretnej wartości przebiegu podanej przez firmę. W instrukcji też nie ma informacji o przebiegu do wymiany łańcucha.
    Bardziej pomocne będzie zwiększenie szumu silnika, lekkie terkotanie, zwłaszcza na wolnych obrotach. Na wymianę ma wpływ sposób jazdy, sposób traktowania silnika (pilnowanie poziomu oleju, częstość jego wymian), stąd nie ma jednakowej wartości dla tego typu silnika. O wymianie decyduje użytkownik. Ale biorąc pod uwagę wysilenie silnika oraz poprawne serwisowanie, łańcuch powinien wytrzymać przynajmniej 200 tkm.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • 200 tkm? To raczej pobożne życzenia lansowane przez Skode na naiwności użytkowników.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa
  • Osobiście znam przypadek Passata B7 z 1,4 TSI mającym >200 tkm i łańcuch nie daje o sobie znać. Jedyny problem do tej pory to sparciałe przewody podciśnienia. Osobiście nie planowałem nigdy wymiany łańcucha w swoim R, czekam na sygnały z otoczenia jak sprawują się przy wyższych przebiegach.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 60000 km | Sochaczew
  • Do WW są wkładane lepsze podzespoły, wiec to jest możliwe, w Skodzie wszystko to co najgorsze i najtańsze albo to co chce się przetestować, bo często klienci Skody są króliczkami doświadczalnymi.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa
  • Silniki do R (i nie tylko do niego) jak i niektóre skrzynie biegów są robione w Czechach. Część produkowanych silników i skrzyń trafia do montowanych Skód i Seatów, reszta idzie do VW czy Audi. Wątpię, czy tam jest selekcja typu do Skody albo do innego typu autka. 
    Z drugiej strony na lawetach wozi się nie tylko Skody, tak jak nie mamy pojęcia o usterkowości innych marek i nie znamy bliżej ich serwisów. Nie znamy ich problemów tak jak tu na forum poświęconym właśnie Skodzie Rapid.
    R miał swoje problemy, raczej ma je za sobą. Teraz powoli zaczyna nabierać dojrzałości wśród swoich rówieśników.
    A co do łańcucha rozrządu - każdy z nas będzie przedstawiał swój punkt widzenia. Jednak konkretny łańcuch wytrzyma tyle, na ile mu "pozwoli" jego właściciel. Łańcuch nie pęka z dnia na dzień (jak pasek) tylko powoli daje znać o sobie. Sądzę, że nawet przeciętny kierowca jest w stanie wyczuć wyciągnięty pasek i zdecydować się na jego wymianę. Określanie konkretną liczbą przebiegu łańcucha jest pozbawione sensu, bo każdy z nich może mieć bardzo odmienne warunki pracy, a to uniemożliwia "wrzucenie" łańcuchów do jednego worka. 
    Jestem optymistą, i sądzę że dla większości użytkowników łańcuszek posłuży przynajmniej do 150 - 200 tkm.
  • Życzę Ci kolego dużo tego optymizmu, będzie Ci potrzebny.:) Po rozebraniu rozrządu w mojej Rapidce przy 85 tys. km przebiegu, a musiałem go już rozebrać przy takim przebiegu, bo okazało się, że pompa wody nie wytrzymała i już przecieka. To okazało się że każdy element jest z innej parafii. Pasek był contitecha, rolki były gatesa, a sama pompa była oryginalna ze znakiem WW. Takie to właśnie podzespoły daje Skoda, jak leci i co jest tańsze, natomiast już w WW raczej takiego misz-maszu nie zauważysz.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa
  • Piszesz o uszkodzeniu czy nieszczelności pompy wody. Ale to chyba nie ma nic do łańcucha rozrządu? Bo w serwisie demontują/wymieniają pompę wody bez ruszania łańcucha rozrządu. To jest samodzielna jednostka.
    Nie podajesz w jakim stanie był sam łańcuch, czy nadawał się do wymiany, czy go wymieniłeś już "przy okazji"?
    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @dodan trochę napisał nie na temat, bo On ma TDI na pasku, a temat jest o TSI na łańcuchu, jednakże z drugiej strony daje to teoretyczny pogląd na jakość.
    @dodan, jesteś zdziwiony, że każda część była z innej parafii. Musisz pamiętać, że VAG, ani żadna marka nie produkuje części, tylko zamawia je u poddostawców i nabija swoje logo. Dlatego też na wielu elementach są loga VW/Skoda plus logo wytwórczy elementu, a czasem nawet tylko logo wytwórcy. Dlatego też na paskach może być Contitech, na rolkach Gates lub INA, na łożyskach SKF, na klockach ATE lub TRW, na sworzniach, tulejach, końcówkach, łącznikach Lemforder, na czujnikach Bosch i można tak mnożyć w nieskończoność. Grunt żeby spełniały normy jakościowe marki, tak jak oleje. Porównaj sobie ceny jakiegoś elementu w ASO, a zamiennik porównywalnej jakości w sklepie motoryzacyjnym-różnica może być kolosalna. Wychodzi na to, że jest to dopłacanie za logo.

    <mod> Temat dotyczy silnika 1.2 MPI na łańcuchu.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 60000 km | Sochaczew
  • @Maciek_1991 Możliwe, kiedyś jednak była taka zasada, że rozrząd wyminia się komplet jednej firmy, przynajmniej ja tak zawsze kupowałem.:) Teraz na zmianę do rapida założyłem cały rozrząd oryginał ze znakiem WW. Ale przez kilka dni jeździłem na pasku gates-a i muszę ci powiedzieć, że jak przyjrzałem się obu paską to jednak czuć i widać było tą różnicę w jakości na korzyść oryginalnego paska.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 112.500km / Warszawa
  • Jakie czynniki mają wpływ na wydłużanie łańcucha rozrządu? Jaki styl jazdy najbadziej się do tego przyczynia?
    Rapid LB| 1.2 MPI | MY14| Active+| 25455 km
  • VW zmieniło łańcuch na pasek ponieważ wydłużenie łańcucha to nie było faktycznie jego wydłużenie tylko wytarcie wewnetrznych ogniw które stykają się z kołami napędowymi- zębatymi łańcucha, wytarte ogniwa wewnetrzne powodują większy luz. Mimo zmiany konstrukcji ogniw ( widać ze nowsze łańcuchu maja inna konstrukcje dalej ale później niż w starych łańcuchach dochodzi do wytarcia ogniw które stykają się z kołami). Nie zdołano tego problemy wyeliminować wogóle. Można zrobić trwalszy łańcuch, ale opory wewnętrzne i wielkość łańcucha będą duże adekwatne do większych jednostek. Najważniejsze często wymieniać olej na dobrej marki i pogodzić się ze jego trwałość jest taka jak kiedyś paska.
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Wracając do tematu, czyli 1,2 MPI: mam przebieg 160 tys km auto użytkowane z lpg. Wymiana oleju co 15 tys km, wymiana świec co 30 tys km. Odgłos pracy silnika jest wręcz idealny. Nadmienię, że był starannie docierany.

    Stan świec zapłonowych ma również nie bagatelny wpływ na rozrząd, gdyż wypadanie zapłonów przyczynia się do "szarpnięć" silnika. Co prawda precyzyjnie w precyzyjnie sterowanych silnikach jest to dopiero odczuwalne by bardzo dużym wypadaniu zapłonów.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • U mnie nasila sie częstość 'hałaśliwego odpalania' coraz bardziej.  Halas z łańcucha trwa pół sekundy i występuje tylko przy odpaleniu ale jest z większa częstotliwością niż kiedyś i pojawia się od niedawna nie tylko po nocy ale i na ciepłym silniku. Czy trzeba w takiej sytuacji skontrolować rozrząd? czy to normalne? przebieg niecale 82tys silnik 1.2 mpi
    Rapid LB | 1.2 MPI + LPG | MY14 | Active | 95000 | Wawa
  • Jeżeli zauważyłeś cos odmiennego od normy to warto na to zwrócić uwage. To, ze masz dopiero 82 tysiące zrobione, nie ma tu jakiegoś konkretnego znaczenIa. 
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • @demo87, jak często zmieniasz olej?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 60000 km | Sochaczew
  • Może przez słaby i rzadki olej hałasuje przy odpaleniu?
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • shell helix 5w30 jak w salonie... moze napinacz?
    kupilem go 10 mies temu przejechalem 12 tys i bylo ok ale ostatnio zrobilo sie głośniej przy odpalaniu. Olej zmieniałem 7 tyś temu

    .....

    Byłem dziś u mechanika co prawda  silnik był ciepły i nie było słychać hałasu ale nasłuchiwał i mowi że nie słychać łańcucha i przy odpalaniu jest to normalne że czasami cos warknie, Powiedział że dzwięk może takze pochodzić od popychaczy
    Rapid LB | 1.2 MPI + LPG | MY14 | Active | 95000 | Wawa
  • Witam,ja miałem taki sam problem z kilkusekundowym terkotaniem silnika podczas jego uruchamiania,zazwyczaj tylko przy uruchamianiu zimnego silnika.Sprawa się uciszyła po wymianie oleju na nowy i też wlałem jak kolega SHELL HELIX ULTRA ECT 5W30,jak na razie nie widzę różnicy,uruchamianie zimnego silnika jest poprawne,może nie ideał,ale nie ma tego terkotu jaki był na już zużytym oleju przed jego wymianą.Sprawa słyszalności terkotu przy uruchamianiu jest związana z napinaczem w układzie rozrządu naszej Skody.Podczas uruchamiania zimnego silnika,gdzie cały olej wcześniej spłynął wcześniej do dolnej części kadłuba rozrządu, następuje ruch napinacza,czyli wyciągnięcie tego luzu łańcucha i to właśnie słyszymy,ten kilkusekundowy terkot.Ten sam problem terkotu rozwiązała TOYOTA,gdzie zastosowano czujnik w układzie rozrządu,a mianowicie po przekręceniu kluczyka w stacyjce w jej pierwsze położenie, w Skodzie słyszymy zadziałanie pompy paliwa,a Toyota zastosowała jeszcze uruchomienie napinacza rozrządu,co powoduje wyciągnięcie tego luzu odpowiedzialnego za terkot słyszalny i po przekręceniu kluczyka w drugą pozycję,czyli uruchomienia silnika łańcuch rozrządu jest już naprężony i nic nie słychać,czyli nie ma tego terkotania.Taka jest cała prawda i nic nie zrobimy w tym zakresie,jedynie dbać o gęstość oleju,czyli jego wymianę co 10 lub 15 tyś.
    Pozdrawiam !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *12 800 * RYBNIK *

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?