Trzeba by porównać siłowniki elektryczne np z o3 es potem znaleźć moduł do klapy i jakoś to spiąć w całość aby poprawnie funkcjonowało. Moim zdaniem są to koszta już nieopłacalne. Niestety z Rapida nie zrobimy Octavii czy Superba.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
Ogólnie - żadna wersja R nie miała automatycznie otwieraną i zamykaną klapę bagażnika. R jest prostym, tanim modelem, czasem poniżej wyposażenia Fabii. @ Maniurah - na forum i na necie są mody, dot. usprawnienia otwierania klapy. To polega na dodaniu 2 sprężyn, do każdego siłownika klapy po jednej. Zadanie sprężyny polega na tym, że po odblokowaniu zamka, klapa jest podnoszona dodanymi sprężynami do położenia powyżej poziomu równowagi klapy, a dalej już same siłowniki podnoszą klapę do końca. To jest rozwiązanie mechaniczne, bez ingerencji w elektrykę. Niektórym takie rozwiązanie odpowiada. Co do zamykania klapy - tu już nie ma nic fabrycznego. Pozostaje dalej siła ręki. Natomiast sama próba modu jest możliwa (tak jak zamiana klimy man na Climatronika). Tylko jak na razie na forum ani na necie nie ma takiego rozwiązania. Prawdopodobnie koszty i ingerencja w elektronikę i mechanikę R byłaby niewspółmierna do efektu. I może jeszcze jedno spostrzeżenie - czy wielkość elektrycznych siłowników (chodzi o średnicę) zmieści się w aktualnej przestrzeni klapy R? Jak sam coś stwierdzisz czy dokonasz swojego modu - zapraszam do podzielenia się na forum.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.