niestety, ale muszę podjąć po raz kolejny temat terkotania. Tematów jest już w brud, ale nie znalazłem takiego, w którym ktoś opisałby dokładnie moja sytuację (jeśli się mylę, to przepraszam za powielanie!!).
Mojego Rapida kupiłem rok temu z przebiegiem 53kkm. Przez rok najechałem 30kkm. W międzyczasie zauważyłem krótkie terkotanie przy odpalaniu na zimnym silniku. Temat wałkowany nie raz, założyłem że tak ma być i tyle. Większy problem pojawił się ostatnio. Terkotanie trwa przez kilka minut, z obserwacji wychodzi, że po przejechaniu około 10km (kiedy lampa niskiej temp. dawno zniknie) ustaje. Wszystko na niskich obrotach. Olej wymieniany 3 razy przy 53, 64 i 80kkm, także w normie. Wszystko sugeruje na konieczność wymiany rozrządu.
Jedno tylko mnie zastanawia. To nie dające mi spać długie terkotanie pojawiło się tuż po ostatniej wymianie oleju co mnie bardzo niepokoi. Przez telefon mechanik stwierdził, że to normalne i trzeba z tym żyć, że jego zięć też tak ma w tym Rapidzie i nawet nie zasugerował rozrządu.
Nie bardzo wiem już komu wierzyć, dlatego proszę o opinię szanownej społeczności fanów R.
PS: dodam, że olej to Castrol 5W30, za każdym razem ten sam.
Ostatnio tez ktos mial podobny przypadek na forum zaraz po zmianie oleju i wymieniał ponownie, pisał ze pomogło. Normalne (wg.ASO) to jest kilkusekundowe terkotanie a pare minut to juz nie bardzo.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
U mnie czy to oryginał, czy Mann to potrafi zaterkotać. Co ciekawe zauważyłem ostatnio, że terkotanie jest mniejsze lub nie ma go, kiedy uruchamiam auto na wyłączonej klimatyzacji (nie świeci się A/C na panelu). Nie wiem czy to zbieg okoliczności...
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Maciek_1991 - u mnie terkotanie tez jest mniejsze przy wyłączonej klimie. Podobnie sprawa wygląda z zapaleniem na wciśniętym hamulcu. Też jest głośniejsze i dłuższe. Prawdopodobnie każde dodatkowe obciążenie silnika zwiększa terkotanie. Testuje też zależność terkotania od długości kręcenia rozrusznikiem podczas zapalania. Czym wcześniejsze puszczenie kluczyka tym mniejsze terkotanie, ale nie zawsze to działa.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Nie wierze w to by filtr mial jakis wplyw na terkotanie, olej juz predzej choc najpewniej napinacz. Najgorsze ze po wymianie nawet calego rozrzadu terkotanie powraca po jakims czasie...
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Może mieć wpływ, jeśli założysz filtr bez zaworu zwrotnego to olej z filtra spłynie i zamiast w napinacz będzie szedł dodatkowo w filtr przez co dłużej będzie budował ciśnienie w układzie i tym samym dłużej terkotał.
Rapid SB | 1.2 TSI 105 | 2013 | Ambition Max | Biała | 33kkm i ciągle rośnie | Klimontów sandomierski
@Wilku, zajrzyj sobie w temat "Co padło w Rapidzie i przy jakim przebiegu" i przeczytaj ostatnie posty kolegi mrpawel. Lepiej zrobić rozrząd skoro cena nie zabija i mieć święty spokój, niż wróżyć fusów i czekać aż sam padnie. Tylko wtedy naprawa będzie kosztować x3. Po zmianie rozrządu zalej coś innego niż Castrol. Czasy długowiecznych rozrządów na łańcuchu się skończyły i to dawno temu.
Byłem na przeglądzie (4 lata, 56 tys). Zgłosiłem terkotanie na zimnym silniku. Postanowili zostawić samochód na następny dzień, żeby odpalić rano zimny silnik. Twierdzą, że wszystko jest ok. Dziwne jest to, że od dnia przeglądu nie słyszałem ani razu terkotania. A wcześniej słyszałem kilka razy dziennie. Czyżby coś zrobili o czym nie informuja? Jedyne co robili przy silniku to wymiana filtra powietrza i umyli pokrywę rozrządu, żeby sprawdzić, czy kropelki oleju to zapocenie silnika czy gdzieś się leje olej.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Witam. Auto kupiłem używane gdy miało 63000km. Olej był wymieniany przy 30000, 54000 i ja już wymieniłem przy 63000 a następne wymiany max co 10000km(jazda typowo miejska).W swoim aucie terkotanie zauważyłem przy przebiegu ok 75000km. Naczytałem się oczywiście opinii i postanowiłem dla świętego spokoju przy przebiegu 82000km wymienić rozrząd na oryginalny zakupiony w serwisie Skody wraz z łańcuchem pompy oleju. Zrobiłem to u znajomego mechanika (200zł robocizny to nie 1000 w serwisie) Okazało się, że łańcuch delikatnie był luźny (3-4 mm rozciągnięty) ale za to łańcuch pompy oleju był bardzo luźny, co też zdziwiło mechanika. Może to łańcuch pompy olejowej bardziej terkocze? Na razie odpukać cisza.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.