Witam zakupiłem podgrzewacz elektryczny http://allegro.pl/show_item.php?item=7081392587 i w związku z tym moje pytanie jaki montaż zastosować w przypadku powyższego podgrzewacza niby formy i rodzaje montażu są wskazane w instrukcji jak i na stronie aukcji ale nie wiem jak się za to zabrać, prosze o pomoc.
Ciekawe rozwiązanie, ale praktyczne dla tych, co mają garaż lub sieć 230 V w pobliżu stojącego samochodu. Czyli jak parkujesz pod zakładem pracy, to bardzo nie skorzystasz... A jak masz garaż nieogrzewany, to tam zazwyczaj temperatura jest kilka stopni wyższa, niż na zewnątrz. Dla mnie rozwiązanie to jest korzystne w przypadku dostępu (bezpiecznego) do sieci w wielu miejscach (przy parkingu, przy domu). Patrząc na nasze realia - skorzystanie nie takie proste. Samo podłączenie do układu chłodzenia nie jest skomplikowane. Grzałkę należy założyć na dolocie (powrocie) chłodnej cieczy z jednego z wymienników. Przy montażu na wylocie (wejście do chłodnicy, wymiennika) grzałka będzie nagrzewała te elementy. Przed tym należy zlać płyn chłodzący, przeciąć przewód w miejscu mocowania, dopasować średnice przewodów do średnic grzałki. Trochę krótki przewód zasilający - ok. 1,5 m, nie pozwala na wiele możliwości założenia gniazda w dogodnym miejscu. Pozostaje strefa przedniego zderzaka. Trochę zastanawiające jest to, że zdecydowałeś się na zakup, bez zasięgnięcia info u elektryka czy mechanika. Jak sam nie jesteś pewien co do montażu, to chyba wybierzesz mechanika. PS> W podanym linku jest cena 470, ale zaraz obok, inna cena - 289 (do 16 grudnia)
Ten podgrzewacz za 289 jest zakończony wtyczką z kolei ten zakończony adapterem z możliwością ukrycia w zderzaku i przewodem zasilającym zewnętrznym. Mam teren zamknięty posesji kupiłem dodatkowo programator , włącznik czasowy do gniazdka. Pytanie czy gra warta ceny zakupu i montażu, odległość do pracy u mnie to około 12 km stąd też sam pomysł grzalki. Czyli sam układ chłodzenia nie jest zabezpieczony elektrozaworami zamykającymi układ chłodzenia podczas braku pracy silnika? Nie obejdzie się bez ściągnięcia pokrywy dolnej oslony silnika? We wtorek powiem czy udało się go zamontować czy też odstąpiłem od umowy i zrezygnowałem z montażu z jakiegoś powodu, zobaczymy też jak koszty związane ze spalaniem się zmienia.
Witam wracam z tematem podgrzewacza probowalem montazu przez wykfalfikowanego elektryka nie powiodlo sie teraz probuje sam zastanawialem sie nad przewodem chlodniczym idacym przez chlodniczke oleju dorzucam schemat http://pl.realoem.me/Skoda/CZ/RAPI/2012/726/R/1/121/121040 mysle ze to jedyne logiczne mocowanie tego podgrzewacza zastanawiam sie tylko nad srednica weza tam idacego co do samego montazu wspomoge sie poprzez strone https://wezeizlacza.pl/ksztaltki-silikonowe. Tylko pytanie czy to dobry pomysl?
W nagłówku tematu - masz podany silnik. Nie ma potrzeby podawania ponownie. Jeszcze prościej - uzupełnić stopkę. Nie podajesz, co stwierdził czy zrobił elektryk. Czy problem masz z elektryką czy hydrauliką? Na podanym schemacie jest kilkadziesiąt pozycji. Możesz podać, wskazać nr elementu, gdzie zamierzasz zrobić montaż pompy? W R jest wiele wersji silników, i stąd różne rozmieszczenie elementów. Jak masz czas - zrób kilka fotek, gdzie możesz rozważyć jego montaż. Z samego opisu nie wynika również, jakie gabaryty ma grzałka, jakiej średnicy są króćce. Oczekujesz pomocy, rady, ale nie podałeś wszystkiego.
Zamocuje go jutro na probe i w paincie zaznacze dokladnie sposob miejsce mocowania numer 15 tj waz od chlodniczki oleju, dzieki za pomoc jutro porobie zdjecia i wrzuce. Z elektrykiem nie udalo sie poniewaz zamontowal podgrzewacz na duzym obiegu grzal chlodnice ze az milo do 3/4 jej wysokosci ale poza nia i przewodami idacymi w strone silnika nic.
W załączeniu pliki zdjecia z możliwym miejscem montażu podgrzewacza cześć górna jest opatrzona napisem tą stroną do góry producent podaje że pozycja ma powodować samoistne odpowietrzanie się podgrzewacza więc też inna pozycja podgrzewacza nie wchodzi w grę zaznaczyłaem na jednym ze zdjęc gdzie chcę dokonać montażu czekam na podpowiedź czy będzie to właściwe miejsce, pozdrawiam
To finalna wersja testowalem, temp. plynu chlodniczego po 30 minutach grzania na poziomie 60-70 °C temp oleju chwile po odpaleniu auta 50 °C. Byle by podgrzewacz sie za szybko nie popsul jego idea jest dobra.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.