Hej. Dzisiaj odebrałem skodę od gościa który przyciemniał mi szyby i ku mojemu zdziwieniu w drodze powrotnej do domu(było już ciemno) Deska rozdzielcza, radio, i przyciski nie świeciły się mimo zapalonych świateł mijania. Jedynie wskazówki obrotomierza, stanu paliwa i prędkościomierza były podświetlone. Tablica reagowała i zapalała się tylko i wyłącznie jeśli świeciłem w nią latarką, ale po chwili od zgaszenia latarki znowu robiło się ciemno. Czy może to przyciemnienie mogło mieć na to wpływ? Gość który mi to robił ma pojęcie i ciężko mi w to uwierzyć, że coś by schrzanił, aczkolwiek stało się to własnie po jego robocie. Macie jakiś pomysł jak rozwiązać ten problem?
Jak mocno przyciemniłeś szyby? Są "ciemniejsze" od fabrycznie przyciemnianych szyb? W starszych MR nie ma możliwości ustawienia stopnia czułości czujnika światła. Nie masz podanej stopki. Uzupełnij ją. Może w nowszych MR jest opcja ustawienia stopnia podświetlenia przyrządów.
Czy gość nie stosował mocnej lampy w kabinie przy montażu folii? Zastanawiam się, czy czujnik nie "oślepł" od mocnego światła? Pozostanie odczekać, czy się nie opamięta.
Stosownie do wyposażenia, Skoda stosuje przyciemniane przednią i dwie boczne szyby w maksymalnie dopuszczalnym stopniu (wg obowiązujących norm). Stosowanie dodatkowego przyciemnienia na przednią i boczne przednie jest ciekawe a wręcz dyskusyjne - czy nie masz zbytnio przyciemnioną kabinę? To jednak nie to samo, co założenie ciemnych okularów przez kierowcę.
Mam tego świadomość, ale czy takie delikatne przyciemnienie mogło mieć wpływ na podświetlenie zegarów i radia? Bo nie wiem czy teraz zrywać te folie, czy szukać problemu gdzie indziej.. Wczoraj otwierałem drzwi na postoju i to nic nie pomogło. @Jercen - jest nieco ciemniej niż było, ale ciężko mi stwierdzić, czy to głównie zasługa tyłu, czy też przodu.
Wg. Mnie bez względu na to czy w aucie jest ciemno czy widno, po zapaleniu świateł nawet pozycyjnych wszystko co jest podświetlane ( przyciski włączniki i cyfry na liczniku) musi się świecić. Zmienia się tylko natężenie światła. Jeśli nie świeci nic to coś nie gra.
Moim zdaniem sytuacja bez związku - o ile przyciemnianie szyb nie wiązało się z demontażem czegokolwiek. Tak jak pisze @grzesik1 - jak się włącza światła mijania włącza się jednocześnie "nocne" podświetlenie zegarów i przycisków i nigdy nie jest ono ściemniane do zera. To co piszesz ewidentnie świadczy o tym, że Twoje podświetlenie nie przechodzi w tryb "nocny" wraz ze światłami tylko pozostaje w trybie "dziennym". Najprawdopodobniej czeka Cię wizyta w ASO.
Panowie. Jestem zdziwiony tym co przeczytałem. Mnie ten temat też jakiś czasu temu zastanawiał bo po włączeniu świateł mijania zegary i podświetlanie mi gasło tak jak kolega opisał ale wytłumaczyłem sobie to, że to celowy zabieg. Że producent założył, że wyłączenie podświetlania przy światłach mijania służy zmniejszeniu oślepienia kierowcy w nocy.
Ale teraz to jestem zdziwiony. Gdzie jest czujnik do tego podświetlania? o.0
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
@van_daal Być może jest tak jak napisałeś. Najgorzej, że do najbliżeszego ASO mam 80KM. Może pojadę do ogarniętego elektryka w moim mieście.
@Mullrof Ten czujnik znajduje się chyba gdzieś w desce, bo świeciłem latarką po całym samochodzie i podświetlenie reagowało jedynie kiedy świeciłem centralnie w zegary.
Tak, czujnik światła odpowiedzialny za natężenie podświetlenia zegarów wbudowany jest w okolicy kontrolek na prędkościomierzu. Jednak jego działanie widoczne jest głównie w trybie "dziennym". Skoro Wam on wtedy działa (przy wyłączonych światłach pozycyjnych/mijania) to znaczy, że jest sprawny i problem siedzi głębiej... Może to być wada/uszkodzenie zegarów, BCM-a (moduł centralnej elektryki, do której doprowadzony jest sygnał z włącznika światła) albo i jeszcze czego innego. Jeśli oprócz zegarów nie działa wam podświetlenie wszystkich przycisków to raczej może być problem BCM-a, bo podświetlanie przycisków idzie właśnie z niego. Naprawa może okazać się nader kosztowna, niestety... :[
@van_daal, czy podpięcie pod kompa wystarczy do diagnozy? Zastanawiam się, czy taki elektryk samochodowy jest w stanie to ogarnąć, czy od razu rezerwować wizytę w ASO.
@Mullrof Jeśli przyciski świecą, to problem będzie tkwił raczej w zegarach. Informacja o włączeniu świateł idzie z BCM-a do zegarów po CAN-ie - chyba, bo nigdzie na schematach nie widziałem doprowadzenia potencjału B340 (podświetlenie przycisków) do modułu zegarów. W takim razie oznaczało by to wymianę zegarów. Jeśli jednak istnieje takie podłączenie, to może gdzieś nie stykać i wtedy każdy ogarnięty (np mający dokładne schematy elektryczne) elektryk powinien sobie z tym poradzić. Tak czy siak - robota grubsza - trza "wybebeszać" instalację i szukać. Bez schematów el. nie podchodźcie. Może @jercen ma dojście do takowych w waszych rocznikach...
@Nesil Nie sądzę, by coś na kompie wyszło. ASO raczej nie będzie się pierdzielić. Wieszczę taki scenariusz: - Dzień dobry, zegarki mi nie świecą. - Dzień dobry, proszę zostawić auto, się zobaczy, damy znać. Po bliżej nieokreślonym czasie... - Dryń, dryń... Halo! - Dzień dobry, tu serwis Skody. (...) Trza wymienić zegary. Koszt - pierdylset złotych. Zamawiać? - Tak. Po kolejnym, bliżej nieokreślonym czasie... Dryń, dryń... Halo! - Dzień dobry, tu serwis Skody. (...) Zrobione. Można po auto przychodzić. Przy odbiorze... - I co było? - Zawołam serwisanta, bo tam grubsza sprawa była... Serwisant: - Wie pan, wymieniliśmy zegarki, trochę pomogło, ale nie do końca bo sygnał z modułu centralnej elektryki dochodził niewłaściwy... Więc tego też wymieniliśmy. Potem jeszcze wymieniliśmy wiązkę, bo słaba już była i jak byśmy jej nie wymienili, to zaraz to samo by pan miał. Tak że ten... To tyle! - No dobra, to ile płacę? (wersja jak już nie ma gwarancji) - Moduł zegarków, BCM, programowanie, wiązka... Pierdyliard złotych! - @$#%!!!
A uszkodzona tylko wiązka była... Ale ASO jeszcze na taki defekt nie ma procedury i dopiero się nauczyć muszą... ;D
Ok, namówiłeś mnie, żeby się zapisać do elektryka. Najgorzej, że trzy tygodnie kolejka :( całe szczęście, że jest elektroniczny wyświetlacz prędkości, bo nie wiedziałbym ile mam na blacie :D
A teraz bardziej na serio. W MY16 zegary są "kodowalne". W Adaptacjach można (podobno) zmodyfikować krzywą zależności między sygnałem wbudowanego w nie czujnika światła i stopniem podświetlenia zegarków. Podobno, bo JA próbowałem to zmienić i MI się nie udało. Ale może po prostu ja nie potrafię tego zrobić jak trzeba... A chciałem to zrobić, bo mnie wnerwia to całkowite zaciemnienie. Gdyby u Was to się udało, to mieli byście problem z głowy.
TUTAJ instrukcja, jak to zrobić w Golfie MK7. U nas było by podobnie. O ile Wasze zegary da się zakodować...
sprawdziłem to latarką. no działa ładnie. świeci mocniej jak świecę. świeci ciemno lub gaśnie jak odstawię latarkę i mam światła mijania. zasadniczo teraz jak już widzę jak to działa to nie powiedział bym, że to jest popsute. aczkolwiek świeci z deka za słabo to. na światłach do jazdy dziennej jest ok.
Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.