FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Nowy Rapid Spaceback
  • zawsze będzie jakaś marka dla plebsu (bez urazy, mówię także o sobie). była skoda. teraz jest na przełomie ale przecież mamy dacie! :)

    przeraża mnie to ale tak się może stać.

    bez jaj. żonie widzi się SUV.
    przeglądałem seaty i skody pod tym kątem i po prostu nie da rady.
    na celowniku jest kia... ale zobaczymy co będzie tak za rok.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Zgadzam się, wydaje mi się, że od pewnego czasu Skoda przestaje już być postrzegana jako marka budżetowa. Powód jest prozaiczny. Po prostu jej samochody podrożały zdecydowanie. Co jest droższe "musi" być lepsze i bardziej prestiżowe. Tendencja jest taka jak mi się wydaje, że coraz drożej sprzedają nam towar albo tej samej albo gorszej jakości jak kiedyś. Sztucznie segmentują modele na przykład nie dając Rapidowi pełnej automatyki otwierania szyb itp. Wręcz czasami to kuriozalne sprawy są. Za Audi, VW, BMW tzw. marki prestiżowe każą płacić jakieś astronomiczne kompletnie irracjonalne kwoty. No ale dopóki klientów to kręci, dopóty będzie sprzedaż. Nawiasem mówiąc KIA i Hyundai to nie są też bynajmniej budżetówki w tej chwili...
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Tak, bo teraz jest na niskim poziomie cenowym ;-) , kiedy to Rapida ze skrzypiacym wnętrzem i płycie podłogowej Polówki da się zrobić pod 100 tys. zł. 
    Rapid SB | 1,2 130 km (box) | MY16 | Ambition Max | Blue denim | 40 000 km | Trójmiasto
  • Zobaczcie po ile ma chodzić skoda kodiaq vrs http://m.auto-swiat.pl/wiadomosci,kjwe3s

    Rapid SB| 1.2 130 KM do poprawy|MY14| Ambition MAX|Błękit Race|50000|Jastrzębie-Zdrój
  • Ćwierć miliona...To już parę fajnych aut można znaleźć :-)  Kupiliśmy auta budżetowe a za jakiś czas będziemy właścicielami aut klasy Premium
    Rapid SB | 1,2 130 km (box) | MY16 | Ambition Max | Blue denim | 40 000 km | Trójmiasto
  • To tylko kwestia czasu gdy będziemy odczuwać te zazdrosne spojrzenia wsiadając do naszych prestiżowych Rapidów.  Skoda za ćwierć miliona... Koniec świata jest blisko proszę ja Was... :-)
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Podano nową, oficjalną nazwę następcy Rapida: nie Felicia, nie Popular, nie Spaceback ale SCALA.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Skoro będą w tym aucie elementy z wyższego segmentu to aż się boję myśleć ile to cacko będzie kosztowało.
    http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/skoda-scala-producent-ujawnil-nazwe-nastepcy-rapida/lzmzss
    Skoda Rapid Spaceback Style / 1.0 TSI, 110KM / MY18 / 2017 / Pakiet Komfort /Pakiet Emotion / Refelktory B-Xenon / felgi Evora 16" / SmartLink / Blue Race Metalic/52000km / Zielona Góra
  • Cieszę się, że w tym roku kupiłem nowego Rapida. Auto jest super i spełnia moje oczekiwania. Z silnikiem 1,0 TSI 110KM i spalaniem nadaje się do miasta jak i na trasy. Rapid był dla mnie granicą cenową (jako pracownik koncernu Volkswagena otrzymałem zniżkę), której z tymi zaletami auta nie gwarantowała żadna marka. Czy Skoda Scala będzie lepsza? Zapewne tak, ale za tym pójdzie cena. Może to być bariera nie do pokonania.
    Rapid SB | 1.0 110KM | MY18 | Ambition | Szary Quarz | 58000 km | Słupsk
  • +1
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Cały czas mówimy i myślimy o Scali, jako następcy Rapida. Rzeczywistość jest nieco inna. Rapid dostanie swoją następną generację, tylko nie wszędzie będzie dostępny.
    Pojawienie się nowej Skody Scala zbliża się wielkimi krokami. Mlada Boleslav wprowadzi go oficjalnie 6 grudnia w Tel Avivie, i to tylko w jednej wersji - hatchback, pomimo istniejącego R w dwóch wersjach nadwozia.
    Skoda nie była zadowolona z rejestracji R na większości rynków.
    Na niektóre Rapid nie trafił - nie miał powodzenia. Za to w Rosji, Skoda odnotowała skokowy wzrost sprzedaży. W sierpniu sprzedano 2863 sztuk, co stanowi wzrost 17,8 procent. Cała Skoda, poprawiła się jeszcze bardziej, ponieważ jej rejestracja wzrosła w ósmym miesiącu o 33,5 procent, do 6,741 samochodów. Co zaskakujące, to ale nie był rekord, za którym stoi potrzeba nowych homologacji. Ten problem nie dotyczy Rosji.
    Dane za wrzesień są pod względem sprzedaży nawet jeszcze bardziej interesujące. Zostało sprzedanych 7777 samochodów, czyli 34,3 procent więcej niż w ubiegłym roku. Dużą część sprzedaży ma na swoim koncie Rapid.
    Ponieważ R jest udanym modelem na rynku rosyjskim, cieszy się dużym powodzeniem, można przyjąć, że i wrzesień był bardzo dobry w sprzedaży. Tak więc Rosjanie będą mogli zobaczyć drugą generację Rapida (!).
    Z tą zaskakującą informacją przyszedł szef lokalnej reprezentacji Skody, Jan Prochazka. Zgodnie z tym, nowa Scala ma dotrzeć na rynek rosyjski. Ma to związek z nową procedurą pomiaru WLTP, którą firma musiała dostosować do silników. Choć oczywiście mają być bardziej przyjazne dla środowiska, ale równocześnie są one również bardziej wrażliwe na jakość paliwa. I to jest w Rosji problemem.
    Widać to na przykładzie Skody Octavia, która na wschód od naszych granic nadal jest sprzedawana z silnikiem  1,6 l. Jednak, pomimo oferty na czeskim rynku turbodoładowanego silnika benzynowego (a wraz z nim wersja RS, która obecnie oferuje tylko 245 KM), Rosja może o nim tylko pomarzyć. Według Prochazky, Rosja nie może zagwarantować dobrego, niezawodnego paliwa.
    Prochazka mówi: „Scala pojawi się w Rosji, ale mogę powiedzieć wam w tajemnicy. Do Rosji dotrze samochód o bardzo podobnej konstrukcji, będzie to druga generacja Rapida. Jest możliwe, że samochód, który był ostatnio widziany bez kamuflażu i wydawało się, że wizualnie rozczarowuje jako nowa Scala, a to będzie nowy Rapid, - projektowo zbliżony, ale jednak jeszcze prostsza maszyna".
    Ma dotrzeć do mniej wymagających klientów w Rosji, Turcji, Chinach i Indiach, tylko poza UE. Prawdopodobnie byłaby utrzymana starsza platforma PQ25, w której nie będzie tyle czujników elektronicznych co w obecnym Rapidzie.
    Poczekamy, zobaczymy. Widocznie Skoda ma więcej możliwości, i stara się dotrzeć na każdy rynek ze swoją dostosowaną ofertą.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • cóż.
    jeśli utrzymana zostanie platforma pq25 to dla mnie żadna atrakcja.

    mi się marzy wersja LB właśnie na mqb a0.

    jeździłem nową ibizą jak tylko wyszła na tej platformie i ten samochód na prawdę zyskał sporo miejsca.
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • @Mullfof

    ale czy Ty dobrze zrozumiałeś ten tekst ? PQ25 zostanie ale na rynek rosyjski, indyjski, turecki. U nas ma być MQB A0. Niestety tak ja Tobie i mi będzie brakować Liftbacka. Może i bagażnik w tej SCALA'i nie będzie mały ale ja z pojemności i foremności bagażnika swojego liftbacka często korzystam.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Inna sprawa to wyglad auta, jest sporo zwolenników kształtów liftbacka/sedana a teraz wybór ograniczy sie tylko do Octavii, pewnie zabieg celowy.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Kilka nowości i faktów o Scali:
    Gotowa, finalna wersja Scali jest już na chodzie. Tyle, że na zdjęciach nadal widać ją w maskowaniu ... Niemniej, ta wersja jest bardzo zbliżona do przedstawionego konceptu Vision RS.
    Scala ma platformę MQB A0. Zmierza do segmentu Golfa, Focusa czy Astry. Scala ma belkę skrętną, dla słabszych silników pozostaną hamulce bębnowe, nowej generacji, o średnicy 230 mm. Ułożenie tylnej belki ma być na nowych, hydraulicznych mocowaniach.
    Zbiornik paliwa ma 40 (!) l.
    W tańszej wersji, LED dla świateł mijania i świateł dziennych, w lepszej wersji - wszystkie na diodach. Kierunkowskazy "płynące".
    Kokpit niski, szeroki, centralnie umieszczony, stojący tablet, 3 wersje multimediów: 6,5" - Swing, 2 pokrętła, 8" - Bolero, 2 pokrętła, 9,2" - Amundsen z nawi, tylko wyświetlacz dotykowy.
    Uchwyt napojów przeniesiony obok mechanicznego hamulca ręcznego. Konektorki USB - po 2 w przodzie i w tyle, tylko nowsze, USB-C. Ogrzewanie i klima dwustrefowa. Standardowe wskaźniki, za dopłatą - wyświetlacz elektroniczny. Będzie opcja ogrzewania foteli, kierownicy i przedniej szyby - wtapiane cienkie przewody.
    9 airbagów: 2 czołowe, 4 boczne fotelowe, 2 kurtyny boczne, kolanowy dla kierowcy.
    Dłuższe tylne siedziska, regulowane zagłówki.
    W bagażniku obniżona dolna krawędź dla lepszego załadowania bagażu. Elektrycznie blokowany hak holowniczy.
    Silniki - tradycyjnie benzyna 1,0 lub 1,5 l oraz 1,6 TDI, z czasem dojdzie CNG. Wszystkie z wtryskiem, turbiną, systemem SS oraz filtrem cząstek (nie dla CNG).
    Koła - od 15" do 18" (!).
    Będzie wersja Sport Chassis Preset dla wszystkich silników. Obniży podwozie o 15 mm, będzie sztywniejsze, w dwóch stopniach. Tryb standard lub sportowy będzie regulował zawór elektromagnetyczny.
    W ofercie będzie kilka asystentów, sporo już w standardzie, np. Front Assist, Lane Assist, blokada hamulców po wypadku, telefon 112, Crew Protect Assist.

    Model        Rapid Spaceback    Scala    Rapid
    Długość (mm)              4304    4362    4483
    Szerokość (mm)           1706    1793    1706
    Wysokość (mm)           1459    1471    1461
    Rozstaw osi(mm)         2602    2649    2602
    Rozstaw kół P/T (mm)  1463/1500    1531/1516    1463/1500
    Bagażnik bez koła(l)      415    467    550
    Bagażnik złożone oparcia (l)  1381    1410    1490
    foto 1.jpg
    939 x 600 - 414K
    foto 2.jpg
    800 x 600 - 333K
    foto 3.jpg
    906 x 600 - 534K
    foto 4.jpg
    1073 x 600 - 673K
    foto 5.jpg
    1056 x 600 - 583K
    foto 6.jpg
    990 x 600 - 551K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Skoda Rapid Spaceback Style / 1.0 TSI, 110KM / MY18 / 2017 / Pakiet Komfort /Pakiet Emotion / Refelktory B-Xenon / felgi Evora 16" / SmartLink / Blue Race Metalic/52000km / Zielona Góra
  • tak, zrozumiałem, że nie nasz rynek. natomiast... gdyby nawet jakiś twór miał do nas na pq25 trafić - to miałem na myśli.
    szykuje się drożyzna
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • Okazuje się, że w odniesieniu do R - w Scali poprawiono przedni fotel: dłuższe siedzisko ma mechanicznie regulowane oparcie części lędźwiowej, a za dopłatą cały fotel w elektryce (wraz oparciem części lędźwiowej).
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • kolejne $+
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~60 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~20 000km | Gliwice
  • @jercen To co napisałeś to pisze wszędzie prasa. Zastanawia mnie sprawa napędu. Już wymienione są 1.0 TSI, 1.5 TSI, 1.6 TDI czy 1.0 TSI z CNG. A co z hucznie zapowiadanymi hybrydami PLUG-IN?
    Przy okazji Vision RS pisali, mówili o tym, że trafi do następcy Rapida a tu teraz cisza jak na razie.
    Ciekawi mnie ten temat i o ile napęd z Vision RS byłby mi niepotrzebny, ale z chęcią przytuliłbym takiego PLUG-INa w słabszej wersji dla "Kowlaskiego" coś ala KIA NIRO PLUG-IN/HYUNDAI Ioniq PLUG-IN o ile byłaby znośna cenowo.

    Czy marketing musi być i w pierwszej kolejności zobaczymy to w Superb, później w Octavii a dopiero może w SCALA'i ?
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?