FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Klimatyzacja manualna - automatyczne załączanie obiegu wewnętrznego itp. Jak to działa?
  • Cześć. Dzisiaj pierwszy raz "na poważnie" włączyłem klimatyzację w samochodzie. W związku z tym mam kilka spostrzeżeń i pytań odnośnie jej pracy. Gdy mam nie włączoną klimę gdy ustawiam nawiew tylko na szyby (do góry) automatycznie załącza się klima i zapala lampka A/C. Gdy mam włączoną klimę i gdy przełączę nawiew np. do środka (nadmuch na wprost - na tułów) automatycznie włącza mi się obieg zamknięty i zapala stosowna lampka. Podobnie było gdy dałem nadmuch na stopy, oraz na szyby i stopy. Czy to normalne? Wcześniej miałam Skodę Fabię też z klimą manualną i tam nie było żadnego wymuszania obiegu wewnętrznego itp. Czy u Was działa to podobnie? W instrukcji samochodu nie znalazłem szczegółowych informacji jak to ma działać. Mój Rapid to wersja MY2018 (po lifcie) silnik 1.0 TSI 95km.

    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Witam. U mnie dokładnie tak samo działa.
    Rapid LB 1.2| TSI 90 KM| My 2017| Ambition +| Szary Quartz | S-c
  • Trochę poszerzyłem wiedzę i dowiedziałem się, że obieg zamknięty jest wymuszany gdy mamy włączone AC i damy chłodzenie na maksa - gdy chłodzenie zmniejszymy, od razu wyłącza się  - sprawdzałem u mnie tak działa.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Czyli mamy półautomatyczną w zasadzie :D
    Rapid SB/1.0 TSI 95KM/MY17/DRIVE/Szary Quartz Metalizowany/35km/Opole
  • Tylko zastanawia mnie jeszcze jedna kwestia. Czy gdy włączę maksymalne chłodzenie, wtedy załączy się obieg zamknięty, to po jakimś czasie wyłączy się on automatycznie, czy też będzie na zamkniętym w nieskończoność? Bo jeśli w nieskończoność, to może być to wręcz niebezpieczne. Po jakimś czasie w samochodzie będzie praktycznie tylko dwutlenek węgla z wydychanego powietrza...
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Obieg wewnętrzny sie załącza po to, by  szybciej schłodzić powietrze w kabinie, nic nie stoi na przeszkodzie, by po włączeniu automatycznym wewnętrznego obiegu wyłączyć go ręcznie. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Kawałek z instrukcji pojazdu:
    Zamknięty obieg powietrza zapobiega przedostawaniu się zanieczyszczonego powietrza do  wnętrza samochodu, np. podczas przejazdu przez tunel lub jazdy w korku.
    Gdy włączony jest zamknięty obieg powietrza, powietrze jest zasysane z wnętrza samochodu i trafia tam z powrotem.
    Zamknięty obieg powietrza nie schładza szybciej powietrza w kabinie.
    Nigdy nie włączać zamkniętego obiegu powietrza na długi czas, ponieważ nie ma wówczas dopływu świeżego powietrza z zewnątrz. „Zużyte powietrze“ może nużyć kierowcę i pasażerów, pogarszać koncentrację i powodować zaparowywanie szyb.
  • Dlatego właśnie się zastanawiam, czy tak jak automatycznie się włącza gdy damy chłodzenie na max, tak się automatycznie wyłączy po jakimś czasie (na przykład gdy schłodzi auto) chroniąc kierowcę przed znużeniem i pogorszeniem koncentracji. Byłoby to niewątpliwie sensowne i konsekwentne. Przy codziennym użytkowaniu nietrudno przecież zapomnieć wyłączyć ten obieg zamknięty...
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Instrukcja nic nie mówi o automatycznym wyłączaniu obiegu wewnętrznego klimy. W starszych R tego nie ma.
  • To znalazłem dodatkowo w instrukcji:

    "Jeżeli zamknięty obieg powietrza jest włączony od około 15 minut, na wyświetlaczu klimatyzacji climatronic zaczyna migać symbol  informujący o tym, że obieg zamknięty jest włączony na dłuższy czas. Jeżeli zamknięty obieg powietrza nie zostanie wyłączony, symbol  miga przez około 5 minut."

    Powyższe chyba dotyczy klimatyzacji automatycznej, ale może i w ręcznej jest coś podobnego.
    Tak czy siak, fajnie byłoby jakby jeszcze z automatu wyłączał. Może tak jest? Trzeba będzie kiedyś przetestować...
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Dzisiaj sprawdzałem jak to jest w przypadku klimatyzacji ręcznej. Włączyłem chłodzenie na max., automatycznie załączył się obieg zamknięty. Z tak włączonym obiegiem jechałem przez 25 minut i nic się nie działo. Dioda nie mrugała tak jak w przypadku climatronica, nie było żadnej sygnalizacji itp.Tak więc uszczęśliwiono nas chyba na siłę automatycznym włączaniem obiegu zamkniętego, zapominając o wspomaganiu jego wyłączenia... 
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Niestety ja mam to samo i mówiąc szczerze wkurzam się, gdy ruszam i nagle włącza się klima (używam jej tylko przy dużym upale lub parowaniu szyb, bo wolę nawiew). Gdybym miał automatyczną klimę i nastawioną na zadaną temperaturę to OK, ale przy manualu... I wcale nie mam go włączonego na maxa tylko na 1 lub 2. Naprawdę dziwne rozwiązanie.
    Podobnie jak fakt, że po wyłączeniu stacyjki już nie można zamknąć szyb (w innych autach dopiero po otwarciu drzwi to było).
    Kolejna kwestia - mając włączone MP3 z katalogami, po każdym uruchomieniu silnika wraca do pierwszego katalogu (totalny debilizm). Oj, fajny ten Rapid, ale im dłużej jeżdżę tym więcej dziwadeł odkrywam :))
    Spaceback | 1.2 | 2017 | Ambition | 8000
  • Klimatyzacja załącza się automatycznie gdy przełączasz nawiew na szyby. Obieg zamknięty automatycznie uaktywnia się gdy dasz maksymalny poziom chłodzenia - przekręcisz gałkę temperatury maksymalnie w lewo.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Cześć. Ponieważ nie jeżdżę codziennie samochodem, to moja "próbka badawcza" nie jest może zbyt duża, ale zauważyłem ostatnio (jak jest cieplej, dajmy na to > 23°C) że po włączeniu silnika automatycznie włącza mi się wewnętrzny obieg powietrza (mam klimę manualną, zawsze włączoną). Czy można to jakoś wyłączyć? Owszem, słyszałem teorię, że rozgrzany samochód należy schładzać właśnie na obiegu wewnętrznym - prawdę mówiąc, nie rozumiem tej argumentacji. W rozgrzanym samochodzie temperatura powietrza może sięgać nawet 70°C. Wpuszczenie tego gorącego powietrza z kabiny na wejście układu chłodzącego to obniżenie przyjmijmy że do mniej więcej ~65°C (ok, może trochę więcej, jak ktoś wie o ile to niech pisze, ale to mało istotne dla sprawy). Na wylocie dostajemy więc wciąż gorące, które wraca na wejście i tak w kółko, po jakimś czasie teoretycznie powinno zejść do 0°C ale wtedy zwykle klient już się orientuje, że pora wyłączyć wewnętrzny obieg. A następnego dnia jest przeziębiony.
    No więc ja zdecydowanie wolę (po lekkim przewietrzeniu kabiny) wpuszczać do układu chłodzącego powietrze zewnętrzne, które ma te 23-24°C i wtedy na wylocie mam naprawdę miłe i stabilne ~18°C które nie spadnie mi do niebezpiecznie niskich (i niezdrowych) poziomów. Niestety nierzadko dopiero po chwili orientuję się, że jadę z włączonym obiegiem wewnętrznym i cholera mnie bierze.
    Z koniecznością wyłączania (i czasami włączaniem) SS nie mam problemu ale ten automatycznie włączany latem obieg wewnętrzny mnie wkurza. Czy też tak macie i czy to dałoby się w miarę łatwo wyłączyć (za ile)?

    <mod> wpis przeniesiony z działu "Witamy na Rapidklub.pl".
    Warto zapoznac się z powyższymi wpisami. Może coś ci pomogą.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Automatycznie włącza Ci się obieg wewnętrzny gdy dajesz klimę w położenie maksymalnego chłodzenia (pokrętło temperatury max. w lewo). Daj ciut w prawo, a zobaczysz, że obieg zamknięty nie będzie się włączał.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Mam manualną I mi sie nie wlacza obieg zamkniety gdy mam na maksa chlodzenie ustawione
    Rapid LB | 1.2 MPI + LPG | MY15 | Active | 211 000 | Wawa
  • Kolega Nick_Stoner ma chyba MY15? Czy ktoś kto ma MY18 tak jak ja (polift z silnikiem 1.0 TSI) oraz klimę manualną mógłby sprawdzić jak jest u niego i dać znać? Zacząłem się zastanawiać w tym momencie czy u mnie nie jest coś "skopane" z tym obiegiem zamkniętym.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • przy max skręceniu klimy włącza się obieg wewnętrzny. To już norma w autach teraz.
    Rapid LB | 1.0 DKRC 110KM | MY19 | Ambition+Audio+Sunset | Szary Quarz | Osiek nad Wisłą
  • O jakiej normie mówisz? Jesteś pewien że tak jest?
    Ustawienie klimy na min czy max nie powoduje załączenie automatycznie obiegu wewnętrznego. Przy cofaniu obieg wewnętrzny zostaje z automatu załączony, po ruszeniu do przodu, obieg wwnętrzny zostaje wyłączony.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @jercen czyli u mnie jednak jest coś uszkodzone? Mam tak od nowości.
    Rapid SB | 1.0 TSI 95KM | MY18 | Ambition | Srebrny Brillant Metalizowany | 49200 km
    Fabia HB | 1.2 HTP 12V 64KM | MY05 FL | Classic+ | Srebrny Metalizowany | 265000 km
  • Nie mam dostępu do manualnej. Ale dla mnie takie załączanie obiegu wewnętrznego jest  nielogiczne.
    Jak masz jeszcze gwarancję - to zwróć się do serwisu. Inaczej warto spróbować VCDS.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?