Jeśli powielam temat to dajcie znać. Chodzi mi mianowicie o wkurzające, delikatne szarpanie (delikatny tzw. kangurek) podczas powolnej jazdy w korku. Odpuszczanie, dodawanie gazu, skutkuje lekkim poszarpywaniem skakaniem auta. Po ruszeniu z 1, i powolnej jeździe, i naprawdę delikatnym operowaniu gazem przy lekkim dociskaniu, odpuszczaniu pedału gazu mam takie objawy. Nie są to mechaniczne stuki ani nic tak niepokojącego. Jest to mega upierdliwe i wkurzające to lekkie szarpanie, skakanie. Czy macie podobne objawy. To ma miejsce tylko podczas takiej powolnej jazdy. Wiem, że należy delikatnie operować pedałami, ale w Rapidzie to chyba z zegarmistrzowską precyzją, ale noga jest nogą :D, no nie da rady aż tak precyzyjnie odejmować, dodawać gazu.
Skoda Rapid SB |1.2 TSI 110 KM | 2016 | Style + pakiet comfort | magic black | PL
Nie podajesz - w jakim zakresie prędkości czy obrotów silnika. Nie podajesz, od dawna obserwujesz takie zachowanie. Samochód z elektroniką (również R) ma elektroniczny nadzór wolnych obrotów. U nas to ok 850 - 900 obr/min. Jak ruszasz bez gazu na 1 albo jedziesz bardzo wolno na 2, to elektronika "dodaje" gazu, by dojść do wolnych obrotów. Inaczej - by nie zdusić silnika, komp dodaje gaz. Takie zachowanie jest normalne, występuje we wszystkich R. Jak się do tego przyzwyczaisz i opanujesz - to nie będzie dla Ciebie zaskoczeniem, a nawet można taką "pomoc" ze strony kompa w niektórych sytuacjach wykorzystać.
prędkość to ok 5-10 km/h, w górnej granicy to już 2-ke mam i jade, ale najgorzej to na 1. Od nowości pewnie to by występowało, ale w takim wolnym ruchu to od roku, aż dostane sie do wjazdu na autostradę. niestety dynamiczna jazda czasem nie jest możliwa, a w niej Rapid daje sobie radę. Staram sie ruszać nawet w korku z lekką ilością gazu. Inaczej to auto się zachowuje gdy postoi w pełnym słońcu a inaczej po porannym rozruchu. Staram się przyzwyczajać ale ruszanie, wolna jazda rapidem momentami sprawia problem. Chce sie zorientować czy u innych tez występują takie sytuacje
Skoda Rapid SB |1.2 TSI 110 KM | 2016 | Style + pakiet comfort | magic black | PL
to z tabeli otrzymasz, że dla zimnego silnika (podniesione obroty wolne) masz na 1. ok 10 km/h a na 2. ok. 18 km/h.
Na "niskich" wolnych obrotach na 1. masz ok 7 km/h a na 2. ok 13 km/h.
To daje obraz, kiedy R jedzie z mniejszą prędkością - to zaczyna przyśpieszać do podanych wartości.
Możesz zrobić na prostej, wolnej drodze test zachowania się samochodu przy rozjeżdżaniu na 1. i 2. biegu albo na lekkim wzniesieniu, na 2. samochód zacznie wytracać prędkość, aż komp da sygnał do podniesienia obrotów i R zacznie lekko przyśpieszać.
Mnie na początku też to irytowało, kangurek gdy trzeba dodać gazu i za chwilę odjąć i przyhamować. W takiej jeździe staram się po prostu ruszać bez gazu. Bardzo delikatnie puszczam sprzęgło i choć zawsze mam wrażenie, że zgaśnie to nigdy się to nie zdarzyło. Bez gazu, na jedynce jedzie właśnie 7 km/h. Takie ruszanie zdaje egzamin przy jednej osobie w kabinie. Przy pasażerach nie próbowałem.
Gdybyś miał dwumase to by nie było tego problemu. Ona ładnie wychwytuje szarpniecia i ruszanie jest plynniejsze. Przy małych silnikach z małą traczą i dociskiem a przy dużym Nm wyczuwa sie brak dwumasy.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
A ja zauważyłem ze w silniku 1.2 TSI 110 KM o oznaczeniu CJZE które weszło po CJZD tego efektu nie ma. Jeździłem ostatnio takim samochodem z silnikiem 110 KM CJZE i wiem że rózni się on właśnie od CJZD sterownikiem i właśnie tego efektu nie ma w tym nowszym. Gdzieś na tym forum był poruszany już temat różnic między 1.2 TSI CJZD i 1.2 TSI CJZE 110 KM.
RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.