@krisr77 to są dane obliczone. Do tych danych nie podawałem komentarza - bo ogólne uwagi są w zestawieniu w wątku "Jaki optymalny silnik benzynowy do R". Jasne, że przy najwyższych szybkościach silnik nie osiąga swoich maksymalnych obrotów, ze zrozumiałych względów. Każdy wyciąga wnioski sam. Jednak taka charakterystyka jest prawdziwa. Zawsze masz możliwość porównać ją ze swoimi osiągami. Były propozycje porównania w praktyce pojazdów o różnych silnikach. Ale prostsze są porównania wynikające z zestawienia czy wykresu na papierze. Pozdrawiam
Ja przy 140 km/h mam niecałe 3000 obrotów, oczywiście dane z obrotomierza. Więc to by się zgadzało. Oczywiście na 6 biegu i na stosunkowo płaskiej drodze.
Przy przyśpieszaniu odcięcie paliwa następuje przy 6.000 obrotów. Tylko kto to kiedy sprawdzał? I po co? Wg charakterystyki mocy i momentu - od 4.000 obr. - moment spada, od 5.000 obr. moc spada. Jaki jest sens wykorzystywania silnika powyżej 4.000 obr? Przy hamowaniu odcięcie paliwa działa do ok.1.400 obr. Jak jest dłuższy zjazd (hamowanie silnikiem) warto zredukować, by podnieść obroty silnika, by je utrzymywać powyżej 1.400 obr. Pozdrawiam
Dobrze, że coś takiego podałeś. Coraz częściej można spotkać firmy robiące w miarę dobrze i po normalnych cenach. Takie wykresy pokazują, że silniki TSI jeszcze mają rezerwę. Sam wykres mocy i momentu (bez tuningu) jest na forum w dziale SILNIKI. Pozdrawiam
Witam , czy w waszych autach ze skrzynią 6 biegową w przedziale 1800-2200 obrotów na pierwszym biegu jak ruszam ( tzw. świst nie za głośny ale słyszalny), proszę o wasze opinie, przebieg 16 tys, mam tak od nowości,a powiedziano mi w ASO że one mają głośna jedynkę? czy to prawda.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
Kazdy uzywa swoich 4 kolek wg swojego uznania. Jednak 1. bieg sluzy glownie do ruszania. Wykrecanie go do 2 tys obr. nie jest konieczne wg mnie. Nie tylko eko jazda podpowiada o jak najszybszej zmianie na wyzszy bieg. A moze to masz odglosy od skrzyni albo od opon? Porownywales moze z innym Rapidem?
Nie ale trzeba ruszyć z pod świateł tak jak inni, w swym życiu miałem 5 aut nowych i tak głośnej jedynki nigdy nie miałem oczywiście wedle mej oceny, a 2 tyś na jedynce to nie aż tak dużo, ta jedynka jest dość krótka, innym Rapidem nie jeździłem aby porównać a tego bym chciał.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
crady jak ty jeżdzisz ??? Coś czuje uprawiasz emerytan party albo PSJ myśląc że zaoszczędzisz na paliwie i będziesz dobrze traktował silnik. Eko jazda nie tylko polega na jeździe na najwyższym możliwym biegu ale również mówi o szybkim rozpędzeniu auta do zadanej prędkości przy wykorzystaniu ok. 75 % mocy silnika (na ciepłym silniku) oraz utrzymywaniu takich obrotów na których masz już dostępny max. moment obrotowy minimum to 1750 wg producenta w praktyce ok. 1800-2000. Do czego zmierzam ruszając z jedynki powinno się ciągnąc silnik do ok. 2300-2700 po to że wrzucając dwókję nie wylądować na 1000 obr/min i rozpędzać auta dalej bo to nieefektywne i szkodliwe dla silnika. Silnik przy rozpędzaniu auta po zmianie biegu na wyższy ma pracować na nie mniejszych obrotach niż 1750. Robiąc inaczej szkodzisz silnikowi i spalasz też więcej paliwa, nie mówiąc już irytacji innych użytkowników dróg. marinesku2 U mnie świstu raczej nie wychwyciłem, bardziej mnie denerwuje że ciężko czasem ruszyć płynnie jedynką bo lubi szarpnąć.
@Rick bardzo dobrze mówi. Benzyny kręcimy wyżej niż 2000, a zwłaszcza turbo, aby to było efektywne. Nawet mpi czasami kręcę do 3000, jak się spieszę to do 4000, a i są przypadki, że do odcięcia.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Crady masz rację ja kręcę do 2200 i zmiana ale 1800-2100 jest świst ze skrzyni od kupna i to mnie wkurza, poinformowałem ASO ale wiadomo niech Pan jeździ jeśli się pogorszy to zobaczymy, zaczynam iść w kierunku zgłoszenia dolegliwości z przetestowaniem i zajęciem stanowiska SKODY POLSKA, pytam użytkowników 6-stek czy ktoś w ogóle ma taką urodę w swej skrzyni, za odpowiedzi z góry dziękuję. A co do szarpnięcia przy ruszaniu to jest wina sprzęgła miałem takie dwa przypadki w nowych autach kończyło się wymianą sprzęgła i jak ręką odjął.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
lukasz13 w poruszanym prze zemnie temacie nie piszę ze moja hałasuje tylko słyszę lekki świst, dziś miałem okazje jechać Rapidem (identyczna wersja) z przebiegiem 5 tyś i co?! jest tak samo słychać lekki świst ok 2000 tyś obrotów , już wiem że nic nie wskóram w ASO.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
@marinesku2 nie wiem skąd jesteś (brak info w stopce), jak blisko to zapraszam do siebie, porównamy... lepszego sposobu nie ma jak zrobić takie porównanie na spocie, kilka aut, kilku zapaleńców i odpowiedź będzie od razu...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.