Witam Chciałem się podzielić moim doświadczeniem związanym z samym zapalaniem auta, niby zwykła czynność ale wolę zapytać. Przy zimnym silniku po przekręceniu kluczyka w celu zapalenia rozrusznik kręci 2,3 razy zanim faktycznie silnik zapali, przy ciepłym od razu od pierwszego zakręcenia. Trochę mnie to dziwi, bo poprzednio miałem silnik diesla w Skodzie (1.9TDI) i nawet zimny silnik zapalał od pierwszego zakręcenia (mówię oczywiście o temperaturach powyżej 10'C). Czy macie podobnie w tych silnikach czy jednak coś nie tak z rozrusznikiem ? Pytam bo kupiłem to auto jako demonstracyjne, więc może od ciągłych testów coś się stało z rozrusznikiem ??! Dzięki za odpowiedź
Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
u mnie 1,2 85KM przy zimnym silniku też zapala po krótkim kręceniu. Nie jest to sekunda, dwie ale pewnie tak jak u @Przemo74 z 2-3 obroty. Przy ciepłym ułamek sekundy.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Z tego co pamietam tsi 85 km mr 13 i model tez demo z wawy ponad 22tys km tez krecil dluzej niz moje sdi i 1.2 vw polo 3 garowy. Odbylem jazdy testowe 85,105 i 90tdi i smiem twierdzic ze moja kosiarka na lince lepiej kreci. Cos w tych silnikach jest...szkoda ze uzytokownicy fabii 2 sie nie wypowiedza...oni maja podobne.
jeszcze jedna obserwacja - gdy wyłączyłem światła dzienne na światła postojowe i zapaliłem silnik to zapala znacznie szybciej, praktycznie nie słychać już kręcenia jakoś dłużej rozrusznika... u was też ?
Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
Mam pytanie moja Skoda Rapid benzyna 86 KM zauważyłem że aby przyśpieszyć trzeba stopniowo dociskać pedał gazu nie ma tak że pedał do dechy i zryw coś jest nie tak czy te typy tak mają prosze o komentarz
@Mundek53. Jeszcze moją skodą nie jechałem ;-). Ale w moim 10 letnim chevi aveo jest tak samo. Co więcej jak kiedyś sprawdziłem 100km z pedałem gazu w opcjach 0 i max to spalanie miałem 12 l/100km a przyśpieszenia wcale ;-). Nie jestem mechanikiem więc mogę się mylić, ale myślę że jak coraz więcej wciskamy to coraz więcej paliwa jest lane do komory spalania. Jak robimy to powoli to jest git ale jak wciśniemy do dna to zalewamy silnik ;-).
@Mundek53 do momentu załączenia turbiny silniki TSI nie są bardzo dynamiczne. Ale po przekroczeniu 2000 obr silnik ładnie się zbiera nawet z gazem w klejonym w podłogę. @olejseba silniki TSI to silniki z pełną elektroniką i bezpośrednim wtryskiem paliwa, więc komputer dozuje dawkę paliwa na bazie danych z wielu czujników. A co za tym idzie nie ma takiego czegoś jak w gaźnikowcach, że zbyt duża dawka paliwa zaleje komorę spalania.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Ja mam ten sam problem z 1,2 TSI 105 KM - długo trzeba kręcić na zimnym silniku żeby zapalił. Podobno trzeba wgrać nowe oprogramowanie do kompa - pojadę do ASO to się dowiem jak ten problem rozwiązać.
U mnie, w 1,2TSI 105KM na zimnym silniku, też kręci 2-3 razy i dopiero zapala. Nie wiem, jak jest w ciepłe dni, bo od niedawna mam Rapida. Również kupiłem auto demo i myślę, że po prostu ten typ tak ma. Sprawdzę jeszcze, jak kręci na światłach postojowych.
mam tak samo jak@BULI i @Szymon między innymi, i też uważam że ten typ tak ma ,ale to żaden problem. @BULI jakbyś się jednak coś dowiedział o tym nowym oprogramowaniu to napisz tu na forum. dzięki z góry.
Silniczek odpala ze 2-3 razem. Oprogramowanie tego nie zmieni. Z tego co się dowiedziałem musi silnik musi złapać odpowiednie sprężenie czy coś w tym stylu. Wiec nie ma co się martwić ze tak odpala, taka charakterystyka silnika. Podobno to ich zaleta, bo nie są wtedy jakoś przeciążone przy odpalaniu. Tak mi tłumaczono, ale byłem pod wpływem więc mogłem coś lekko przekręcić z tym sprężeniem.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.