FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Rozgrzewanie silnika
  • Witam wszystkich
    Napiszcie jak wygląda u Was rozgrzewanie silnika. Temperatura w nocy spada obecnie nieco poniżej zera. Rano po przywitaniu mojego R uruchamiam silnik i biorę się za odśnieżanie. Po mniej więcej 15 min (tyle daje mu czasu) wskazówka temperatury dopiero lekko się odrywa od zera. Wydaje mi się że to trochę za długo. Jeżeli go nie odśnieżam i wystartuję po 2-3 minutach to pełną temp osiąga po przejechaniu ok 5-7 km (delikatna jazda po mieście). Nie wiem czy to normalne, czy może jechać do serwisu? 

    Rapid | 1.2 110KM | MY17 | Ambition | Cappuccino| 25200km | Łódź
  • Na postoju TSI daje zubożoną dawkę i mało wydziela ciepła, nagrzewa się w czasie jazdy i to szybko. Ten silnik szybko się nagrzewa jak jedziesz, piszczenie gazu zanim osiągnie 90st powoduje już szybki spadek tam w nienagrzanym silniku. Ma dużą sprawność , a sioniki co mają dużą sprawność szybko się nie nagrzewają. Mało paliwa to mało ciepła, dlatego rozbudowany jest tam układ chłodzenia i nie jeż wg mnie źle, nawet bardzo dobrze się ten silnik nagrzewa.  Wyłącz wentylator na 0 lub wyłącz ogrzewanie to po 2km w czasie jazdy złapiesz 90st. Jak ruszasz w trasę powyzej 2 tys obr i włączonym ogrzewaniu szybciej złapie odp. temperature niż jazda po miescie.Z płyn nie osiągnie 90st pompa nie chodzi, woda krąży w bloku i w nagrzewnicy, lekko się podgrzeje a ty schładzasz płyn już lekko podgrzany dla ogrzania kabiny stąd wolno się podnosi. Gdyby termostaty były walnięta to im szybciej jedziesz tym bardziej spada temperatura silnika lub nie trzyma 90st.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Czyli jak odśnieżam nie ma możliwości uruchomienia ciepłego nawiewu na szybę, tak żeby jej nie rysować skrobaczką.
    Rapid | 1.2 110KM | MY17 | Ambition | Cappuccino| 25200km | Łódź
  • W ea211 nie ma elektrycznej nagrzewnicy i podgrzewania przedniej szyby. Zanim złapie temperaturę szybciej oczyścisz sam, lepiej użyć odmrażacza, ja nie stosuje skrobaczki bo rysuje szyby. Odpalasz czyscisz szyby i ruszasz, tak chyba najlepiej.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Niektóre R starszych roczników miały elektryczny element grzejny PTC.
    Sprawdż, czy nie masz go zamontowany jeszcze w swoim R.
    Więcej info - patrz Element grzejny PTC.
    Niezależnie od dodatkowej grzałki - rozgrzewanie silnika R na postoju praktycznie niewiele daje. Prościej i szybciej jest ruszenie samochodem w drogę (po oczyszczeniu szyb), bez niepotrzebnej zwłoki. System chłodzenia w R jest tak zrobiony, że i tak największa część energii cieplnej idzie do wymiennika ciepła do kabiny. Stąd jak zdecydowanie nie ruszysz samochodem, to nie możesz oczekiwać widocznej czy szybkiej zmiany temperatury w kabinie.   
    Jeszcze jest jeden sposób małej pomocy - włączenie max. wentylacji na nawiew przedniej szyby. W climatroniku jest do tego jeden przycisk.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Olej rozprowadzony zostaje w czasie kilkunastu sekund od uruchomienia silnika, to nie oznacza, że osiąga on od razu dobre właściwości smarne.
    Powinno się zrobić wszystko, by silnik jak najkrócej pracował w niskiej temperaturze,
    takim sposobem, cyt.:
    "po przywitaniu mojego R uruchamiam silnik i biorę się za odśnieżanie. Po mniej więcej 15 min (tyle daje mu czasu)"
    zwyczajnie go niszczysz.
    Z tą "delikatną jazdą po mieście" też nie jest do końca dobry pomysł, oczywiście nie powinno się mocno obciążać zimnego silnika, ale toczenie się na niskich obrotach przez 5-7 km z nierozgrzanym silnikiem, wcale lepsze nie jest.
    Trzeba szukać kompromisu..
    Był -> [Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition | Łódź | >180 tyś km]
  • W EA211 nie ma PTC ponieważ inaczej jest skonstruowany układ chłodzenia i zarządzania układem chłodzenia.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Mój sposób na rozgrzewanie silnika. Patrzę na temperaturę oleju. Jeśli mniej niż 50 st.C to zmiana biegów i jazda max 2,5 tys obrotów. Jeśli 50 < 80 st do max 3 tys obrotów. Powyżej 80 st max do 4 tys. 
    Wszystko na drogach podmiejskich / krajówkach bez korków.

    Na postoju grzeję tylko tyle co zamknięcie drzwi od garażu i zapięcie pasów.
    Rapid SB | 1,2 CJZC 90KM | MY17 | Ambition | Beż Cappuccino | 70 tys.km | małopolskie
  • Witam,jak przeczytałem powyższy wpis kolegi @tomm na temat rozgrzewania silnika to mnie "ciarki przeszły".Powiem krótko,nie polecam takiego sposobu,a koledze życzę bezawaryjności,szczególnie turbosprężarki w eksploatacji dalszej samochodu.
    Pozdrawiam !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • Jeżdżę do pracy 1,5 km, więc o rozgrzaniu silnika nie ma mowy. Na szczęście mam grzałkę PTC, więc po 2-3 minutach leci już ciepłe powietrze na szybę. Jadąc gdzieś dalej staram się nie cisnąć silnika jak jest zimny, ale nie zwracam uwagi jak kolega @tomm, na przedziały temperatur. Wsiadam i jadę na ile droga pozwoli.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Dawniej ja miałem problem z rozgrzaniem silnika zimą. Okazało się, że powód był prozaicznie prosty - jeździłem zbyt delikatnie. Fakt faktem, że na dotarciu, ale teraz diametralnie zmieniłem styl jazdy i drogę.

    Dystans do pracy to w zależności od drogi 6,5-7,5 km.
    Jadąc spokojnie po równej prostej drodze silnik jako tako mi się rozgrzewał dopiero pod koniec dojazdu do pracy.
    Teraz wybieram drogę gdzie jedna cześć jest pod górkę a druga z górki. Jadąc pod górkę używam tylko trybu sportowego więc automat trzyma wyższe obroty i mocniej go cisnę nawet celowo przyspieszając pod górkę. Efektem jest wskazówka na 90 stopni płynu chłodniczego po 3 km. Różnica kolosalna.
    A spalanie żeby było śmieszniej kształtuje się na podobnym poziomie a nawet niższym, bo relatywnie dokładając 1 km drogi średnią mam niższą.
    Na i tak krótkich odcinkach miejskich o zimowym poranku kolosalne znaczenie ma stan dróg, śnieg, ogrzewanie wszystkiego i korki, bo spalanie od 7,2-9,9 na odcinku do pracy przy 1.4 zimą po mieście nie dziwi. Całe szczęście, że na baku kształtuje mi się niezmiennie około 6,3-6,8 od paru tankowań.
    Rapid LB, 1.4 TSI DSG, MY 2017, Style+Beż, Denim Blue, 44.000 km, Sosnowiec
  • U mnie procedura uruchamiania zimą wygląda tak:
    - włączam silnik, recyrkulację (klima off choć i tak nie działa), umiarkowany nadmuch tylko na przednią szybę, max temperatura (włącza nagrzewnicę el.)
    - usuwam z szyby matę ochronną lub - jeśli zapomnę ją poprzedniego dnia założyć - odmrażacz w sprayu albo awaryjnie, po trochu, ciepła woda z butelki 1,5..2 litra - ta procedura trwa ok 1-2 minuty
    - ruszam i jadę normalnie czyli dość szybko bo prawie zawsze jestem spóźniony ;D
    - gdy w środku jest już lekko ciepławo ew. wskazówka temperatury ruszy z minimum - czyli w zależności od t. zewn. po ok. 3..5 min - wyłączam grzałkę el. (zmniejszam nastawę temperatury do normalnej)
    - jak wskaźnik temperatury dojdzie do ok. połowy (czyli po kolejnych 3-5 min) dodaję nadmuch na kabinę i nogi. Boczne nawiewy mam na maksa i skierowane na szyby boczne, centralne lekko zdławione.
    - gdy wskazówka temperatury osiągnie normalną temperaturę wyłączam recyrkulację i po kolejnych 2-3 min nadmuch na przednią szybę.

    Zauważyłem, że gdy włączona jest nagrzewnica el. w nadmuchu to słabo grzeją pozostałe grzałki el. w samochodzie (tylna szyba, lusterka, siedzenia) jeśli są włączone wszystkie.
    Z uwagi na to, póki nie wyłączę nagrzewnicy, staram się używać dodatkowo tylko jednej grzałki - tej, którą uznam za najpotrzebniejszą.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda
  • Może uściślę, 
    obroty "przelotowe" to max 3 tys. (2,5 tys gdy nie ma 50 st C oleju)
    wyjazd i zamkniecie drzwi od garażu ok. 1minuta.

    @andrew61k, co w takim rozgrzewaniu jest nie tak?

    Rapid SB | 1,2 CJZC 90KM | MY17 | Ambition | Beż Cappuccino | 70 tys.km | małopolskie
  • u mnie wygląda to tak wyjeżdżam z garażu, i od razu ruszam ewentualnie chwile czekam na córę i jade 4-5km dość spokojnie droga prosta i jeden dłuższy zjazd temp lekko się podnosi, w drodze powrotnej pod górkę już mam 90 stopni i już sie tak utrzymuje. Ogrzewanie zaczyna dawać ciepłym dość szybko mimo ze wskazówka leży, w swojej O III tez nie mam nagrzewnicy PTC
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Z tą ciepłą wodą, nawet ostrożnie, na oblodzoną szybę to bym uważał (posiłkuję się tu słowy "mojego" mechanika, który niejedną szybę po takim traktowaniu widział).
    PS. Pomijamy, oczywiście, przepisy o pracy silnika na luzie i oddziaływaniu na środowisko.

    Rzadko pozostawiam samochód pod chmurką, więc moje doświadczenie z używaniem płynów rozmrażających, jest niewielkie. Co zauważyłem: psikam płyn odmrażający na przednią szybę (np. SONAX -30), dzisiaj K-2 -60st. C. Lód piękne schodzi, wodę ściągam  ściągaczką. Szyba niby sucha, ale po ruszeniu pokrywa się lodowym filmem.
    Mogę, oczywiście włączyć nagrzewanie przedniej szyby, ale działa to dopiero po jakimś czasie.

    Co robię źle?
    Rapid Spaceback | 1,2 110 KM | 2015 | Style | Beż cappucino | 25 500 | 3City | 6-F
  • Nic. Takie prawa fizyki. Dopóki szyba b.zimna będzie "łapać" wilgoć z powietrza.
    Musisz ją jakoś podgrzać. Albo nadmuchem (oddziałując na środowisko) albo inaczej (np. ciepłą wodą - po troszeczku, po troszeczku..., porcjami po 100-200ml).
    Ja tak robiłem przez... 20 lat? Najpierw w Golfie, potem w Passacie, teraz w Rapidzie i nigdy nie było komplikacji.
    Oczywiście nie namawiam, bo jak to się zrobi nieumiejętnie, to faktycznie można sobie kuku zrobić.
    Pozdrawiam - Paweł
    Był: Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 90k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
    Jest: Tiguan eHybrid 245KM | Elegance | Wilcza jagoda

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?