FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
VCDS od przyjaciół z Chin - ku przestrodze
  • Witajcie

    Temat ten nie tworzę aby zniechęcić z zakupów z Chin, jednak chcę podzielić się swoją historią i problemami jakie napotkałem!
    Korzystając z okazji chciałbym podziękować za pomoc koledze "van_daal" za poświęcony czas "wisząc" ze mną przy słuchawce telefonu.

    Wracając do tematu:
    Zakupiłem jak większość zapewne, przewód "ala" VCDS wraz z płytą z oprogramowaniem. Zainstalowałem wszystko zgodnie z instrukcją. Program się uruchomił, wykrył poprawnie przewód, zainicjował się w pojeździe. Na pierwszy rzut oka było wszystko ok. Przeskanowałem cały samochód i na szczęście zapisał się log z tego skanu który potem uratował mi życie, o tym wspomnę później.

    Stwierdziłem że skoro wszystko teoretycznie działa to czas wykonać pierwsze kodowania, miałem dwa cele - uruchomić komputer pokładowy ( w liczniku bez Maxi-DOT-a) oraz uruchomić sobie kierownicę multifunkcyjną. Niestety kodowanie licznika nic nie zmieniało (na szczęście), wpisane długie kodowanie teoretycznie zakończało się powodzeniem ale w praktyce pozostawało stare. Zrobiłem więc próbę w centralnej elektryce, tutaj w BCM można było znaleźć pozycję "kierownica mutifunkcyjna" i o dziwo była aktywna więc z ciekawości ją odznaczyłem i zapisałem kodowanie. W tym momencie kodowanie się zapisało, lecz niestety z samochodem zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Najpierw straciłem światła stop z tyłu. Przy kolejnej próbie straciłem centralny zamek, aż do momentu że znikła kontrolka ładowania ( nie świeciła się przy uruchamianiu auta). W stresie nie zauważyłem co się dzieje tak naprawdę, i tu z ratunkiem przyszedł "van_daal" który początkowo nie wierzył w to o czym mu mówię, dopóki nie podłączył się zdalnie do mojego laptopa i nie zobaczył tego na własne oczy.  

    Jak się okazało moja wersja VCDS w niekontrolowany sposób zmieniała kodowanie obcinając je o bajt od lewej. Wynikiem tego było że każda próba kodowania skracała kodowanie o bajt i jednocześnie nadpisywała go zerami w ostatnich pozycjach.
    Dopiero gdy to zauważyliśmy z pomocą przyszedł zapisany log z poprzedniego skanu samochodu, na szczęście zapisane było tam oryginalne kodowanie! Oszukaliśmy więc program nadpisując oryginale kodowanie dowolnym bajtem. Kodowanie się zapisało i wszystko wróciło do normy.

    Nie chcę mówić ile stresu mnie to kosztowało i szczerze gdyby nie pomoc wcześniej wspomnianego kolegi który trzeźwym okiem na to spojrzał to ja chyba musiał bym mocno ochłonąć żeby do tego dojść. 

    Jeśli o czymś zapomniałem mam nadzieję że uzupełni kolega van_daal o swoje spostrzeżenia.

    Chcę żeby z mojej historii każdy wyciągnął naukę, zawsze zapisujcie sobie logi które mogą ratować nam tyłek.
    Mnie osobiście udało się opanować VCDS-a, zdobyłem inną instalkę która okazała się współpracować z moim przewodem idealnie. Finalnie udało mi się uruchomić te funkcje których potrzebowałem. Jedynie pracuję jeszcze nad kierownicą multifunkcyjną, ale temat mam rozgryziony i dołożenie dwóch przewodów powinno załatwić temat.


    Pozdrawiam
    Rapid LB / 1.6TDI 90km / MY14 (produkcja 2015) / Active / Biały / 90 tys km / Częstochowa
  • Niestety każdy taki zakup jest obarczony ryzykiem i tak naprawdę trzeba się cieszyć, że za te pieniądze to w ogóle działa. Ja przerobiłem do tej pory 3 wersje VCDS i z żadną nie miałem takich problemów, ale nie zazdroszczę sytuacji.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 102000 km | Sochaczew
  • ja np kupiłem takiego VCDSa i nawet go nie zdążyłem sprawdzić a już mi czas protekcji minął :D

    będą jaja jak to nie zadziała.
    ale będę pamiętał by najpierw logi ściągać. dzięki
    Seat Toledo | 1.2 TSI CBZB chip 122KM/200Nm@Pb95 | MY15 | Mocno doposażony reference | Czerwony | ~56 000km | Gliwice
    Seat Tarraco | 1.5 EcoTSI Evo 150KM | MY19 | Xcelence | deep black | ~9 000km | Gliwice
  • W razie czego służę swoim zdobytym doświadczeniem...
    Rapid LB / 1.6TDI 90km / MY14 (produkcja 2015) / Active / Biały / 90 tys km / Częstochowa
  • :D
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
  • Tak, van_daal dobrze to ujął, teraz emotikona pasuję, ale wtedy nie było mi tak wesoło!
    Rapid LB / 1.6TDI 90km / MY14 (produkcja 2015) / Active / Biały / 90 tys km / Częstochowa
  • A jaka wersje miałeś VCDS ja mam 18.2.1 w wersji PL na razie jedynie robiłem adaptacje to wszystko działa nie robiłem jeszcze kodowania. Mam tez wersje chyba 17.8 ale mam problem z polaczeniem się z autem bez wpięcia Interface-u do auta to wszystko Ok przy teście tylko napis ze nie jest podpięty do samochodu, po podłączeniu nie wykrywa w ogóle interface-u. A powiedz chyba najlepiej zrobić sobie zdjęcie kodowania danego modułu przed zmianami i ewentualnie porównać przed zapisem, a czy jeśli cos się posypie to miękki reset pomoże czy trzeba ręcznie wpisywać cale długie kodowanie.
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Kurde... jestem na etapie zakupu chinczyka i mam mętlik w głowie - która wersja teraz jest najbardziej "pewna" ? 
    Rapid SB | 1.2 TSI @130KM | MY16 | Ambition Max | Race Blue | 27000km
  • @Bigi, jak pisałem wyżej, ja kupiłem chyba już ze 3 wersje VCDS (co jakiś czas zamawiam najnowszą wersję). Nigdy nie miałem problemów z jakąkolwiek. Moim zdaniem to kwestia stosowania się do instrukcji (m.in. komputer musi mieć wyłączony antywirus, albo utworzony wyjątek skanowania i odłączony od internetu). Zamówiłem kiedyś koledze i zainstalował z włączonym antywirusem. Nie zdążył odpalić programu i antywirus skasował mu wszystko...
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 102000 km | Sochaczew
  • @Bigi W innym temacie polecałem sprawdzony sklep: http://rapidklub.pl/discussion/comment/37551#Comment_37551
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY17 | Ambition MAX | Beż Cappuccino Metalic | 45k | dolnośląskie
  • Przyłączam się do tematu u mnie tak samo się stało tylko że w przeciwieństwie do kamil4737  nic nie zapisałem. Podczas adaptacji wszystko wyglądało super banan  na twarzy, gorzej jak zakończyłem prace i zamknąłem centralny zamek po próbie  ponownego otwarcia zonk centralny nie działa kontrolka od ładowania się świeci szczerze mówiąc dramat, po kilku próbach kodowania udało mi się odblokować centralny ale teraz zawsze przy próbie otwarcia włącza się alarm nie dział podgrzewanie szyby światła  tylne świecą cały czas. Koledzy mam prośbę jeśli ktoś dysponuje kodowaniem zespołu centralnego do 1,2 mpi wersja activ lub coś podobnego bardzo był bym wdzięczny o przesłanie. Pozdrawiam   mój bord to  BCM PQ25  6R0937085H  
  • W klonach VCDS logi zapisują się automatycznie. Poszukaj w plikach VCDS-a.
    Jeśli nie robiłeś skanu a tylko kodowanie/adaptacje, to powinieneś mieć log z tego a w nim zapisane przed i po zmianie.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?