Temat ten nie tworzę aby zniechęcić z zakupów z Chin, jednak chcę podzielić się swoją historią i problemami jakie napotkałem!
Korzystając z okazji chciałbym podziękować za pomoc koledze "van_daal" za poświęcony czas "wisząc" ze mną przy słuchawce telefonu.
Wracając do tematu:
Zakupiłem jak większość zapewne, przewód "ala" VCDS wraz z płytą z oprogramowaniem. Zainstalowałem wszystko zgodnie z instrukcją. Program się uruchomił, wykrył poprawnie przewód, zainicjował się w pojeździe. Na pierwszy rzut oka było wszystko ok. Przeskanowałem cały samochód i na szczęście zapisał się log z tego skanu który potem uratował mi życie, o tym wspomnę później.
Stwierdziłem że skoro wszystko teoretycznie działa to czas wykonać pierwsze kodowania, miałem dwa cele - uruchomić komputer pokładowy ( w liczniku bez Maxi-DOT-a) oraz uruchomić sobie kierownicę multifunkcyjną. Niestety kodowanie licznika nic nie zmieniało (na szczęście), wpisane długie kodowanie teoretycznie zakończało się powodzeniem ale w praktyce pozostawało stare. Zrobiłem więc próbę w centralnej elektryce, tutaj w BCM można było znaleźć pozycję "kierownica mutifunkcyjna" i o dziwo była aktywna więc z ciekawości ją odznaczyłem i zapisałem kodowanie. W tym momencie kodowanie się zapisało, lecz niestety z samochodem zaczęły dziać się dziwne rzeczy. Najpierw straciłem światła stop z tyłu. Przy kolejnej próbie straciłem centralny zamek, aż do momentu że znikła kontrolka ładowania ( nie świeciła się przy uruchamianiu auta). W stresie nie zauważyłem co się dzieje tak naprawdę, i tu z ratunkiem przyszedł "van_daal" który początkowo nie wierzył w to o czym mu mówię, dopóki nie podłączył się zdalnie do mojego laptopa i nie zobaczył tego na własne oczy.
Jak się okazało moja wersja VCDS w niekontrolowany sposób zmieniała kodowanie obcinając je o bajt od lewej. Wynikiem tego było że każda próba kodowania skracała kodowanie o bajt i jednocześnie nadpisywała go zerami w ostatnich pozycjach.
Dopiero gdy to zauważyliśmy z pomocą przyszedł zapisany log z poprzedniego skanu samochodu, na szczęście zapisane było tam oryginalne kodowanie! Oszukaliśmy więc program nadpisując oryginale kodowanie dowolnym bajtem. Kodowanie się zapisało i wszystko wróciło do normy.
Nie chcę mówić ile stresu mnie to kosztowało i szczerze gdyby nie pomoc wcześniej wspomnianego kolegi który trzeźwym okiem na to spojrzał to ja chyba musiał bym mocno ochłonąć żeby do tego dojść.
Jeśli o czymś zapomniałem mam nadzieję że uzupełni kolega van_daal o swoje spostrzeżenia.
Chcę żeby z mojej historii każdy wyciągnął naukę, zawsze zapisujcie sobie logi które mogą ratować nam tyłek.
Mnie osobiście udało się opanować VCDS-a, zdobyłem inną instalkę która okazała się współpracować z moim przewodem idealnie. Finalnie udało mi się uruchomić te funkcje których potrzebowałem. Jedynie pracuję jeszcze nad kierownicą multifunkcyjną, ale temat mam rozgryziony i dołożenie dwóch przewodów powinno załatwić temat.
Pozdrawiam
Rapid LB / 1.6TDI 90km / MY14 (produkcja 2015) / Active / Biały / 90 tys km / Częstochowa
Niestety każdy taki zakup jest obarczony ryzykiem i tak naprawdę trzeba się cieszyć, że za te pieniądze to w ogóle działa. Ja przerobiłem do tej pory 3 wersje VCDS i z żadną nie miałem takich problemów, ale nie zazdroszczę sytuacji.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
A jaka wersje miałeś VCDS ja mam 18.2.1 w wersji PL na razie jedynie robiłem adaptacje to wszystko działa nie robiłem jeszcze kodowania. Mam tez wersje chyba 17.8 ale mam problem z polaczeniem się z autem bez wpięcia Interface-u do auta to wszystko Ok przy teście tylko napis ze nie jest podpięty do samochodu, po podłączeniu nie wykrywa w ogóle interface-u. A powiedz chyba najlepiej zrobić sobie zdjęcie kodowania danego modułu przed zmianami i ewentualnie porównać przed zapisem, a czy jeśli cos się posypie to miękki reset pomoże czy trzeba ręcznie wpisywać cale długie kodowanie.
Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
@Bigi, jak pisałem wyżej, ja kupiłem chyba już ze 3 wersje VCDS (co jakiś czas zamawiam najnowszą wersję). Nigdy nie miałem problemów z jakąkolwiek. Moim zdaniem to kwestia stosowania się do instrukcji (m.in. komputer musi mieć wyłączony antywirus, albo utworzony wyjątek skanowania i odłączony od internetu). Zamówiłem kiedyś koledze i zainstalował z włączonym antywirusem. Nie zdążył odpalić programu i antywirus skasował mu wszystko...
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Przyłączam się do tematu u mnie tak samo się stało tylko że w przeciwieństwie do kamil4737 nic nie zapisałem. Podczas adaptacji wszystko wyglądało super banan na twarzy, gorzej jak zakończyłem prace i zamknąłem centralny zamek po próbie ponownego otwarcia zonk centralny nie działa kontrolka od ładowania się świeci szczerze mówiąc dramat, po kilku próbach kodowania udało mi się odblokować centralny ale teraz zawsze przy próbie otwarcia włącza się alarm nie dział podgrzewanie szyby światła tylne świecą cały czas. Koledzy mam prośbę jeśli ktoś dysponuje kodowaniem zespołu centralnego do 1,2 mpi wersja activ lub coś podobnego bardzo był bym wdzięczny o przesłanie. Pozdrawiam mój bord to BCM PQ25 6R0937085H
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.