FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Samochodowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Silnik zgasł w trakcie jazdy i nie chce odpalić
  • Witam. Jak w temacie. silnik CAYC 105 km (na hamowni miał 112, po chipie ma 140)
    Jechałem wczoraj do domu , wieczorem, auto stało prawie cały dzień na dworze, choć zapewne połowę dnia w cieniu, bo jak wszedłem, to nie było tragedii. Ale 35 stopni we Wrocławiu pewnie swoje robi.
    W pewnym momencie , na drugim biegu, dojeżdżając i hamując przed światłami, coś nagle "walnęło" tak jak by łup/wybuch ale taki "mikro" po lewej stronie, coś jak by w skrzynce bezpieczników ? Zegary - wszystkie - zjechały na " 0 " , silnik zgasł i od tej pory nie można go odpalić.
    Wsadzam kluczyk do stacyjki, przekręcam na połowę, nic się nie świeci, przekręcam, żeby odpalić, zero reakcji - tzn. nic się nie świeci, nie kręci rozrusznikiem czy czym tam ma kręcić - po prostu trup.
    Prąd w aucie jest, bo działa wszystko - radio światła centralny zamyka/otwiera, nawet wspomaganie kierownicy jest, bo go pchałem na pobocze i normalnie działa.
    Natomiast jest zero reakcji na próbę odpalenia.
    Nie próbowałem po kablach, sprawdziłem bezpieczniki, sprawdziłem drugi kluczyk
    Dzwoniłem do zaufanego majstra, ciężko mu było wywróżyć z opowieści, ale powiedział, że to może być wkład stacyjki ?
    Niestety, jutro jedzie na urlop.................
    Pytanie
    Czy ktoś może coś wie ? jakieś pomysły co się mogło stać ?
    Jeśli to wkład, to może polecić jakiegoś elektryka we Wrocławiu ? Bo ponoć takiego gościa mam szukać
    Pojechałbym do ASO - ale pewnie mnie na nich nie będzie stać...
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Do sprawdzenia wszystkie bezpieczniki w komorze silnika i przekaźniki, jeśli tutaj będzie wszystko OK to może kostka stacyjki się skończyła
    Octavia LB |1,2 CYVA 128KM 250 Nm chip|2018 |Clever| biel Candy | Jelenia Góra
    Diagnostyka i naprawa VW/AUDI/SKODA/SEAT
  • Błędy z vcdsa to podstawa, będzie wiadomo co z elektroniką
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Tylko tu się kłania ASO - a oni za podłączenie biorą 200 zł....
    Bezpieczniki w komorze silnika też są ok - gdzie znajdę przekaźniki i jak je sprawdzić ?
    Ogólne pojęcie o autach mam, potrafię coś zrobić/naprawić , ale bardziej ogólne niż pojęcie.
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Jak się dobrać do przekaźnika/przekaźników - z tego co wyczytałem tu na forum, znajdują się za "skrzynką" bezpieczników
    jak sprawdzić przekaźnik ?
    O informację uprzejmie poproszę :)
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Podłubałem po pracy i:
    Sprawdziłem miernikiem wszystkie bezpieczniki - OK
    Sprawdziłem aku - 12,2 V - OK
    Posprawdzałem kable/wtyczki/złaczki - OK
    Oświetlenie zewnętrzne - działają pozycyjne przód/tył mijania i długie
    Zauważyłem - wczoraj się człowiek do domu śpieszył, auto "porzuciłem" "na mieście"
    Że:
    Nie działa oświetlenie wewnętrzne - w bagażniku też
    Nie działają kierunkowskazy - włączałem tylko "wajchą" prawo/lewo
    Nie działa klimatyzacja - mam climatronic, panel się nie świeci
    Ponieważ dzień mój cały zamiast na pracę, poświęciłem na internety, wychodzi na to, że faktycznie padł przekaźnik. Po rozebraniu kawałka z boku i podejrzeniu obok kierownicy, zauważyłem przekaźniki o numerach 646 i 644 - mniejsze i większe, białe i czarne, ale wszystkie o tych dwóch
    Jak się do tego dostać, żeby je wyciągnąć i posprawdzać ? I jak je sprawdzić ?
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Przekaźniki typu 646 czy 644 to nie oznaczenie fabryczne poszczególnych elementów w Skodzie. Są to typowe oznaczenia przekaźników samochodowych12 V, stosowanych m.in. w naszych R.
    Co do awaryjności przekaźników - to jest ona naprawdę minimalna, ale zawsze możliwa.
    Sprawdzenie polega na doprowadzeniu napięcia 12 V do kontaktów cewki przekaźnika, a same kontakty można sprawdzić jak miernikiem (obwód/kontakty otwarte/zamknięte) lub poprzez prosty obwód z żarówką.  
    Wracając do kwestii uruchomienia Twojego R: jak go uruchomiłeś, napisz, z jakim spotkałeś się problemem, jak go rozwiązałeś. 
    Niezależnie od tego, bardziej wygląda to na kostkę w stacyjce, która potrafi właśnie "powyłączać" niektóre obwody, analogicznie do tego, jak opisałeś.
    Spotkałem się z przypadkiem, że wystarczyło mocniej uderzyć dłonią w okolicach stacyjki, i stacyjka na jakiś czas łączyła. Ale to już nie jest ani rozwiązanie ani bezpieczne.  
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • ZROBIŁEM. Zostałem mistrzem świata a drugim w Polsce...

    Sprawdziłem przekaźniki, nawet je wszystkie po kolei powymieniałem (na aledrogo są dosłownie po 2 , 3 i 5 zł za szt) wsadzając rękę z boku kokpitu od strony kierowcy - chyba starsza Fabia, miała tam tablice bezpieczników.

    Co się okazało - korzystając ze schematów elektryki tu dostępnych, jak też i z czegoś na oemepc, bo to w sumie chyba taka skarbnica ? kiedyś się z tą stroną spotkałem - spalony był jednak bezpiecznik. Ale taki bezpiecznik, którego na żadnym schemacie NIE BYŁO. Patrząc się na tablicę przekażników od przodu, bezpiecznik jest na jej górnym lewym krańcu i ma wartość 30 A. 

    Nie wiem od czego on jest - bordnetz? - ale w każdym razie on był uwalony i powodował to co pisałem.

    Także zaangażowanym z całego serca dziękuję za pomoc, jutro jak będę w pracy, bo odrabiam za czas stracony przy naprawię auta, napiszę skromny tutorial, dla potomnych, może się komuś kiedyś przyda, jak mu nagle auto posługi odmówi.

    p.s. zrobiłem 15 minut temu, mam nadzieję, że uda mi się dojechać do domu i nic mi znowu nie wywali, ale mam garść bezpieczników na zapas. Tylko jak wywali, to będę musiał szukać przyczyny...
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Brawo Ty. @MBoro, można liczyć na tutorial z jakimiś zdjęciami?
    Rapid LB | 1,6 TDI | 2014 | Ambition Max | Biały | 145k | Wrocław
  • Sorry, za tak późną odpowiedź...........

    Chroniczny brak czasu to ostatnio u mnie norma.

    Mam porobione zdjęcia, zrobię tutorial i dam fotki :)
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • @losqu - jest - jeśli potrzebujesz coś więcej wiedzieć, to w ramach wiedzy już nabytej, chętnie pomogę :)


    < m > Dalsza dyskusja w wątku z linka powyżej.
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?