FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Silnik zgasł w trakcie jazdy i nie chce odpalić / wymiana przekaźników
  • Zgłaszałem jakiś czas temu problem jak w temacie.

    Po przeszukaniu całego internetu, okazało się, że w skodzie takiego błędu nie ma / nie występuje / nikt się z nim nie spotkał.

    Może dla tego, na schematach elektryki tu dostępnych, czy też dostępnych na internecie, w programach serwisowych i gdzieś tam jeszcze znalezionych, albo ja nie widziałem, albo go nie było - zielonego bezpiecznika (dużego) 30 A - ale o tym później

    Problem był następujący:

    Auto nagle zgasło. Nie chciało odpalić, po wsadzeniu kluczyka w stacyjkę i przekręceniu do połowy nic się nie świeciło na desce rozdzielczej - żaden wskaźnik - nie działała też klima (mam climatronic) nie świeciło się światło ani w aucie, ani w bagażniku.

    Wg. tego co się naczytałem, dostałem info tu na forum - kłaniam się nisko za pomoc dziękując - oglądając filmiki, dzwoniąc po serwisach i znajomym serwisie - i tak nikt nie miał racji :P - wyszło na to, że mam do wymiany przekaźnik / przekaźniki.
    Dokładnie to zadecydowało o tym to, że nie działa mi klimatyzacja, bo któryś z tych 644, odpowiada za klimę (działanie i działanie panelu)

    Jak już w końcu zlokalizowałem, gdzie są przekaźniki w moim aucie - też nie znalazłem info na necie - to wyszło na to, że muszę ściągać deskę, żeby się do ustrojstwa dostać.


    Ponieważ ani czasu ani chęci na to nie miałem, zabrałem się do tego trochę przez przypadek, bo próbując ściągnąć boczek deski od strony kierowcy - "na pałę" okazało się, że się da :D


    No i wtedy, jak widać, oczom mym ukazał się wspaniały metalowy... ale nie wiem co???? Ale przymocowany na 2 śruby z przodu


    Jedną śrubę od dołu - ale to od dołu, było bardziej z przodu, bliżej kierowcy niż niżej i bliżej ;)



    I jedną sztukę od góry - u Was tego kabelka zapewne nie będzie, bo to antena od nawigacji ;)



    Okazało się, że jednak, mimo tego, że mam duże ręce i dłonie jak chleba bochny, udało mi się w szparę pomiędzy metalowymi elementami wsadzić rękę, i ruchami wahadłowymi dół/góra a czasem lewo/prawo każdy z pokazanych na fotce przekaźników - 2 sztuki 644, 2 645 i 2 646 udało wyjąć - jedne łatwo, z innymi siłowałem się i 15 minut.



    Po męczarniach niemiłosiernych, trwających dobre 3 godziny, nie wiem jak, ale przypadkiem, bo latarkę wsadziłem do środka, bo nie mogłem czegoś wyjąć (pod czarnym materiałem też są przekaźniki) przypadkiem tak poświeciłem do środka, zaglądając jednocześnie prze otwór od włącznika świateł - też go trzeba wyjąć, bo to ułatwia zadanie - znalazłem ten cholerny bezpiecznik, którego nie było / nie mogłem znaleźć na żadnym schemacie......................... to po lewej obok kabla.



    Po wyjęciu bezpiecznika 30 A , okazało się, że jest on spalony. Także - koszt naprawy 50 gr - tyle dałem za bezpiecznik + 3 nieprzespane noce i masa wchłoniętych schematów/ przeczytanych postów/ obejrzanych filmików.

    Ponieważ przekaźniki okazały się dobre - a kupiłem nowe na aledrogo - to jeśli ktoś ma taką potrzebę - oddam i niech mu służą :)

    Także -  do wymiany przekaźników nie potrzeba ściągać tego metalowego, ale zalecam, bo miałem całe przedramię od wew. strony blachą pocięte i wyglądało, jak bym się samookaleczał...
    20190614_170333.jpg
    1920 x 2560 - 586K
    20190612_193259.jpg
    1920 x 2560 - 263K
    20190612_193400.jpg
    1920 x 2560 - 358K
    20190612_193408.jpg
    1920 x 1440 - 220K
    20190612_193437.jpg
    1920 x 1440 - 182K
    20190614_170349.jpg
    1920 x 2560 - 478K
    20190614_170353.jpg
    1920 x 2560 - 482K
    20190614_170415.jpg
    1920 x 2560 - 392K
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Super instrukcja + foto! Tak trzymać !
    Pytanie: Znalazłeś winowajcę, wymieniłeś bezpiecznik, co uważasz było powodem przepalenia bezpiecznika? Czy w trakcie jazdy, tuż przed unieruchomieniem samochodu, włączałeś/wyłączałeś jaki odbiornik? A jaki jest stan sieci, jakie napięcie akumulatora, masz SS? 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dzięki za dobre słowo :) pisane "po nocach" ale nie mam kiedy... Ehhh...

    Po przeczytaniu na necie/ po filmikach i schematach wydaje mi się że:

    Auto stało cały dzień na słońcu - było 40 na dworze w cieniu...
    Nie wywietrzyłem przed jazdą, bo się szwagrowi śpieszyło (wszystko jego wina :P)
    Jechałem dosyć dynamicznie, choć po mieście i trochę w korkach.
    Cały czas miałem klimę na LOW i nawiew na maxa
    Pod szwagra domem, stałem z 3 minuty, ale na włączonym silniku i takich ustawieniach.
    Dupnęło wszystko, jak odjeżdżaliśmy...

    Ponieważ przekaźniki, są od klimy, pracy wentylatora i od chłodnicy TEŻ, założyłem, że skoro ustawienia były jakie były i jechałem po mieście z ciężką nogą, dostały zapewne za dużo prądu i spalił się bezpiecznik - zamiast nich.

    To moje gdybanie.

    Po wejściu do auta, radio - taki chińczyk 2 din z navi - odpala się z automatu i działa cały czas, przed zgaśnięciem nic nie włączyłem, zacząłem hamować, dojeżdżając do świateł.

    Aku pokazuje na tej navi bodajże 12.3 V - nie pamiętam, ale nie ma ostrzeżeń o za słabym napięciu, a radio ponoć takie podaje.

    Stan sieci ? wszystko oryginalne i nie miałem do tej pory nic dłubane w elektryce w aucie

    SS - a co to ? :)
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • System "Start-Stop".
    ---------------------
    Edit:
    W ciekawych miejscach można znaleźć bezpieczniki...
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 50k km | Szczecin
  • Zestawienie bezpieczników (dla pojazdów prawo i lewostronnego ruchu)
    A1 - pozycja wolna
    A2 - bezpiecznik 20A – S204 – włącznik zapłonu, do stacyjki przewód 2,5 mm2, czerwono-biały
    B1 - pozycja wolna
    B2 - pozycja wolna
    C1 - bezpiecznik 20A – jednostka sterująca wykrywanie przyczepki -J345-
    C2 - bezpiecznik 20A - jednostka sterująca wykrywanie przyczepki -J345-
    D1 - pozycja wolna
    D2 - bezpiecznik 20A - jednostka sterująca wykrywanie przyczepki -J345-

    Zestawienie bezpieczników (od list. 2013)
    40 A - pomarańczowy
    30 A - zielony
    25 A - biały
    20 A - żółty
    15 A - niebieski
    10 A - czerwony
    7,5 A - brązowy
    5 A – beżowy

    Zestawienie przekaźników:
    1 - pozycja wolna
    2 - pozycja wolna
    3 - pozycja wolna
    4 - przekaźnik kontaktu X -J59-
    5 - przekaźnik zasilania 15 -J329-
    6 - pozycja wolna
    7 - 7a przekaźnik rozruchu -J906- (dla systemu Start-Stop)
       - 7b przekaźnik rozruchu -J907- (dla systemu Start-Stop)
    8 - przekaźnik dużej mocy -J360- (dla ogrzewania dodatkowego)
    9 - przekaźnik małej mocy -J359- (dla ogrzewania dodatkowego)
    10 - przekaźnik pompy paliwa -J17- (dla silników benzynowych)
    11 - 11a przekaźnik pompy paliwa -J643-
         - 11b przekaźnik odciążający 2 kontaktu X -J339-
    12 - 12a przekaźnik spryskiwaczy reflektorów -J39-
         - 12b pozycja wolna
    13 - przekaźnik główny -J271-
         - przekaźnik jednostki sterującej Simos -J363-
         - przekaźnik wtrysku silników Diesla -J322-
    14 - 14a przekaźnik pompy paliwa -J17- (dla silników Diesla)
         - 14b przekaźnik grzałki -J925- (dla silników Diesla)
    15 - pozycja wolna

    Ciekawostka: W pierwszych egzemplarzach R, montowali bezpiecznik wartości 50 A. Widocznie firma uznała, że w tym obwodzie nie wystąpią tak wielkie obciążenia, i zeszli na 30 A.
    Na schemacie stacyjki, jest naniesiony Twój bezpiecznik. Ma oznaczenie S204. Może dlatego tak jest trudno go zlokalizować, bo nie jest uwzględniony w występujących zestawieniach bezpieczników.
    Dla Ciebie jest to spore doświadczenie, tym bardziej, że na necie chyba nie ma informacji o przepaleniu tego bezpiecznika. Sam wcześniej sugerowałem uszkodzenie kostki stacyjki. Teraz spokojnie możesz używać klimy czy nawiewu na maxa, bo wystarczy wymienić bezpiecznik :) 
    Co do przekaźników: cewka przekaźnika praktycznie nie przepali się. W tym obwodzie płyną niewielkie prądy, rzędu do 100 - 200 mA. Częściej może zawieść kontakt, sterowany cewką. Tu może dojść do sklejenia/stopienia kontaktu lub niepełnego połączenia kontaktów (kontakty opalone, spękane, stawiają duży opór elektryczny,...)
    tabl przekazników i bezp.jpg
    500 x 500 - 94K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Tak panowie dziękuję. Na temat, kontrektnie i na poziomie - )
    LB, 1.2 TSI 81KW, MY17,FRESH, Czerwień Corrida,
    10.500 km, Praga, Czechy
  • @van_daal Dzięki - mi się to tylko z jednym kojarzyło

    @jercen A można o schemat prosić ? Jak pisałem, u mnie był bezpiecznik 30 A i patrząc się "po kablach" wychodzi na to, że tylko od tablicy przekaźników był.

    Nie życzę nikomu takiego doświadczenia, bo naprawdę - wtedy, nigdy jak na tamten czas, nie był mi potrzebny samochód, musiałem żonę po lekarzach wozić, a tu taki klops... ( ale fakt, co się dowiedziałem/nauczyłem, to już moje )

    Moje gdybanie, czy to od tego - ale na logikę - raczej tak :)

    Bezpieczniki mam 4 na wszelki wypadek i obym nie musiał ich używać :)
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Schemat stacyjki wraz z wykrytym przez Ciebie bezpiecznikiem S204 :)
    schemat stacyjki z bezp S204.jpg
    800 x 700 - 144K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • 1.2 tsi 110 my 16 brak tego bezpiecznika i tylko 3 przekaźniki.
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 35000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
  • @jercen O. To w takim razie to był jedyny schemat którego nie widziałem :D
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław
  • Patrzyłem w moim R i zaskoczenie: nie mam bezpiecznika przy przekaźnikach a samych przekaźników mam 6 ... Mam PTC, który pracuje na 3 przekaźnikach. Czyli nadal potwierdza się fakt, że co model czy rocznik, to jest inaczej wyposażony. A podstawki pod bezpieczniki czy przekaźniki w naszym R są dla wersji maksymalnie wyposażonej, a poszczególne modele mają odpowiednio mniej bezpieczników i przekaźników.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • U mnie na foto widać 6, ale pod tym czarnym, jak pisałem, mam jeszcze 2 sztuki tych cienkich 646, czyli łącznie mam 8.
    Rapid SB | 1.6 CAYC 138 KM | MY14| Ambition Active |Biały|110 Tyś.| Wrocław

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:




Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?