FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Problem z salonem. Auto z wyprzedaży - błędna data wydania.
  • Witam serdecznie,
    czy ktoś z Was miał taki problem z salonem?
    Kupiłem auto na wyprzedaży rocznika - auto zostało mi wydane w dniu 9.11.2017r. (faktura z dnia 8.11.2017r.)
    Po pół roku udałem się na wymianę serwis olejowy po którym otrzymałem wydruk z systemu skody gdzie data wydania auta to 30.05.2017, a gwarancja zamiast do 9 listopada 2019r. jest do 30.05.2019!
    Skontaktowałem się z salonem, który mówiąc kolokwialnie olał mnie, twierdząc, że posiadam gwarancję u nich w salonie i mogę gwarancyjne serwisować auto u nich.
    Prowadziłem długą korespondencję z nimi, która do niczego nie doprowadziła (nie chcę Was tutaj zanudzać całą tą korespondencją, na życzenie mogę podesłać emailem).
    Odrzucili moje argumenty:
    1) chcę sprzedać auto, nabywca z Suwałk nie będzie przecież jeździł do Wrocławia z naprawą gwarancyjną
    2) co z gwarancją w UE? - Twierdzą, że gwarancja jest tylko w Polsce.

    Za nic nie chcą zmienić zapisku w systemie elektronicznym Skody.
    Importer z Poznania umywa ręce, klasyczna spychologia niżej - na salon.
    Domyślam się, że aktywowali samochód, bo stał na placu, a brakowało im parę samochodów do planu sprzedażowego.
    Według mnie jest to klasyczne oszustwo z którego ten salon sobie bimba - nawet nie powiedzieli przepraszam.
    Zaproponowałem ugodę,  jakieś rozwiązanie nie wiem serwisowe, finansowe dla mnie - nic się nie wypowiedzieli.
    Miał ktoś podobną sytuację, coś możecie doradzić?
    Ma ktoś może namiary na producenta w Czechach? Czy można do nich napisać po polsku?
    Krzysztof
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90 KM | MY17 | Ambition MAX | Czerwony RIO metalizowany|| 12 000 km | Wrocław
  • Jeśli nie zostałeś uprzedzony (na piśmie) o skróceniu okresu gwarancji - sąd.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin
  • Mam podobnie. Czyżby salon Tmt? Tyle, że ja mam wbitą datę jeszcze wcześniejszą, tj. luty, a I rejestracja byla zrobiona w czerwcu.
    Dyskusja dokładnie o tym samym, czyli o niczym. Kierownik salonu odpisał mi jedynie ze gwarantem jest ich salon i mogę u nich robic serwisy. Ja natomiast miałem pytanie, co w sytuacji gdy coś się stanie w trasie. Auto ma skodowy assistance, ale naprawic bede mial za swoje? Odpowiedź była, ze inny salon ma do nich dzwonić i oni potwierdzą, ze auto ma gwarancje. Dodatkowo próbowal ściemnić, że gwarancja jest tylko na Polskę,  a na dowód tego wysłał mi regulamin dotyczący czesci, tak, czesci.
    Skorzystalem z sugestii  tego tez kierownika i udałem się do innego salonu na sprawdzenie kompresora klimy. Auto oczywiście obsłużone poza gwarancja, a faktura chyba poszła do macierzystego salonu, bo ja nic za robotę nie placilem, ba nawet żadnego papieru nie dostałem, że auto u nich było. 
    Na szczescie do Wrocławia nie mam daleko, auta sprzedawać nie mam zamiaru, a do listopada nie daleko, ale to widac chyba u nich norma.
    Rapid SB | 1.2 CJZE 110km | MY2017 | Style | Srebrny Brilliant | 20000km | Bolesławiec (D)
  • Oczywiście, że salon TMT. Widzę, że nie jestem jedynym przez nich oszukanym,  a jest takich osób więcej.

    Drogi kolego @bonku,  a nie razi Cię to, że oszukano Cię w perfidny sposób? 

    To jest oszustwo z art. 286 par 1 kpk. 

    Proszę oto dosłowny cytat z gwarancji zawartej w książce serwisowej:
    „Początek okresu gwarancyjnego to dzień, w którym partner handlowy ŠKODA przekazuje przy zakupie nowy samochód pierwszemu nabywcy. Partner ŠKODA musi wstawić tę datę do systemów producenta samochodu oznaczonych numerem identyfikacyjnym pojazdu.”

    „Z gwarancji ŠKODA można skorzystać u każdego, dowolnego partnera serwisowego ŠKODA.”

    “Jeżeli samochód ŠKODA został zakupiony u partnera handlowego ŠKODA w kraju należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (kraje Unii Europejskiej, Norwegia, Islandia i Liechtenstein) lub w Szwajcarii, roszczeń wynikających z gwarancji ŠKODA można dochodzić również u partnerów serwisowych ŠKODA w każdym z tych krajów”.

    Przed kupnem auta byłeś dla nich "królem złotym", a teraz traktują Cię jak namolnego "wariata".

    @bonku, usłyszałeś chociaż "przepraszam" z ich strony?
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90 KM | MY17 | Ambition MAX | Czerwony RIO metalizowany|| 12 000 km | Wrocław
  • Kolego @Krissol może warto zaczerpnąć porady w Federacji Konsumentów, chociażby nagłośnić im temat nieuczciwych praktyk dealera.
  • Ja bym przed sądem chyba jeszcze spróbował ruszyć przez media tvn turbo czy autocentrum, może akurat oni "załatwią" sprawę 
    Rapid LB | 1.6 TDI 90KM CAYB | MY14 | Ambition | Czarny | 141000km | Nowy Targ
  • Ten sam problem, tylko że z salonem Seata w Gdańsku. Sprawę udało się uregulować, ale trwało to pół roku - trudno zliczyć maile i telefony do salonu, kierowników sprzedaży, centrali w Poznaniu.
    Toledo IV | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Reference | Corrida Red | 13000km | Gdynia

PONIŻEJ RÓŻNE OFERTY SPONSOROWANE KTÓRE WSPOMAGAJĄ RAPIDKLUB.PL
są to linki afiliacyjne lub reklamy (mamy nadzieję że Wam przydatne, dziękujemy za wsparcie)




Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

Ostatnie wiadomości:

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?