FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Problem z salonem. Auto z wyprzedaży - błędna data wydania.
  • Witam serdecznie,
    czy ktoś z Was miał taki problem z salonem?
    Kupiłem auto na wyprzedaży rocznika - auto zostało mi wydane w dniu 9.11.2017r. (faktura z dnia 8.11.2017r.)
    Po pół roku udałem się na wymianę serwis olejowy po którym otrzymałem wydruk z systemu skody gdzie data wydania auta to 30.05.2017, a gwarancja zamiast do 9 listopada 2019r. jest do 30.05.2019!
    Skontaktowałem się z salonem, który mówiąc kolokwialnie olał mnie, twierdząc, że posiadam gwarancję u nich w salonie i mogę gwarancyjne serwisować auto u nich.
    Prowadziłem długą korespondencję z nimi, która do niczego nie doprowadziła (nie chcę Was tutaj zanudzać całą tą korespondencją, na życzenie mogę podesłać emailem).
    Odrzucili moje argumenty:
    1) chcę sprzedać auto, nabywca z Suwałk nie będzie przecież jeździł do Wrocławia z naprawą gwarancyjną
    2) co z gwarancją w UE? - Twierdzą, że gwarancja jest tylko w Polsce.

    Za nic nie chcą zmienić zapisku w systemie elektronicznym Skody.
    Importer z Poznania umywa ręce, klasyczna spychologia niżej - na salon.
    Domyślam się, że aktywowali samochód, bo stał na placu, a brakowało im parę samochodów do planu sprzedażowego.
    Według mnie jest to klasyczne oszustwo z którego ten salon sobie bimba - nawet nie powiedzieli przepraszam.
    Zaproponowałem ugodę,  jakieś rozwiązanie nie wiem serwisowe, finansowe dla mnie - nic się nie wypowiedzieli.
    Miał ktoś podobną sytuację, coś możecie doradzić?
    Ma ktoś może namiary na producenta w Czechach? Czy można do nich napisać po polsku?
    Krzysztof
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90 KM | MY17 | Ambition MAX | Czerwony RIO metalizowany|| 25 000 km | Wrocław
  • Jeśli nie zostałeś uprzedzony (na piśmie) o skróceniu okresu gwarancji - sąd.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 60k km | Szczecin | Chip: 148KM/323Nm
  • Mam podobnie. Czyżby salon Tmt? Tyle, że ja mam wbitą datę jeszcze wcześniejszą, tj. luty, a I rejestracja byla zrobiona w czerwcu.
    Dyskusja dokładnie o tym samym, czyli o niczym. Kierownik salonu odpisał mi jedynie ze gwarantem jest ich salon i mogę u nich robic serwisy. Ja natomiast miałem pytanie, co w sytuacji gdy coś się stanie w trasie. Auto ma skodowy assistance, ale naprawic bede mial za swoje? Odpowiedź była, ze inny salon ma do nich dzwonić i oni potwierdzą, ze auto ma gwarancje. Dodatkowo próbowal ściemnić, że gwarancja jest tylko na Polskę,  a na dowód tego wysłał mi regulamin dotyczący czesci, tak, czesci.
    Skorzystalem z sugestii  tego tez kierownika i udałem się do innego salonu na sprawdzenie kompresora klimy. Auto oczywiście obsłużone poza gwarancja, a faktura chyba poszła do macierzystego salonu, bo ja nic za robotę nie placilem, ba nawet żadnego papieru nie dostałem, że auto u nich było. 
    Na szczescie do Wrocławia nie mam daleko, auta sprzedawać nie mam zamiaru, a do listopada nie daleko, ale to widac chyba u nich norma.
    Rapid SB | 1.2 CJZE 110km | MY2017 | Style | Srebrny Brilliant | 20000km | Bolesławiec (D)
  • Oczywiście, że salon TMT. Widzę, że nie jestem jedynym przez nich oszukanym,  a jest takich osób więcej.

    Drogi kolego @bonku,  a nie razi Cię to, że oszukano Cię w perfidny sposób? 

    To jest oszustwo z art. 286 par 1 kpk. 

    Proszę oto dosłowny cytat z gwarancji zawartej w książce serwisowej:
    „Początek okresu gwarancyjnego to dzień, w którym partner handlowy ŠKODA przekazuje przy zakupie nowy samochód pierwszemu nabywcy. Partner ŠKODA musi wstawić tę datę do systemów producenta samochodu oznaczonych numerem identyfikacyjnym pojazdu.”

    „Z gwarancji ŠKODA można skorzystać u każdego, dowolnego partnera serwisowego ŠKODA.”

    “Jeżeli samochód ŠKODA został zakupiony u partnera handlowego ŠKODA w kraju należącym do Europejskiego Obszaru Gospodarczego (kraje Unii Europejskiej, Norwegia, Islandia i Liechtenstein) lub w Szwajcarii, roszczeń wynikających z gwarancji ŠKODA można dochodzić również u partnerów serwisowych ŠKODA w każdym z tych krajów”.

    Przed kupnem auta byłeś dla nich "królem złotym", a teraz traktują Cię jak namolnego "wariata".

    @bonku, usłyszałeś chociaż "przepraszam" z ich strony?
    Rapid SB | 1.2 CJZC 90 KM | MY17 | Ambition MAX | Czerwony RIO metalizowany|| 25 000 km | Wrocław
  • Kolego @Krissol może warto zaczerpnąć porady w Federacji Konsumentów, chociażby nagłośnić im temat nieuczciwych praktyk dealera.
  • Ja bym przed sądem chyba jeszcze spróbował ruszyć przez media tvn turbo czy autocentrum, może akurat oni "załatwią" sprawę 
    Rapid LB | 1.6 TDI 90KM CAYB | MY14 | Ambition | Czarny | 141000km | Nowy Targ
  • Ten sam problem, tylko że z salonem Seata w Gdańsku. Sprawę udało się uregulować, ale trwało to pół roku - trudno zliczyć maile i telefony do salonu, kierowników sprzedaży, centrali w Poznaniu.
    Toledo IV | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Reference | Corrida Red | 13000km | Gdynia

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?