Zakupiłem niedawno używanego Rapida SB z tym silnikiem ( przebieg niewielki 70 tyś) i z czystej ciekawości zacząłem szukać zaworu EGR .
Sprawdzałem i niestety nic takiego nie wpadło mi w oko.
W innych silnikach VAGa dość łatwo można go namierzyć a tutaj go nie widzę.
W staryuch wersjach tego silnika np 1,2 HTP AZQ 64KM , zawór EGR był z prawej strony tuż przy kolektorze wydechowym zamocowany do głowicy , połaczony rurką z kolektorem ssącym pod przepustnicą.
Czyżby z naszego silnika CGPC go wywalili ? Może coś przeoczyłem ?
Silnik CGPC to prosty, 3-cylindrowy silnik. Nie ma w nim turbosprężarki, nie ma powrotnego prowadzenia spalin, nie ma zmiennych faz rozrządu. Nie ma też zaworu EGR.
Miałem wrazenie ze w mpi jest egr bo po wyłączeniu silnika tak dwie sekundy potem gdy juz nastanie cisza, słuchać taki metaliczny dźwięk brzmiący jak zamykanie sie klapki. Ale wyprowadziliście mnie z błędu. Tylko co tam sie zamyka metalowego?
Przepustnica powietrza sie pozycjonuje. EGRu nie ma w tym silniku.I za to , jak i wiele innych rzeczy go lubie. Jestem wlasnie w górach na wakacjach i silnik naprawde daje radę.Trzeba go tylko wyżej krecic (powyzej 2800-3000 obr /min do 5000 obr min) co akurat lubię. Jest lepiej niż sie spodziewałem przed zakupem, a nie liczylem na zbyt wiele po atmosferycznym trzycylindrowym 1,2.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.