FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Nagrzewanie się silnika
  • Pytasz bardzo ogólnie: benzyna czy diesel, w czasie jazdy czy na postoju, jaki styl jazdy, a jak było wcześniej? Jak wielki masz akumulator (jaką pojemność)?
    Możesz uzupełnić stopkę z danymi swojego R, nie będziesz musiał podawać wielokrotnie dane o samochodzie. Ułatwi to poruszanie się w Twoim temacie.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Po jakim czasie łapie Wam temperaturę w obecne mrozy ? :) mi niebieska lampka gaśnie po ok 3km po nocy pod chmurką, (15-25stopni na minusie) myslałem ze jest super dopóki nie podpiąłem vcdsa i nie sprawdziłem ze kontrolka gasnie przy temperaturze płynu chłodniczego ok 65stopni ... dodatkowo włączenie ogrzewania powoduje spadek temperatury, do 7-10 kilometra temperatura waha się w pomiedzy 79a92 (spada stojąc w korku, rośnie podczas jazdy), tempo spadku temperatury przyśpiesza włączenie ogrzewania na max 

    jak sprawdzić czy z termostatem wszystko ok ? Wydaje mi sie ze temperatura do 90 stopni powinna rosnąć dość płynnie, a po otwarciu termostatu powinien trzymać równe 90... Inna sprawa ze wskaźnik na desce nie podaje dokładnej termperatury (jeśli jest), i moze te wahania 80-90 gdybym miał wskaźnik temp nie byłyby widoczne ?

    pozdrawiam!
    Rapid LB | 1.2 CBZA 86KM |MY2013|Ambition MAX|Candy white|145000|Lublin
  • W wątku Układ chłodzenia TSI masz opis całego układu. Są tu dwa termostaty oraz dwie pompy cieczy.
    Układ jest tak zrobiony, że w pierwszej kolejności "obsługuje" wymiennik ciepła dla kabiny (ogrzewanie dla podróżnych). Stąd spore zmiany (podczas jazdy) w nastawie ilości ciepła będą powodowały zmianę temperatury w układzie chłodzenia.
    To że VCDS pokazuje taką a nie inną temperaturę, nie oznacza, że cały układ ma właśnie taką temperaturę.
    Miernik temperatury analogowy - jest tylko wskaźnikiem temperatury. Służy do obserwowania temperatury podczas pracy silnika. Przy czym po osiągnięciu właściwej temperatury, ten wskaźnik w R praktycznie nie drgnie. Natomiast w razie ubytku płynu wskaże wzrost temperatury i zasygnalizuje przegrzewanie się silnika.
    Odnoszę wrażenie, że Twoje obawy są niepotrzebne. jak na razie takie zachowanie (jakie opisujesz) jest w normie. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?