FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
TSI VW jeden z najgorszych silników
  • Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • gdzieś kiedyś wcześniejszy ranking... nie pamiętam gdzie, ale pisali że jednostki tsi pierwsze, i szczegolnie 1,4 były awaryjne. Zaś te z końcówki produkcji (jak nasze) mają już to za sobą - zmieniona konstrukcja łańcucha, napinacza, turbiny. I są już wolne od tych wad. Pod watpliwość brali te nowe silniki na pasku - bo jeszcze były te silniki za krótko aby coś o nich powiedzieć. 

    A wyżylenie.. nie przesadzajmy, 1,2 105km to 87km/1l to nie jakoś dużo, fordy mają 1,0 i mają 125  (125km/1l) A ten 1,2 85 to już 70km/1l. Wolnossace 1,6 mają po 120km to daje nam 75km/1l.
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • To jest zapchajdziura redaktora który musiał wrzucić jakiś tekst do publikacji.
    1.4 im mocniejsze tym bardziej ryzykowne. Im starsze tym bardziej ryzykowne. Te z turbiną i kompresorem j.w.
    Śledziłem temat zanim kupiłem swojego. Jasne, nigdy nie ma pewności ale nie ma co wrzucać do jednego worka silnika z 2004r z golfa gti i silnika z 2014 który ma tylko 122km i poprawione wszystkie zidentyfikowane przez 10 lat bolączki, mowie o 1.4.
    Co się naczytałem o rozrządach, pękniętych tłokach, przegrzaniach dotyczyło aut sprzed RM 2013
  •  Pierwsze słyszę, że silniki 1.2 TSi od 2012 r. mają pasek, a nie łańcuch, coś w tym artykule chyba jest nie tak. Poprawcie mnie jeżeli nie mam racji.
  • Nie masz racji. Był łańcuch, jest pasek. Ale to dotyczy ogólnie 1.2 TSi z VAG. ale czy od 2012 w Rapidach, to nie jestem pewien. Długo pakowali stare EA111 do tych samochodów. Nie zdziwiłbym się, jakby np. od MY13 był pasek...
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • ja mam Rapida z kwietnia 2014 i mam łańcuch, silnik 1,2 TSI, w tym samym czasie w Octaviach był już w tych silnikach pasek. 
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  •  No przecież Skoda to też VAG
  • Cały czas ładują  do Rapida EA111 czyli  starsza generację silnika na łańcuchu.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105 KM | MY15 | Elegance Max | Beż Cappuccino | 11000 km | dolnośląskie
  • Rapidy mają silniki na łańcuchu z 8-zaworową głowicą, nowsze-montowane m.in. w F3 są na pasku z 16-zaworową głowicą.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
  • no właśnie, byłem przekonany, ze mamy 8 zaworów, a ostatnio w serwisie powiedziano mi, że mam silnik 16 zaworowy. podejrzewam, że serwis nie jest zbyt dobrze zorientowany;) 
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort | Blue Race | 28500km | Gdańsk
  • Inny ranking. Wymieniają tylko 1.4 TSI. Za to jest cała masa różnych diesli.
    link: http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14820490,Omijaj_je_szerokim_lukiem___Nieudane_silniki.html


    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • Autor artykułu za swoją "pracę" bierze wynagrodzenie. Ale sam przecież nie "sprawdzał" tych silników. Prawdopodobnie opierał się na innych źródłach. Ale tego już nie podaje. Podejrzewam, że i nadrzędna osoba, decydująca o jakości i i poprawności artykułu niewiele tu co zrobiła. I mamy na łamach prasy/mediów kolejny(!) nieciekawy, nierzetelny artykuł. Ciekawe - jakim samochodem redaktor sam się porusza. Jak ma służbówkę - to chyba nic sobie nie robi z tego, że pisze sporo, ale nie do końca na temat. Ale nie dajmy się zwariować! Nawet jak poszczególne silniki były wadliwe - to przecież nie 100 % całej serii danego modelu, tylko pojedyncze egzemplarze.
    W rozmowie z mechanikiem usłyszałem - psuje się wszystko. Czasem trochę szczęścia, trochę dbałości o stan bieżacy silnika i można jeździć.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Panowie, z którego roku ten artykuł, i jak starych silników dotyczy...
    reszta w moim poście wyżej i w słowach mechanika @Jercena
  • a prawda, artykuł staroć...

    mi nie przeszkadzaja opinie, wybrałem tsi świadomie, zamierzam dbać i jeżdzić :)
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • Ja w swoim 1,2 Tsi 105km (skoda roomster), zrobiłem już 110tyś., na początku była jakaś akcja serwisowa to zmienili mi ten łańcuch i z tego co pamiętam dystans pod turbinkę, ale to było na samym początku i od tego czasu zero problemów, zero dolewek oleju rzegotania łańcucha i innych opisywanych przypadłości dla tego silnika. Dlatego do rapida teraz wybieram ten silnik, bo sprawdziłem na własnej skórze, że warto
  • Miło usłyszeć pozytywną opinię, bo też mam ten silnik... ale 110kkm to raczej moim R nie zrobię ;-)
    Rapid LB | 1.2 TSI 105KM CBZB | MY14 | Ambition Komfort | Czarny Magic perłowy | 150 tys km | Gdańsk, Mazury - "Polska Północna"
  • No i to jest dowód na to że sianie paniki co do tych silników jest tym samym co nagonka na markę Skody, na zasadzie "bo tak gdzieś kiedyś szwagier słyszał" ;)
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Też z poczatku byłem negatywnie nastawiony do silników TSI pierwszej generacji (EA111) czytając różne artykuły w necie, ale żaden redaktorzyna nie zadał sobie trudu aby sprawdzić stan obecny. Bolączki o których piszą w tych artykułach to awarie które trapiły te silniki z początku okresu produkcyjnego (m. in. był montowany wadliwy łańcuch rozrządu). Od 2010 roku były stopniowo poprawiane i jakby tak było jak piszą to na forach VW, Skody i Seata huczałoby o megaawaryjności, wizytach w ASO, wymianach silników, itp. W Rapidzie nadal ten silnik jest montowany ale w sumie nigdzie nie wyczytałem w necie żeby masowo padały silniki. Nowa generacja EA211 montowana jest w Skodzie O3 i F3. To całkowicie nowa konstrukcja. Posiada 2 wałki rozrządu, pasek zamiast łańcucha i 16 zaworów (a nie 8). nawet z zewnątrz silnik wygląda inaczej.
    I nie ma co się sugerować tym co piszą w artykułach, bo o nowej generacji piszą że jest super i nie ma bolączek poprzedniej wersji, z tym że jak wychodziła poprzednia generacja silników to też pisali jaki to wspaniały silnik a po roku zaczęły się rwać łańcuchy. Więc cieszmy się że w Rapidzie mamy poprawiony i dopracowany silnik.
  • Tez uważam ze lepiej miec poprawiony silnik niz jakąś nowość
    Rapid SB | 1.2 105KM | MY15
  • Ale mnie na przykład to wkurza, że nawet w dzisiejszych czasach jest tyle problemów z nowościami. To znaczy, że wypuszczają konstrukcje niedopracowane, źle przetestowane. Takich jaj nie powinno być, żebyśmy się bali kupić najnowszy szczyt techniki, bo "za chwilę coś wyjdzie". 
    Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
  • bo świat schodzi na psy. Projektują księgowi. Wdrażają marketingowcy.
    Konkurencja nie śpi. Kto pierwszy ten lepszy... a potem się poprawi...

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?