Wiecie co.. mam zagwozdkę. Jakoś jak oglądałem samochód przy odbiorze to na to nie zwróciłem uwagi, sprawdzałem jak jest z płynami i całą resztą ale na rozrządu nie patrzyłem. Zgodnie z zapewnieniami miał być na łańcuchu. Dziś szwagier sobie oglądał samochód i zaglądam z nim pod maskę, a tam.. pasek. Z tego co tak widzę, to chyba też jest 8 zaworowy.
Czyli, mam w Rapidzie 1.2 TSI 8 zaworowe 63kW na pasku rozrządu. Produkcja styczeń 2015. Ktoś może ma podobnie u siebie.
To jest zdjęcie silnika TSI z łańcuchem rozrządu i na jednym wałku, 8 zaworków. Spokojnie - bo nowy TSI z paskiem jest na 2 wałki, 16 zaworów - i ma inną głowicę, inną moc maksymalną. Sam też tak mam w swoim R. Pozdrawiam
@atsuki - na zdjęciach widać pasek klinowy ( widoczne paski wzdłuż paska). Pasek rozrządu prawie zawsze jest schowany i rowki ma w poprzek paska. Łańcuch rozrządu masz pod tą czarną plastikową osłoną z pierwszego zdjęcia.
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Witam,czy ktoś może na 100 % potwierdzić mi,że w silnikach benzynowych Skody Rapid 1,2 TSI 85 i 105 KM jest zastosowany w silniku łańcuszek rozrządu,czy może pasek rozrządu ? i byłbym jeszcze wdzięczny o opinie,co sądzicie,które rozwiązanie jest lepsze zastosowania łańcuszka,czy paska,mam na myśli jego pracę głośności,czas zużywania i awaryjność. Proszę o wypowiedzi w tej sprawie - dziękuję wszystkim !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Było to wałkowane, czy chociażby w tym wątku koledzy mnie wyprowadzili z błędy że ja tu o pasku klinowym pisałem... a to czy jest łańcuch i pasek było już wałkowanen, jest łańcuch, od 22 tygodnia 2015 produkcji będą nowe silniki na pasku. Poczytaj forum.
Lepszy jest łańcuch, wytrzymalszy, jeżeli... nie ma problemu z jego wydłużaniem się. Tak to "powinien" być bezobsługowy i bezawaryjny. Z pierwszymi TSI były ciągle problemy z łańcuchem, teraz jest lepiej. Nie wiem czemu wracają do paska. Może oszczędności? Może mniejsze opory i wymogi normy Euro6? A może chcę zamknąć sprawę złej sławy łańcuchów w tych benzyniakach. Ktoś sobie tak to wymyślił... Poza tym @andrew61k - poczytaj trochę, było już wałkowane...
EURO6 to jak dla mnie tylko pretekst bo nasze TSI na łańcuchu mają EURO5, które jest identyczne jak EURO6 jeśli chodzi o silniki benzynowe.
Dla mnie to tak jak @halif wspomniałeś oszczędności, zmniejszenie oporów i niestety zła opinia przez początkowe egzemplarze.
Na szczęście od końca 2011 roku te silniki są zmodernizowane i jak do tej pory nie słychać aby z nimi się coś działo. Znam Rapidy, które mają 1.2 TSI i przelatane ponad 60 tys. km jak i inne Skody z 2012 r. i nowsze z tym silnikiem i też śmigają.
Niestety na początku trochę smrodu narobiły. Na tyle dużo, że przed zakupem ciągle szukałem informacji, kiedy wejdą te na pasku i czy nie poczekać na nie. Okazało się, że praktycznie miesiąc po zakupie potwierdziło się, że od nowego MY będą zmiany. Z jednej strony trochę mnie to zdenerwowało, bo mogłem pół roku poczekać i poza silnikiem mieć inne zmiany ale z drugiej strony większość zmian to gadżety pewnie za dopłatą no i w tej cenie co uzyskałem już bym nie kupił auta z takim wyposażeniem jak mam. Auta od tamtego momentu podrożały, wiemy już, że jeszcze zdrożeją a do tego sprzedawcy już nie dają takich rabatów jak jeszcze na jesień zeszłego roku. Na uspokojenie dostałem dodatkową gwarancję na 4 lata i 120 tys. km :) Inni jeżdżą z tymi silnikami już dziesiątki tysięcy km to i my pojeździmy.
Zresztą jak by tak ciągle czekał na nowości to człowiek by nigdy nie kupił auta czy innej rzeczy.
Zresztą też nie wiemy jak np. po 4 latach te nowe silniki będą się sprawowały. Na razie też jest cisza a jeżdżą już od 2013 r. w O3 czy Golfie VII. Życze im jak najlepiej bo z tego co mówią w serwisach to do niego są droższe części np. turbo.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.