6500 km od marca tego roku. Kilka tras wakacyjnych po 540 km. Spalanie na poziomie 5,8l. dwukrotne litrażowanie potwierdza ten odczyt :). Super lakier uszczelkowy zmyłem już dawno bo nie doczytałem ale używam silikonu w sprayu po każdym myciu auta i jest oki.
U mnie po 10 miesiącach użytkowania już 16 tys. km Jak na razie z silnikiem wszystko wporządku. Cicho pracuje oleju nie bierze (od nowości taki sam stan na bagnecie), płyn chłodniczy też nie ruszony. A co do reszty to auto mega funkcjonalne i pakowne. Jedyne co mi można powiedzieć przeszkadza to wyciszenie auta i od czasu do czasu gdzieś tam stukający jakiś plastik. Fannie by było jakby po lifcie lub nowej odsłonie Rapida popracowali troche na stukami plastików i głównie nad wyciszenim auta. Ogólenie tragedi nie ma ale dla mojego ucha charakterystyka hałasów bardziej mi przeszkadza w Rapidzie niż w mojej 9 letniej F1 z silnikiem 1.2 HTP. Może i w F1 jest głośniej ale odczucie mam odwrotne :(, może to dlatego, że dźwięk jest inny. Poza tym lać paliwo i jeździć i cieszyć się z auta :)
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@mortoss Twój wpis dodał mi otuchy ;-) Dodaj jakiś opis: jak przebiegała eksploatacja, jak często zmieniałeś olej, czy miałeś jakieś problemy... będą to dla nas cenne informacje. Pozdrawiam
60kkm - wymiana zespołu turbiny na gwarancji (wada fabryczna wastegate) 120kkm- pierwsza wymiana klocków Od 80kkm - wymiana oleju co 15kkm - z przekonania. Własne uwagi: - znane świetnie terkotanie po uruchomieniu. Występuje sporadycznie - ASO bezsilne. - warto częściej wymieniać świece niż co 60kkm. Samochód mniej pali i lepiej jeździ. Polecam 45kkm - zużycie klocków bardzo zwiększa siłę potrzebną do hamowania. Warto wymieniać wcześniej niż 1mm ;) - słaby akumulator może spowodować nagłe wyłączenie wspomagania podczas jazdy. UWAGA
u mnie na od 11.12.2015 2230km i na razie wszystko ok. a skoro szukacie największych przebiegów, to w pracy mamy passata 1.8TSI 160km z roku 2008 i dzisiaj ma 190tys. z usterek które były do tej pory to kapie z pompy wody (będzie wymieniana na 195tys.) i od 150tys. świeci check ale serwis nie wie dlaczego :) kazali jeździć bo nie stwierdzili usterek.
@grzesik1 1.8 TSI to inna bajka i nie ma co porównywać do naszych 1.2 TSI. Jak coś to szukajmy takich w przyrodzie (głownie EA111 - potocznie na łańcuchu, ze względu na niechlubną przeszłość) i dawajmy przykłady przebiegów i ewentualnych napraw.
U mnie na chwilę obecną 19700 km od 28.11.2014 r. Oleju nie bierze ale też nie trzymałem się wymiany wg. komputera i wymieniłem przy około 16500 km. Czasem zaterkota ale sporadycznie i po dłuższym postoju. Tak to na razie fajny silnik i oby tak dalej.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
jeszcze kilka uwag: - mój egzemplarz nie pali oleju - v max to 205km/h (GPS) - bak ma w rzeczywistości 63l - komputer zaniża spalanie ok. 0,3l/100 (można to zapewne skorygować po kablu) - retrofit czegokolwiek w rapidzie to droga przez mękę (dokładałem tempomat w ASO) - termometr na desce pokazuje 90* już od 75*C - w moim rapidzie diler założył za mały aku (36Ah) - po trzech latach na złom. - zakładam tylko żarówki premium - reflektory pozostawiają wiele do życzenia - rapid jest podsterowny za sprawą ESP, po przekroczeniu możliwości elektroniki potrafi gwałtownie zmienić charakter i zamiatać tyłem (pusty bagażnik, opony 185) - zauważalna poprawa właściwości jezdnych na oponach 205, okupiona 0,5l/100km
@mortoss mozesz cos opisać o tym słabym akumulatorze i problemach ze wspomaganiem? Jak to rozwiazales, wymieniali ci aku? Wspomaganie było czesto słabsze niż powinno?
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.