Witam, Wiem, że temat był przerabiany, ale tak jeszcze dla pewności. Otóż często nie wchodzi mi bieg wsteczny, czuć jakby o coś zahaczał, czsami też jedynka nie wchodzi, mam już wrażenie subiektywne, że czasami potrafi szaprnąć jak wrzucam z 1 na 2, może źle puszczam sprzęgło :) ale na innych biegach tego nie zauważam, także niedługo będę sprawę zgłaszać do serwisu, w sumie od poczatku występuje ten problem, czy ktoś miał już coś podobnego i zgłaszał to do serwisu, kolega @jercen sugerował bodajże z tego co pamiętam, że chodzi o cięgna. Pozdrawiam
Zgodnie z instrukcją: "Bieg wsteczny włączać tylko, gdy samochód stoi. Nacisnąć pedał sprzęgła i trzymać całkowicie wciśnięty. Aby uniknąć zgrzytów w skrzyni biegów, przed włączeniem biegu wstecznego należy chwilę odczekać." Gdzieś na forum jest wyjaśnienie co jest powodem konieczności takiego postępowania.
Samochód trzeba zatrzymać ponieważ bieg wsteczny nie ma synchronizatora, ale tu chodzi raczej o haczenie przy zatrzymanym samochodzie. Ja też czasami tak mam, chociaż wydaje mi się, że trochę się to ułożyło.
U mnie bieg wsteczny oraz jedynka wchodzi bez zarzutu... jeszcze się nie zdarzyłoby mi nie wszedł... jeśli chodzi o zmianę biegów z 1 na 2 i wyżej, to jest lekkie szarpanie i nie jest tak płynnie jakbym chciał, ale to chyba raczej kwestia puszczania sprzęgła i operowania pedałem gazu... takie jest moje odczucie.
Jeżeli chodzi o zmianę 1 na 2, IMO, ważne jest do jakich obrotów kręcimy i na ile pozwolimy obrotom opaść przy zmianie biegu. Ja staram się jeździć do 3200-3500 i dość szybko zmienić bieg tak aby prędkość obrotowa silnika na drugim biegu była niższa niż spadek obrotów przy zmianie biegu. W momencie jak się robi to wolno trzeba umiejętnie pedałem gazu podnieść obroty aby nie było szarpnięcia.
I zmienić biegi przy 1900? Nie... 1-2 szybko, potem w zasadzie 4 lub 5 i się toczymy. Chyba że jakieś wolne auta z przodu :).Jazda w mieście przepisowe 50,70 czasem +10 :).
U mnie haczył głównie wsteczny, jedynka sporadycznie. Uspokoiło się to w okolicach 3000 - 4000 km i teraz jeśli już jest problem to tylko sporadycznie, że nawet tego już nie zapamiętuje. Wcześniej zgadza się prawie przy każdym wrzuceniu wstecznego był problem. Coś się ułożyło i może raz na 20 wstecznych coś zahaczy jak nie rzadziej.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Skrzynia MUSI zmieniać bieg pewnie nawet przy 6000 tys obr. Na litość boską nawet i jedyna i dwójka mają podwójną synchronizację i tym bardziej muszą. Czasem jest tak że jak podwójnie nie wysprzęglisz to bieg nie wejdzie! Skrzynia w rapidzie pod względem jakości jest marna.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.