FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Gotówkowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Turbina w silniku 1,2 85KM
  • Bezpieczniej poczekać na temperaturę oleju 80C.
    Rapid SB | 1,2 CBZB 105KM | MY14 | Elegance Max beżowy | Beż Cappucino | 56 kkm
  • jeżeli nie zdążysz dojechać:)
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Jeszcze słów kilka do tematu obciążenia układu elektrycznego R światłami:
    Podczas uruchamiania silnika jest załączane wiele obwodów, przekaźników,...
    Z tego co widać okiem, wydaje się, że największym odbiornikiem to światła.
    Przy klasycznym uruchomieniu silnika:
    Światła dzienne mają moc 15 W, łącznie to daje 30 W obciążenia.
    Z kolei przy przełączeniu na światła pozycyjne, obciążenie podczas rozruchu rozkłada się na:
    światła pozycyjne w przedzie - 2 x 5 W = 10 W
    światła pozycyjne w tylnym kloszu - 2 x 4 W + 2 x 3 W = 14 W
    światła oświetlenia tablicy - 2 x 5 W = 10 W
    oświetlenie tablicy wskaźników - elektroniczne, diody.
    Wynika z tego, że nie mając możliwości wyłączenia firmowych świateł dziennych przy rozruchu (30 W) warto pozostać przy ich podłączeniu. Przełączenia na światła pozycyjne wcale nie zmiejsza obciążenia akumulatora podczas rozruchu. Obciążenia akumulatora światłami pozycyjnymi jest nieznacznie większe o kilka W.
    Po przeprowadzeniu wymiany klasycznych żarówek na LED - obciążenie akumulatora wprawdzie zmniejszy się - ale za cenę zakupu oświetlenia LED.
    Uważam, że rozruch silnika przy wykorzystaniu klasycznego podłączenia dziennego światła jest rozwiązaniem (jak na razie) optymalnym.
    W moim R elektryka świateł dziennych jest ODŁĄCZANA na czas pracy rozrusznika. Zatem praktycznie cała energia akumulatora idzie na rozrusznik. Przy załączeniu świateł pozycyjnych - te już NIE SĄ ODŁĄCZANE przy uruchamianiu silnika, i akumulator dodatkowo jest obciążony załączonymi światłami.
    Pozdrawiam 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Już było wynika to z konstrukcji stacyjki lub modułu podczas kręcenia rozrusznikiem odłącza się wszsytko dla rozrusznika i zapłonu= wszystko aby odpalić.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Witam. Mam Rapida TSI 85km od ponad roku, ostatnio wydaje mi sie ze auto zamula, mam pytanie o turbosprężarke; w jaki sposób mozna sprawdzić czy ona działa? Mozna to usłyszec tak jak w dieslach? Kiedys przy zmianie na dwójke juz ładnie odchodzil teraz mam wrazenie ze stoi :(
  • @stefi - napisz coś więcej o swoim rapidzie. Jaki rocznik, jaki przebieg? Od kiedy zamula.
    z prostych przyczyn to możliwe gorsze paliwo lub zapchany filtr powietrza.
    Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
  • Może rzeczywiście się coś dzieje lub jak kolega wyżej pisze paliwo, czy filtr powietrza a może to tylko efekt przyzwyczajenia ?
    Też miałem podobne odczucia, że auto przestało "jechać", też myślałem że to paliwo. Było to przy przebiegu gdzieś 8 tys. km.
    Tak się składa, że kolega z pracy ma prawie identycznego Rapida z takim samym silnikiem tylko trochę młodszy i przebieg wtedy w granicach 2,5 tys.
    Wziąłem jego auto aby się przejechać i porównać. Okazało się, że jego Rapid jeździ tak samo jak mój, czyli tylko efekt przyzwyczajenia.
    Wystarczyło, że trochę pojeździłem swoją Fabią 1.2 64 KM i później znów przesiadłem się do Rapida i wrażenie przyspieszenia, mocniejszego silnika wróciły :) Oczywiście znów tylko na pewien czas ;)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Rocznik 2014, przebieg 12 tys, ten efekt jest od niedawna, moze ze 2 tyg. Co do tankowania to przyznam ze zdarza mi sie tankować na różnych stacjach, zazwyczaj orlen.
    grzesk tez tak sie nad tym zastanawiam, nie mam możliwości porównania niestety.
    Co do mojego pytania o turbine, jak rozpoznać jej działanie lub może brak?
  • Tak jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Teraz częściej jeździmy na klimatyzacji przy wysokich temperaturach zewnętrznych. Efekt braku odejścia potęguje teraz dość intensywnie pracująca sprężarka klimatyzacji. Po jej wyłączeniu auto też inaczej się zachowuje.

    Co do tego jak rozpoznać czy pracuje turbina mi osobiście ciężko powiedzieć. Ja po prostu czuję przy jakich obrotach zaczyna ona swoją pracę. Jakiś gwizdów nie słychać jak przy niektórych Turbo Dieslach. Zresztą chyba prawidłowo, że jej nie słychać. Jakby coś świstało to znaczy że chyba mamy jakąś nieszczelność lub jakąś inną usterkę.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • @stefi jak ruszasz spod świateł, wciśnij gaz na dwójce i zerknij w wsteczne lusterko. Jak samochody za Tobą znikają to znaczy, że turbina działa:)
    Rapid LB | 1.2 105KM | MY15 | Elegance max | Szary metal| 18000 km | Toruń
  • Myślałem że dowiem się czegoś w tym temacie na temat turbiny, niestety tylko lanie wody. Może ma ktoś jakieś ciekawe info na temat ? Czy można zrobić jakiś upgrade p&p? Jeżeli tak, to z czym by się to wiązało, program, wtryski, a może coś jeszcze?
    Toledo LB/1.2CBZA 86/MY2014/Reference/Czarny/44300km/ Kerry
  • Jeszcze raz nt. podniesionych obrotów LATEM a ZIMĄ:
    W okresach chłodu i zimy, temp. bloku silnika jak i płynu chłodzącego (po kilku godzinach postoju) jest niższa niż 18 st. C. Zatem warunek do podniesienia wolnych obrotów do nagrzania katalizatora nie jest spełniony. W okresach cieplejszych, latem, blok silnika wraz z płynem mogą mieć wyższą temperaturę niż 18 st. C. To jest warunek, by komputer pokładowy dał sygnał do podniesienia wolnych obrotów (w celu szybkiego podniesienia temp. katalizatora).
    Nawet jak pozostawimy autko na kilka godzin na słońcu, a w kabinie może być nawet 50 st.C, to nie oznacza, że blok silnika z płynem chłodzącym ma temp. niższą niż 18 st. C. Częściej ma temp. w zakresie 18 - 33 st.C. To powoduje przejście do trybu podgrzewania katalizatora - i silnik pracuje na ok. 1200 obr/min.
    Analogowy termometr w zestawie przyrządów jest właściwie tylko wskaźnikiem, nie podaje nam dokładnie temperatur poniżej 40 st. C. Kierowca nie ma informacji, czy aktualna temp. silnika da sygnał do kompa do podniesienia obrotów.
    W moim R mam cyfrowy miernik temp. Ten firmowy zakres 18 - 33 st. C potwierdza moje obserwacje. Niedawno, na zewnątrz miałem powyżej 36 st. C, ale silnik (po nocnym postoju) w garażu miał 15 st. C. Tryb podgrzewania katalizatora po odpaleniu silnika nie zadziałał.
    Natomiast spotkałem się kilka razy z sytuacją, kiedy samochód zostawiony na dworze, na upale, po odpaleniu przeszedł na wyższe obroty. Temp. bloku silnika była ok. 20 - 28 st. C.
    Taka sytuacja jest standardowa. Nie ma obaw do szukania usterki ani potrzeby udania się w tej sprawie do ASO.   
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Jak się ma temperatura oleju do wykorzystania Max mocy ?
    Jak temperatura płynu jest optymalna 90 C to oleju ok. 50. Czy nie zaszkodzi silnikowi
     but, może lepiej poczekać aż się rozgrzeje olej do 90-100 C.
  • Ja czekam do 70 C i but tak profilaktycznie a 90-100 C to mialem przy szybkiej długiej jeździe autostradowej.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort + inne | Czarny Magic perlowy 1Z1Z | 15200km | Jaworzno
  • Żeby w pełni korzystać z parametrów silnika, olej powinien osiągnąć temperaturę roboczą
    tj. 80/90*.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Witam,choć do kilkusekundowego terkotu pracy zimnego silnika tuż po jego uruchomieniu można się już przyzwyczaić,bo "tak prawdopodobnie musi być w TSI",to zastanawia mnie ogólna praca silnika podczas jazdy.Mam wrażenie,że silnik TSI pracuje nieco inaczej jak w innych samochodach,mam porównanie do poprzedniego mojego samochodu Renault Megane ( benzyna),czyli nieco głośniej i tak się zastanawiam,czy to praca samej turbosprężarki w TSI sprawia ten odgłos,czy coś innego,a może silniki wolnossące są cichsze i dlatego jest takie odczucie podczas jazdy.
    Podsumowując,nie jest to uciążliwe odczucie na razie przy niewielkim zrobionym przebiegu ok.3 800 km,ale jakby problem samej głośności pracy silnika miał by się powiększyć,to uważam to już za poważniejszy problem.
    Proszę kolegów o wyrazenie swoich opinii,czy też macie podobne wrażenie braku elastyczności pracy silnika TSI w stosunku do swoich poprzednich używanych samochodów.
    Pozdrawiam !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • W porównaniu do poprzednich aut (wszystkie benzyny wolnossaki) nie mogę powiedzieć, że nasze TSI nie są elastyczne. Wręcz przeciwnie to najbardziej elastyczny silnik z jakim jeździłem. Jedynie co to do pierwszego biegu musiałem się przyzwyczaić, bo przesiadając się z F1 miałem, niemiłe uczucie, że na jedynce to auto nie jedzie, jest jakieś przymulone i dopiero od dwójki odjeżdża. Taka po prostu charakterystyka i musiałem się przyzwyczaić.

    Co do głośności i turbiny to turbina nie hałasuje. Ja tu stawiam na słabe wyciszenie auta i największy hałas jest podczas przyspieszania, przy równomiernej jeździe jest ok.

    Ale jeśli masz hałas i do tego twierdzisz, że zgineła Ci elastyczność to może warto udać się do serwisu ? Może rzeczywiście jest coś nie tak. Ja mam przejechane 22 tys. km i na razie takich objawów jak piszesz brak.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Ja swoim samochodem zrobiłem póki co 1500 km. Wydaje mi się, że na początku był trochę cichszy niż teraz, choć może mi się zdaje. Jakiegoś większego porównania z poprzednikami nie mam, bo wcześniej jeździłem 16 letnią Astrą (1.4 16v) no i wiadomo, że od mojego poprzedniego auta, Rapid jest sporo cichszy. 
    Rapid LB | 1.2 TSI 90KM | MY16 | Ambition MAX | Błękitny Denim | Warszawa
  • Wolnossace mają głośniejszy wydech, a cichsze spalanie. Silniki doładowane mają cichszy wydech, a głośniejsze spalanie ( benzyny)
    Na dobra sprawę jest to niemalże nie porównywalne, gdyż prawie nie ma takich samych silników turbo i bez turbo.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Dziwne ze juz na jezdzie probnej nie slyszeliscie ze silnik mocno slychac, szczegolnie przy rozpedzaniu auta na nizszych biegach. Nie ma co porownywac do poprzednich aut bo pewnie od kazdego z nich R ma duzo gorsze wyciszenie. W niektorych rapidach po wymianie oleju jest ponoc ciszej, u mnie nie bylo zadnej roznicy.Tak jak pisalem w innym watku, warto delikatniej operowac gazem, szczegolnie gdy silnik jest zimny np po nocy.
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?