FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Jaka turbina w TSI
  • Jak zapewne wiemy turbina w TSI jest sterowana elektrycznie.
    Ale czy nigdzie nie mogę znaleźć informacji czy turbina w 1,2 TSI 105 jest ze zmienną czy też ze stałą geometrią.
    Ktoś coś wie?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Z tego co widze to na 99% jest to turbina ze zmienną geometrią.
    http://allegro.pl/audi-vw-1-2-tsi-turbina-turbosprezarka-03f145701k-i5327402659.html
    tutaj parę fotek z alledrogo i widać taki pręt stalowy połączony z ramieniem dźwigni i to jest właśnie regulacja geometrii, kiedyś była zawsze sztanga (gruszka) nawet 1,4 tsi ma jeszcze sztangę a u nas tylko taki kikut, sprawdziłem u siebie na wyłączonym silniku  goni to płynne przesuwając reką, widoczne jest od góry patrząc na silnik ten pręt wchodzi w tą metalową osłonę termiczną.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 20000+km | Bielsko-Biała
  • No to uprawianie PSJ tej turbinie będzie szkodzić. Trzeba bedzię ją ostro przedmuchiwać co jakiś czas, tak jak to było robione w 1,9 TDI. Miałem cichą nadzieje, że to będzie podobna konstrukcja do starego poczciwego AGR-a
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • W tdi trzeba ja przedmuchać bo spaliny mają dużo sadzy, w benzynie nie jest to takie konieczne.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Zgadza się lookashECL też miałem 1,9 tdi i raz na tydzień trzeba bylo profilaktycznie dać w palnik żeby sie kierownice się nie zastały i nie uprawiać PSJ bo potem następowało przeładowanie przy energicznym dodaniu gazu i notlauf gotowy.
    Pisałem nawet że przy dotarciu silnika kręcić go chwilowo trzeba do 4000 obr/min  ale inni uważają że to za dużo. max obroty tego silnika przyjmują na 5000 a pisze w instrukcji ze przy dotarciu można go kręcić  tylko 3/4.
    Ja przyjmuje że  max obroty dopuszczane to 6000 bo od tego momentu zaczyna się czerwone pole na obrotomierzu, a przy 5000 osiąga się tylko moc maksymalną ale każdy niech robi jak uważa.

    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 20000+km | Bielsko-Biała
  • Słusznie Rick prawisz skoro jest zmienna geometria to trzeba będzie od czasu do czasu przedmuchiwać turbawkę na wyższych obrotach. Wiadomo, że diesel wali sadzą, która się osadzała na VTG ale profilaktycznie lepiej również przedmuchiwać turbinki w benzynie co by się w nich nic nie zastało.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Całe życie człowiek się uczy:D
    http://www.miejski.pl/slowo-PSJ
    Rapid LB | 1.2 105KM | MY15 | Elegance max | Szary metal| 18000 km | Toruń
  • PSJ- czyli pizdowaty styl jazdy.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • Kwestia dwóch ostatnich liter akronimu są jasne, co do pierwszej to tutaj językoznawcy toczą spór, czy to aby nie jest od "pierd*łowaty"...
    :D
    Rapid LB 1.2MPI LPG | MY14 | Elegance | Biel candy | Łódź
  • Hehe, najważniejsze, że wiadomo o co chodzi :-)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • lookashECL, muszę cie zmartwić ale nie ma tam zmiennej geometrii cięgno obsługuje zawór wastegate, tu film https://www.youtube.com/watch?v=PY91c8JCwv0 konkretnie od 4.40 do 5.10 więc nie musisz go jak napisałeś przegonić, obejrz potem całość  dużo dowiesz się jak osiągnieto tak wysoki moment obrotowt w tym małym 1.2, pozdrawiam.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 55000 Km. Wejherowo
  • marinesku2  oj nie kolego Ty mnie tym nie zmartwiłeś wprost przeciwnie :-) Jestem bardzo rad z tego powodu :-) Faktycznie to jest westgate, który upuszcza nadmiar ciśnienia. Wiec jak nie ma zmiennej geometri to teoretycznie turbinka powinna dłużej pożyć :-)
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  •  marinesku2 no wygląda że masz racje :) , dlatego dałem 1% niepewności.
    Stała geometria oznacza mniejsza awaryjność ale odpowiada też za większa turbodziure która jest spora w naszym 1.2 TSI
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 20000+km | Bielsko-Biała
  • Duża turbo dziura ..... I to by się zgadzało
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | 27000 km | DW | Ø 6,8 l/100 km
  • PSJ - z tego co kojarzę to termin którego używał jeden z bielskich tunerów - CS, do którego swego czasu pół Polski jeździło, bo niewielu było innych dobrych. Chodziło o Pizdowawy SJ i bynajmniej nie oznaczało idioty jak przytacza wspomniany wyżej słownik tylko ludzi którzy głaskają gaz niczym kobietę, podczas gdy auto to nie jest kobietą i trzeba mu dawać z buta.
  • kros No mnie więcej o to chodzi, wiedzę że znasz Patryka z CompSport-u właśnie u nich robiłem wszystkie auta jakie się nadawały i nigdy się nie zawiodłem, niedogodnością było tylko to że hamownia była w Gliwicach ale obecnie mają już swoją hamownie na miejscu.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 20000+km | Bielsko-Biała
  • Rick właśnie nie ma tam turbo kanionu zbiera się od 1500 obrotów, miałem 1.3 mjtd 75 km i tam była dziura , w tsi jest przyjemnie  w mieście wyprzedzać, skacze jak mu karze.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 55000 Km. Wejherowo
  • marinesku2 turbo dziura to nie brak mocy od jakichś obrotów czy to 1500 czy 2000 tys.
    tylko czas reakcji silnika od wciśnięcia gazu do momentu poczucia ze silnik się zbiera.
    I niestety jest on większy niż w 1.9 tdi 110 Km (zmienna geometria turbiny).
    Zauważam to szczególnie przy ruszaniu z pierwszego biegu jak chce szybko się włączyć do ruchu trzeba ok 0.3-0.5 sek zapasu czasu na reakcje silnika, trochę to dziwne uczucie i raczej stresujące.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 20000+km | Bielsko-Biała
  • A ja sobie tak myśle przy piwku. A może da się założyć 2 turbinę elektryczną :-). Bo mnie też to trochę denerwuje. Wciskam gaz a tu auto stoi :-(. Wynika to chyba z tego że turbina napędzana jest gazami wylotowymi i aby się zadziało :-) musi trochę upłynąć czasu.
    Rapid SB | 1.2 TSI 105km | MY14 | Elegance | siwy | 13000km | Łódź
  • Rick z tą zwłoką to dziwne zachowanie mam tak samo, dziwi mnie jeszcze jedno po jaki ciul jak jest ciepło to przy pierwszym uruchamianiu silnika  wchodzi na podwyższone obroty i ok50 sekund to trwa, a cięgno zaworu westgate rezonuje metalicznie, serwis głupa pali że nie wie o co chodzi, a jak u was też wchodzi na ok 1200 obrotów.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 55000 Km. Wejherowo
  • U mnie też tak jest po nocy gdy zapalam silnik
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY14 | Ambition Komfort + inne | Czarny Magic perlowy 1Z1Z | 15200km | Jaworzno

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?