FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Check engine
  • Dziś zaświecił się check engine. Dodam, że auto jeździ bez zastrzeżeń, zarówno na benzynie jak i na gazie.
    Wiem, że powodów może być wiele, ale czy mieliście podobną sytuację?

  • Tak. Właśnie jadę do Aso po odbiór. Już 3 razy to był błąd katalizatora. Ja osobiście myślę ze to wtrysk gazu leje, albo za dużo paliwa podaje.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • bylem w sprawie kontrolki silnika w Aso 3 razy. Zdecydowano o nowej sondzie Lambada i mapie do gazu. Check wraca jak bumerang.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Witam. Jesli komp pokazuje sonde lambda to sprawdź zawor egr. Jesli jest zanieczyszczony to nie otwiera sie i zużywa wiecej prądu a spadek pradu daje mniejsze wskazania na sondach. Mialem taki sam problem tylko z innym silnikiem. w aso wymienili mi dwa razy sade. Nawet katalizator :-). Potem powiedzieli ze lewe paliwo zalalem. A ja im rachunki z bp z przeliczeniem na km. O tak dalej.... w końcu poszukalem w necie i gdzies znalazlem taką wskazówkę. Tyle ze zawor egr do tamtego auta to 350 pln wymiana to 2  bronki i 30 mi roboty. A w naszych silniczkach to pewnie 2000 pln:-).  
    Rapid SB | 1.2 TSI 105km | MY14 | Elegance | siwy | 13000km | Łódź
  • Nowa sonda już jest. Błąd ponownie wrócił. Trochę niemożliwe aby po 45 tys km egr się zawieszał. Odczyty drugiej sondy tej za katem są ok.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Wlasnie możliwe. U mnie w poprzednim aucie po 23 tys byl ten problem. I to jeszcze przed zainstalowaniem lpg. Gdybym go sam nie wymienil do dzis bym jeździł z zaklejona kontrolka bo glaby w aso mialy to w dupie. Jedz do jakiegos mechanika ktory go wymątuje i sprawdzi zawór elektromagnetyczny. Kosz jakieś 100 pln.
    Rapid SB | 1.2 TSI 105km | MY14 | Elegance | siwy | 13000km | Łódź
  • Zasugeruje Aso niech to zrobi. A mówiłem niech zmierzą miernikiem opór sondy to postanowili wymienić(serwis nawet w siatkówce oznacza wymianę) ale żeby pomyśleć to ciężko. No cóż takie procedury...
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Majku piszesz że odczyty 2 sondy są ok. To tym bardziej potwierdza że to egr jest walnięty. On załącza się w przy określonych prędkościach obrotowych silnika i powinien przepuścić niedopalone paliwo i tlen w spalinach z powrotem do komory spalania, i pierwsza sonda lambda powinna zobaczyć że tlen został dopalony wtedy jest ok. W przeciwnym wypadku Komp stwierdza że jest błąd bo 1 sonda pomimo zastosowanych przez komp procedur (egr, zmiana składu mieszanki) widzi że nadal jest za dużo tlenu i komp wali check'a. Potem ASO reset błędu i tak dalej. Mi check wyskakiwał z reguły po wyjechaniu z miasta. 2 sonda wywali błędy dopiero jak kat się tak uszkodzi że nie dopali tego co powinien zrobić egr.
    Rapid SB | 1.2 TSI 105km | MY14 | Elegance | siwy | 13000km | Łódź
  • Tak. Jeszcze odkryto, że komputery widzi temperaturę -40*C. Jestem w Aso w tej chwili zobaczę co zrobią.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  •  Jak tak czytam ten wątek, to w życiu chyba nie założe LPG :)
  • Pudło! Chwilowy spisek napięcia spowodował szereg błędów. Sprawdzili ładowanie i bylo za małe 13,6V
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Majku jak masz tyle czasu by za każdym razem u nich siedzieć to trudno, ja Ciebie rozumiem bo robiłem tak samo przez 1 rok. Więcej siedziałem w serwisie niż w domu. Co do spadku napięć wieź kup sobie na rynku elektrozawór jakikolwiek podłącz do miernika i  do prądu. Przełączy by zadziałał i jeśli działa nie będzie spadku napięcia, jeśli go przyblokujesz to nagle spadnie napięcie i w takim przypadku sonda też głupieje. Tłumaczyłem już wcześniej spadek napięć w tym samym wątku ale ASO dopiero teraz wpadło ciekawe co znajdą jako powód spadków ładowania ;-) daj sobie wymieniać wszystko będziesz miał nowe ;-). Jak masz tyle czasu ofc. ;-). Powodzenia Czekamy z niecierpiliwością na info bo sami możemy przed tym stanąć. A co do LPG po naprawie w AVEO check'a założyłem instalację i teraz już moja zona nim jeździ 6 lat bez awarii ;-). Więc to co przeżywa Majk nijak się ma chyba do LPG.
    Rapid SB | 1.2 TSI 105km | MY14 | Elegance | siwy | 13000km | Łódź
  • I znowu check! Auto w Aso. Mają dokładnie sprawdzić ładowanie. I błąd. Mówiłem im egr... Ale przecież nic na to nie wskazuje...
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Majk poproś ich o wymianę auta na nowe bo nie potrafią usunąć i zdiagnozować usterki czyli auto nie spełnia danych zawartych w umowie kupna. Ja na twoim miejscu po moich doświadczeniach skontaktował bym się z rzecznikiem praw konsumenta. Nie po to kupiłeś auto by siedzieć w ASO. No chyba że jest tam fajna laska ;-) która dobrze obsługuje i podaje kawę. To by zmieniło postać rzeczy. Dałeś im szansę nie czuj się że jesteś rozczeniowy. Ja teraz pierdziele daje im 3 szanse jak nie usuną to wymawiam tajemniczy potok słów. "rzecznik praw konsumenta". Zaworu egr nie chcą wymieniać bo to jest duży koszt dla tego próbują Ciebie przetrzymać aż ty stracisz cierpliwość i jednocześnie skończy się gwarancja ;-(. Przykro mi to mówić świat schodzi na psy a my musimy walczyć o swoje mimo że pewne rzeczy należą się nam jako konsumentom z definicji jak "psu buda".
    Rapid SB | 1.2 TSI 105km | MY14 | Elegance | siwy | 13000km | Łódź
  • Rozumiem. Ale formalną procedura zajmie miesiące dwa lub trzy. A wtedy 3 osoby nie mają pieniędzy. Pozatym z racji licencji, która jest dla przedsiębiorcy na konkretne auto, to będzie kolejny czas. Względy formalne nie pozwalają mi na to. Pozatym nie chcę tsi. Dziekuję za troskę i poradę. Gdyby nie fakt, że to taksówka to bym tak postąpił. A tym czasem Aso pyta producenta i chcą wymienić katalizator... Zawsze to sonda i katalizator będą o 60 tys km młodsze. A Aso postępuje wg ww przez Kolegę schematu
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Zmieniono katalizator:) i przeprowadzono adaptacje komputera. cena dla Aso 3300, dla ludzi ok 4500:P narazie błąd nie wystąpił. Auto zostawiłem 14:20 odebrałem 22:00.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku ASO do którego jeździsz jeszcze przez trzy pokolenia będzie Cię pamiętać :)
  • Już pamięta.... Ba! Nawet numer rejestracyjny pamiętają. I to wszyscy!
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Hi. Gratulacje otrzymania  nowego i chyba najbardziej drogiego elementu silnika. Mam nadzieję że twoje problemy się skończyły. Pozdrawiam.
    Rapid SB | 1.2 TSI 105km | MY14 | Elegance | siwy | 13000km | Łódź
  • Od 2 tysięcy km spokój.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku tak z ciekawości które ASO tak nawiedzałeś?
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Elegance Max | Czarny Magic perłowy | Wrocław

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?