Piotrkro... ja też mam 105km i moim zdaniem jazda w korku nie jest przyjemna... pomijając fakt, że jedynka jest krótka i mułowata, a na dwójce ciągnie pięknie, ale dla mnie osobiście, gdy jadę w korku, jedynka jest za wolna (wysokie obroty), a dwójka za szybka (auto się dusi)... w poprzednim autku (5 biegów) zestopniowanie skrzyni było przychylniejsze pod kątem powolnej jazdy... i to nie do końca mi pasuje ;-(
Mam i zanim kupiłem to nigdy bym nie uwierzył że silnik 1.2 może tak dawać radę! Do codziennej jazdy w zupełności wystarcza. Moje srednie spalanie to ok. 6,5-7 l / 100 km ale jeżdżę głównie po mieście
Wiecie co ten silniczek ma napewno swoje wady, ale po 10 000km mogę powiedzieć że pali między 5l/km (trasa, łagodna czyli moja żona) a 7l/km miasto itp. Przyspieszenie dla normalnego faceta (nie macho) super. Dynamika jak dla mnie (40+) wystarczy. A o przestrzeni w środku i w bagażniku to nie będę pisał w tym miejscu ale ogólnie ok.
Po przesiadce z fabii 1.2 tsi 85 km mam mieszane uczucia. Rapid ogolnie fajnie sie zbiera i 6 bieg jest przydatny, ale mam wrazenie ze fabia do 100 km/h spokojnie zostawilaby mojego rapida z tylu. Moze to przez nizsza masę fabii, albo przez lagodne obchodzenie sie z nowym autem... nie wiem. Nie macie czasek podobnych wrażeń?
105km zbiera sie tego co pamietam z jazdy probnej podobnie jak moj 90konny diselek. to byc sie nawet zgadzalo bo katalogowo maja troszke ponad 10 do setki
Rapid LB | 1,2 105KM | MY15 | Elegance Max beżowy | Brąz Topaz | Warszawa
1.2 tsi 105km daje radę, a przyspieszenie jest więcej niż zadowalające! jedyne co mi osobiście mocno przeszkadza, o czym już wspominałem, to zestopniowanie 1 biegu... w mojej ocenie jedynka jest zbyt krótka
Mogę wyrazić opinie na podstawie silnika 86km ale chyba tu nie ma większej różnicy, że z jedynka jest rzeczywiście kaszana tak jak pisze kolega bounty. Niby tylko do ruszania ale jednak nauczony z poprzedniego auta trochę przeciągam na niej a tu auto stoi ;)
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Ciekawe spostrzeżenia macie ze swoich R. Dla mnie rzeczywiście jedynka jest krótka - zbyt krótka, ale właśnie dlatego mam problem z ruszeniem z pod świateł. Często spotkałem się z uślizgiem przednich kół - co w sumie daje słabsze przyspieszenie. Oczywiste jest - że to nie na łysych oponach. Ale nawet jak uda mi się ruszyć żwawiej i bez uślizgu - to R. ma potężnego kopa, a reszta pojazdów raczej ogląda mój bagażnik. Nie odczuwam tu żadnej ingerencji elektroniki. Kiedy ruszam "pokojowo" to już po kilku metrach wrzucam dwójkę, itd. Dawniej to nawet zawodowi kierowcy w dużych, ciężkich maszynach ruszali z dwójki, bo jedynka była do ruszania z przyczepą czy też z ładunkiem pod górę. Co pośrednio potwierdza fakt - że nasza jedynka jest zbyt krótka, służy tylko do ruszania. Pozdrawiam
U mnie 105km można ruszyć wolno lub bardzo szybko, ciężko uzyskać efekt pośredni z którego w poprzednim samochodzie najczęściej korzystałem. Słyszałem opinie, że w silnikach z turbo to normalne, że jedynka ma taki opór.
LB|1.2 CBZB 105KM|MY14|AMBITION Komfort|Srebrny metallic| 107000km|Nieciszów k. Oleśnicy
Dawno nikt nie pisał :). Rapid nie jest do rajdów :) . do jazdy miejskiej i płynnego ruszania przełożenia są wystarczające bardziej tu jest potrzebna spostrzegaczość. Jedynka faktycznie jest krótka ale tak naprawdę jak się złapie wprawę to bardzo szybko idą wyższe biegi tym bardziej, że ich zmiana odbywa się na dobrą sprawę lekkim ruchem palców. Autko ma tylko 1,2 i aż 105 KM więc jakoś rozsądnie to trzeba poukładać. Fakt, że na razie traktuję go bardzo delikatnie bo jednak nówka. Dla porównania miałem Vectrę B 2,5 V6 170KM i tam biegi były dłuższe ale skrzynia tylko 5tka. Altea 2.0 FSI bodaj 150 KM też miała dość krótkie przełożenia 1 i 2. Typowo do bujnięcia auta.
Ja mogę tylko dołączyć do poprzedników zadowolonych ze 105KM. Na trasie to sama przyjemność na 6 jechać choć przyznam nie odważyłem się jechać więcej niż 150 gdyż jeszcze oswajam się z Rapidkiem :). Tez miałem dylemat czy 4 -5 letnia używka(myślałem o Suvie) czy też nowa skoda. Najpierw miała być Octavia ale z obecnym wyposażaniem jakie mam w SB dość drogo wychodziło. Przemówiła do mnie przestrzeń na tylnym siedzeniu i spory bagażnik w SB. Przejechałem obecnie 6500km i jest dobrze. Mam tylko nieodparte wrażenie że przy zmianie biegów z 1 na 2 trochę szarpie. Nie wiem czy to tylko wrażenie czy tez coś ze sprzęgłem. Ogólnie polecam 105KM to bardzo dobry wybór :)
slawekaj, ja też odnoszę takie wrażenie przy zmianie z 1 na 2. Ale ja mam dopiero 800 km najechane i myślę (albo mam nadzieję ;-)), że to mój brak wyczucia albo zrozumienia się z moim wozem ...
@slawekaj przejechałeś 6500km i jeszcze się oswajasz z R ;-) a tak serio, u mnie wyglądało podobnie jak u Ciebie, planowałem używanego suv'a, potem przymiarka do OIII i wygrał Radid ze względu na cenę zakupu, dużo miejsca wewnątrz i w bagażniku... co do szarpania przy zmianie biegów, to chyba tak jest u wszystkich, dodatkowo u siebie zauważyłem, (trudno do ubrać w słowa) takie ślizganie się sprzęgła, jakby miało chwilę opóźnienia w działaniu, nawet byłem z tym przy okazji innych spraw w serwisie, ale nic nie znaleźli...
Faktycznie 1 krótka, to trochę irytuje, przejście na 2 bieg czasem z lekkim szarpaniem czasem jak uda się wyczuć to płynnie. Auto na dotarciu wiec nie szarżuje, podpowiadacz zmiany biegu trochę denerwuje bo ledwo przekroczysz 2 tyś. a on już proponuje zmianę. Wcześniej też planowałem OIII w combi-ku ale używkę bo budżet ograniczony, jednak jak pojeździłem i zobaczyłem jakie paści oferują handlarze i jak potrafią w żywe oczy kłamać i bajki opowiadać stwierdziłem, koniec czas kupić auto w salonie bez strachu o jego przeszłość i po ciężkich medytacjach wybór padł ostatecznie na rapcia, FIII combi przegrało ilością miejsca z tyłu i paroma innymi detalami.
Znajomi w pracy jak usłyszeli że chce kupić nową skodę z salonu to z lekką ironią skwitowali temat. Ale jak już kupiłem i zajechałem do pracy, oblukali szkodnika to z pełną powagą powiedzieli (wersja grzeczna) "że nie spartoliłem zakupu", lakier, aluski wygląd i wyposażenie wypełni się komponują i uzupełniają więc jest na czym zawiesić oko, także pogratulowali mi zakupu.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.