Ciałem zapytać czy ktoś ładował rapidke z ss bez ściągania klem z akumulatora starym prostownikiem takim nie inteligentnym tam napięcie dochodzi od 12,5 do 16,2v oraz natężeniu od 8 do 1 ampera czy lepiej zainwestować w coś inteligentnego bez ryzyka uszkodzenia elektroniki w aucie. Dla tego pytam o takie ładowanie bez odpinania klem co to może sprawi że wskaźnik SOC zacznie pokazywać stan naładowania akumulatora. Może wtedy moduł odpowiedzialny za stan naładowania będzie widział w pełni naładowany akumulator i zacznie pokazywać też przy naciśnięciu przycisku resetu kilometrów.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
Jak napięcie przekroczy 16.2V trzeba wyłączyć, ja ładowałem taki na klemach , efekt uboczny błąd w BCM ograniczenie z uwagi na wysokie napięcie. Na elektronicznym nie ma tego więc polecam automatycznym ładować, na tradycyjnym proponuję wywalić Aku z auta. U mnie nic się nie stało ale nie gwarantuje jak będzie u Ciebie. Automatycznym wrzucam sobie czasami na cały weekend jak nie jeżdżę autem i bez problemu. Po 2 latach i 3 miesiącach Aku ma parametry nowego akumulatora więc coś to daje. A do.mierzenia sprawności Aku kup sobie profesjonalny tester z Alli, koszt 100zł a będziesz wiedział wszystko o Aku.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Znam ten kanał, i tam właśnie obejrzałem film o BT360 https://www.youtube.com/watch?v=3GTJJA0u8xA&t=18s, który (tester, nie film) zamówiłem sobie z miesiąc temu, ale jeszcze nie dotarł. Jest jeszcze drugi film, ale jakoś nie mogę trafić.
Jedna rzecz mnie trochę niepokoi, jeżeli wytargam aku z auta, to MOGĄ pojawić się błędy, które może skasować tylko serwis, który kasuje za to 180 zł. (przed chwilą tam dzwoniłem).
I powstaje pytanie, czy taki nietechniczny lejek dam radę te błędy skasować za pomocą vcds? (Wiem, że to nie na temat, ale nie mogłem znaleźć na Forum)
Żadnych błędów nie będzie, po podpięciu aku zapali się kontrola trakcji i ciśnienia opon, błąd będzie w ECU, jedziesz prosto z kierownicą 20m i się adoptuje i błędy te same giną. To są błędy adaptacyjne które jako jedyne same giną po zaadoptowaniu. Więc spokojnie, serwis głupoty pisze. Tam ludzie zmieniają się jak rękawiczki, sam tam pracowałem to widzę jaki to poziom. Vcds skasuje wszystkie błędy i zaadoptuje aż nim wszystko to samo co VAS w ASO, a nawet więcej ma możliwości :) Kumaci serwisanci sami w ASO posługują się vcdsem zamiast polecanym vasem. :)
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Wyciągnąłem z auta i podłączyłem. Pokazywał 12V tak więc nie potrzebna robota, ale przynajmniej wiem na czym stoję. Błędów nie było, skasowała się godzina i statystyki.
Dotarł do mnie tester i zmierzyłem parametry aku, które wyglądają jak na zdjęciach.
U kolegi w garażu podładowałem "chińczykiem" (jak opisałem na poprzedniej stronie). Po 3,5 godzinach naładowany do 100% (Napięcia nie zapamiętałem). Gdy wyłączyłem ładowanie automatyczne, załączyłem ręczne. Pokazało się 80% naładowania, które w ciągu 2 minut wzrosło do 100%. Prąd ładowania automat: Przez chwilę 7,5 A, potem 3 i spadał. Ręczne - 2-1.
Jutro zmierzę, czy jest faktycznie do wymiany.
Po podłączeniu, prostownik pokazał 35% naładowania, tyle samo co BT360.
Komunikat testu pokazuje czas testu - 2,6 s oraz napięcie podczas dużego obciążenia (w tym przypadku tester symuluje obciążenie akumulatora prądem rozrusznika). W tym przypadku masz 9,58 V.
Stan naładowania SOC wyrażony w % - to ilość energii zmagazynowanej w akumulatorze do ilości całkowitej energii naładowanego akumulatora. Czyli maks. to 100 % - dla stanu teoretycznego. W praktyce wartości od 30/40 do 80/90 %. Im większa wartość, tym bardziej akumulator naładowany. Po doładowaniu jego wartość wzrasta. Stan zużycia akumulatora SOH wyrażony w %. Podobnie - maks. wartość to 100 %. Im większa wartość, tym akumulator jest w lepszej formie. Wracając do Twojego akumulatora, to pomiary akumulatora wykonuje się nie w czasie pracy silnika. Taki pomiar można najwyżej wykorzystać do sprawdzenia poprawności układu ładowania. Natomiast stan akumulatora - to właśnie określa test podczas rozruchu silnika - czyli w określonym czasie urządzenie pomiarowe obciąża dużym prądem akumulator i dokonuje pomiaru napięcia przy takim obciążeniu. Im to napięcie jest wyższe, tym lepiej. Dla nowego akumulatora te wartości mogą wynosić ok. 10,5 - 11,5 V, dla starszych akumulatorów wartości te mogą zejść jeszcze o 1 - 2 V niżej. Dla Ciebie oznacza to jeszcze próbne, dobre doładowanie akumulatora. Jednak jego kondycja jest słaba. Przy wymianie akumulatora nie wkładaj ponownie klasycznego akumulatora, tylko stosownie do tego, co masz na pokładzie R. Jak masz rekuperację energii to akumulator AGM, jak masz SS to najlepiej EFB.
Test wykonywałem na niepracującym silniku, dopiero, gdy tester kazał uruchomić silnik włożyłem kluczyk do stacyjki i uruchomiłem.
Aby nie zastanawiać się, czy mi nie padnie (może by pochodził do lata, albo i nie), postanowiłem zakupić nowy.
Przepraszam, bo chyba nie w tym wątku, ale pociągnę temat tutaj.
Podzwoniłem po różnych sklepach i warsztatach i skłaniam się do akumulatora EFB "Sznajder" 60 A 550 Ah za zł 285. W serwisie Skody zapodali 950 za 59 A 320Ah.
320 A to wg normy DIN ,wg normy EN to 640A. Możesz kupić Moll 59ah i 640A. Ja mam Aku 2.5 roku, regularnie podładowuje tym prostownikiem i rano mam 590A z 640A jak był nowy. Czyli z SS warto raz w miesiącu podładować. Jak popracuje to ponad 600A, ale powinno się sprawdzać w odpoczynku min 4 godziny po ładowaniu lub zgaszeniu
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Maciek_1991 I tu jest pytanie ja mam Sznajdera i żałuję, po roku eksploatacji w pierwszej celi od plusa zauważyłem w elektrolicie rdzawy męt a to znaczy że jest opad masy czynnej z płyty dodatniej, a stawiałem na Dobre bo Polskie ehh.
Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
No to nie ciekawie jak opad masy czynjne, musisz znaleźć prostownik który w fazie końcowej daje ponad 16V i pod koniec spada do 1A. Musisz zrobic gęstość elektrolitu. Musisz wymieszać Aku i ładować takim prostownikiem z 15h. Potem odpoczynek 3 h i znów ale tak po 4h i tak trzy razy. Jakoś Bannera na razie się trzyma dobrze nawet po 2latach elektrolitu czyścili, po zrobieniu gęstości trzyma parametry.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.