FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Narzekania na Rapida (i nie tylko) oraz politykę Skody (VAG)
  • Ta dyskusja została utworzona z wydzielenia komentarzy z wątku: Zmiany w cenniku Rapida.

    Temat sporo zboczył z kursu więc go wydzieliłem.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Ja powiem tak: jeśli Rapid chce być konkurencyjny dalej i łoić kasę z klientów dla producenta z tego miedzy segmentu B+ C to: musi wprowadzić klimę 2 strefową za dopłatą, miękkie plastiki deski rozdzielczej w standardzie jak w octavii, i na Boga mocniejsze jednostki napędowe (z poprawieniem zawiasu żeby się nie pozabijać na lekkich zakrętach z bocznym wiatrem), w końcu sama nazwa (Rapid) do tego zobowiązuje (wersja RS obowiązkowo w okolicach 180HP) pomijam ledy do jazdy dziennej w kloszach świateł mijania i ledowe światła tylne bo to oczywista sprawa :) i na koniec bogatszy moduł komfortu z przyciskami dwustopniowymi dla wszystkich szybek. 
    Sorry za odbiegniecie od tematu.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 20000+km | Bielsko-Biała
  •  @Rick Ale to już przecież ma Octavia. Nie będą dublować modelu.
  • @lukasz13 ale tak myśląc mozna zadać sobie pytanie dlaczego jest Fabia? Przecież ma ona wszystko to co Rapid, począwszy od materiałów wykończeniowych, kończąc na wyposażeniu (plastiki takie same, klima ta sama, multimedua te same, silniki prawie te same, otwieranie szyb a właściwie funkcje przycisków te same, jedynie LEDy są w kloszu mijania a w Rapidzie w przeciwmgłowych i tak można wymieniać). I tu nie jest dublowanie? 
    Czyli jak Fabia może być jak Rapid to Rapid nie może być jak Octavia? Ja bym nie miał nic przeciwko ale jeśli by tak się stało to cena pewnie zbliży się do Octavii.
    Niech tylko spełnią obietnice z gazet, gdzie była mowa, że muszą poprawić Rapida aby lepiej się sprzedawał bo nie wyrabia założeń. Ja tam dużo nie oczekuję bo mi by wystarczyły te automatyczne szyby, plus możliwość otwierania i zamykania ich z kluczyka (brakuje mi tego tym bardziej, że mam to w niby gorzej wyposażonej F1) jak napisał @Rick i lepsze wyciszenie auta. Na resztę nie narzekam :)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Dokładnie nie będą dublować modelu bo nikt nie będzie kupował O3 :)

    @grzesk ale Fabia to mniejsze auto więc i tak kupią O3 a między O3 a Rapidem "wielkość" dla niektórych nie ma znaczenia (tak mi się wydaję).
    Rapid LB | 1.2 110KM | MY17 | Ambition | Biel Candy | 1700 km | Gdynia
  • Panowie zamiast oczekiwać cudów od Skody, które skończyły się w przypadku Fabii na modelu nr 1, Octavii na modelu II, należy chyba pomyśleć nad zmianą modelu na inny z grupy VAG lub zmianie marki. Na dowód tego prosze zajrzeć np. w cenniki VW Polo. Tam za dopłata można mieć miekką deskę a jakość wykończenia jest o niebo lepsza niż w Skodzie, nawet porównując podstawowe wersje np. Fabii i Polo. Z przykrością stwierdzam ( jako użytkownik Rapida ), że Fabia 1 bije go na głowe pod względem wykończenia jak i samych silników co niestety troche "boli" bo to raczej duuuży krok w tył Skody w tym modelu i nie tylko. Niestety ale dają klientom coraz gorszy towar za wyższą cenę.
    Rozumiem, że model MY17 będzie jeszcze bardziej "okrojony" z jakości chocby za sprawą  nowego, cudownego silnika 1,0  Tylko Się nIe zepsuj.
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Ja tylko obserwuje jak rapid drozeje nie dajac nic w zamian, bo dodanie swiatelek czy parasola to nie jest zaden postep. Auto dalej jest wygluszone jak jest, dalej prowadzi sie w zakretach jak sie prowadzi, a wnetrze jest cale twarde jak kamien poza delikatnie uginajacym sie podlokietnikiem. Skonfigurujcie sobie LB style z 1.2 tsi z max wyposazeniem. Wychodzi jak nie spojrzec 90 tys zl. Za te same pieniadze mamy mazde 3 sedan. Auto o wiele ladniejsze, wygodniejsze, lepiej wykonane w srodku, silnik 2,0 120ps (ktory jest tylko zblokowany softem. Po odblokowaniu 165-170ps. Mozna na forum mazdy doczytac). Auto w najwyzszej wersji wyposazenia wiec rapid daleko w tyle, bo gdzie szukac bixenonow skretnych, asystenta pasa, aktywnego tempomatu. Pomijam juz 3 stopniowa reg podgrzewania foteli czy 2 strefowa klime. Fakt. W skodzie od tego pewnie jest rabat 10-15% w mazdzie z tego co czytalem ok 3%. Ale ilu ludzi o tym nie wie. Uwazam ze zarowno rapid jak i fabia sa za drogie w porownaniu do konkurencji z segmentow b i c. Rapid oferuje duzo miejsca w srodku, ale wykonczeniem pozostaje w tyle. Nie rozumiem tez dlaczego u nas skody nie sa tansze niz na zachodzie. Tzn sa... ale za malo. Przyklad. Mazda 3 o ktorej pisalem jest o 7 tys euro tansza w pl. To przeciez przepasc. Kia sportage kosztuje ponad 40 tys euro a w pl wychodzi ok 27 tys (13 tys euro taniej!) Skoda? Rapid o ktorym pisalem to zaledwie niecale 3 tys euro roznicy... marnie.
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
  • Fredi trochę manipulujesz faktami, bo faktycznie da się skonfigurować  z duperelami Rapida za 90 tyś zł tylko nikt o zdrowych zmysłach nie da takiej kwoty za takie auto. Mój w wersji elegance kosztował niecałe 60 tyś. spróbuj kupić za to nową trójkę, powodzenia. Nie wspomniałeś też że za taką kwotę kupisz już wypasioną octavie 1.4-1.8 tsi w wersji ambition a nawet style + pakiet amazing po rabatach które dadzą po negocjacjach aby zachęcić do kupna a w mazdzie dostaniesz tylko te 3 % po negocjacjach.
    Mazda 3 startuje w cenniku od  67 tys. Rapid od 53 tyś Octavia od 63 tyś a wersja combi od 67 tyś, i to z nią zrób sobie porównanie trójeczki.
    Rapida cenowo porównaj do mazdy 2 bo cenowo są zbliżone a po rabatach Rapid wyjdzie taniej, tyle że dwójkę gabarytowo to do Fabii bliżej, bo Rapid nawet SB przestrzenią kładzie tą mazdę na łopatki. 
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 20000+km | Bielsko-Biała
  • I powoli właśnie takie i az takie skromne plusy ma rapid - przestrzeń. Technicznie to nie ma do czego porównać. 
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Dlaczego nikt o zdrowych zmyslach nie kupuje rapida za 90 tys? Ja nie wyobrazam sobie miec golasa. A vw ma tak glupia polityke ze nawet w najbogatszej wersji WSZYSTKO trzeba dokladac. Np w mazdzie nissanie kii nie dokladasz nic... (no moze 1-2 rzeczy idzie dokupic i koniec). Jak wybieram nowe auto to chce miec tempomat, klimatronik, wszelakiej masci asystentow, nawigacje, xenony, czujnik zmierzchu/deszczu. Czy to az tak wiele? Jak mam miec gola taczke na dojazdy do pracy to rownie dobrze moge miec golfa 2. 3km do pracy mi tylka nie urwie. Na trase szukam auta ktorym pojedzie sie przyjemnie. Bez sterty kabli (do dodatkowej navi) itp. Octy bez rabatu nie zmiescisz w 90 chyba ze do style dolozysz tylko pakiet amazing a pod maska bedzie mocarne 1.0... przeciez to parodia jakas. Samochod ktorego pojemnosc powinna sie zaczynac od 1.6 - 1.8 z "kartonem mleka" pod maska. Tutaj 2 litry z przytoczonej mazdy wypadaja lepiej. Wiem ze tym silnikiem zrobie wiecej km niz wyzylowanym 1.0. Poza tym nowe silniki mazdy udowadniaja ze ten caly downsize'ing to sciema. Nie... nie jestem oczarowany mazda. Ona jak kazde auto ma wady. Uwazam tylko ze R jest zle wyceniony. Poza przestrzenia oferuje zbyt malo w porownaniu do konkurencji. A roznica cenowa jest zbyt mala. I nie pisz mi prosze o podstawowych wersjach bo takie mnie nie interesuja. Jakbym chcial podstawowe wersje kupilbym dacie dostajac dokladnie tyle ile zaplacilem.
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg

  • Fredi88
    "Octy bez rabatu nie zmiescisz w 90 chyba ze do style dolozysz tylko pakiet amazing a pod maska bedzie mocarne 1.0... przeciez to parodia jakas."
    Czy przeczytałeś, że napisałem, za 90 tyś kupie octe  style + pakiet amazing i będzie z silnikiem 1,4 lub 1,8 tsi  bo chyba to pominąłeś i dalej klepiesz swoje niesprawdzone informacje jak w jakimś ciemnogrodzie.
    No to będę ci musiał pokazać przykłady że da się kupić i to od razu z rabatami bez negocjacji. Podam ci trzy oferty: Dwie octy i jedna mazda 3 w najwyższej wersji ale i tak trzeba doposażać za dopłatą jak chcesz na full wypas.
    Firma jest pewna bo ja i paru innych forumowiczów kupiło u nich Rapidy.
    https://www.superauto24.com/mazda_3_hatchback_benzyna,samochod,25441.html
    https://www.superauto24.com/skoda_octavia-iii_hatchback_benzyna,samochod,25997.html
    https://www.superauto24.com/skoda_octavia-iii_hatchback_benzyna,samochod,25501.html
    Opcja nr2 z 1.4 tsi to nie całe 81 tyś, wiec sporo funduszy zostanie na inne rzeczy.
    Przepraszam Admina za OT i możliwe złamanie regulaminu ale musiałem to zrobić na potrzeby dyskusji.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 20000+km | Bielsko-Biała
  • Heh no tak zapomnialem dopisac ze chodzi mi o wersje kombi bo liftback w ogole mi sie nie widzi... ale mniejsza o to.
    Ty naprawde nie widzisz ze te twoje "wypasy" to golasy ;) przeciez tam nic nie ma... doposaz to tak jak mazde... w 100 tys sie nawet nie zmiescisz. Naprawde nie potrzebuje zadnego oswiecenia bo wiem jakie rabaty idzie uzyskac. 15% na R czy Oct jest w zasiegu. Jakby nie patrzec mazda jest tansza od octy w podobnym wyposazeniu, rapid jest ciut tanszy ale o wiele slabiej wyposazony. Miejsce to dla mnie sprawa drugorzedna bo dzieci miec nie planuje, potrzebuje jedynie ok 400-500 litrowy bagaznik jak jade z zona gdzies w trase lub na wakacje. Skody byly dobre dopoki byly tanie. W tej chwili te auta kosztuja tyle co lepiej wykonane vw... chore...
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg
  • Patrząc na to trochę z boku to jakaś dziwna jest ta polityka i wycenianie aut. Narzekamy strasznie tu na Rapida bo drogi, ubogi i kiepsko wykończony gdzie broni się tylko obszernością wnętrza i funkcjonalnością ale inne marki nie są lepsze. Nie wiem jak to jest poza koncernem VAG bo poza KIA VENGA nic innego nie macałem ale miałem możliwość dłużej posiedzieć i pomacać nowego SEATa ATECA i trochę się zawiodłem. 
    Ogólnie auto fajne jak spojrzeć na całość ale szczegóły trochę psują efekt.
    Tak się złożyło, że zacząłem auto oglądać od tylnej kanapy i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to materiały wykończeniowe drzwi. Biorąc Rapida byłem świadom z jakich jest materiałów, że są twarde plastiki drzwi i deski rozdzielczej ale nie wymagałem od auta poniżej O3, że będzie na równi choć bolało bo w F1 było lepiej.
    W ATECA całe tylne drzwi są z twardego plastiku! No był wyjątek. Odcinek między podłokietnikiem a klamką był tapicerowany jakimś materiałem, reszta twarda. Pół biedy jakby obicie drzwi jak w Rapidzie było twarde ale SEAT miał też twardy podłokietnik !!
    Twardy jak skała z czystego plastiku bez żadnego materiału, skóry, dermy pod którym byłaby jakaś choć cienka gąbka. To u nas z przodu i z tyłu jest miekko pod łokciem.
    Tu tylko z przodu było miękko pod łokciem i przy szybie nad klamką plastik był powleczony jakimś materiałem sprawiającym wrażenie miękkości w dotyku ale praktycznie się to nie uginało. 
    Deska rozdzielcza tylko u góry była miękka, nie pamiętam jak jest w LEONie ale w O3 miekkie plastiki schodzą aż do dołu do tunelu środkowego.
    Myślałem, że takie auto, które cenowo zaczyna się od 77 tys. w podstawie i silnikiem 1.0 115KM nie będzie wykonany z gorszych materiałów niż O3. Można powiedzieć że ATECA w której siedziałem to plastik-fantastik poza górą deski rozdzielczej i wykładziny nad podłokietnikiem w drzwiach. A nie była to najuboższa wersja, ani też środkowa tylko typowo pokazowa full wypas. Na szczęście w bagażniku uchowała się wykładzina.

    Auto wydaje się duże i o ile na szerokość czuć różnicę względem RAPIDa to na długość jeśli jest więcej miejsca to znikomo. Z tyłu miałem nawet wrażenie, że jest mniej miejsca na nogi. Fotel kierowcy ustawiłem tak jak ja mam w Rapidzie usiadłem z tyłu niby miałem luz, kolanami nie ocierałem foteli, było sporo miejsca ale na stopy było mniej. O ile w Rapidzie mogę dalej wsunąć stopy to w ATECA już tak daleko nie mogłem się schować bo stopy szybciej blokowały mi się tym progu pod siedzeniem kierowcy.

    Takie szybkie wrażenia z porównania do ATEKI do Rapida i trochę O3.
    Fakt nie ten segment ale żeby aż tak oszczędzać.
    Gdzie to zmierza ? Robią te auta coraz oszczędniejsze dla producenta. Może dla kogoś kto pierwsze to auto zobaczy będzie ok ale jak ja porównuje do tego co już miałem i mam to boli, że im młodsze auta oglądamy są coraz badziewniejsze pod kątem wykonania.

    Jeżdżę Rapidem i pod względem funkcjonalnym nie mogę się przyczepić aby był tylko cichszy ale tak patrząc w przyszłość i myśląc co bym ewentualnie mógł kupić to zastanawiam się nad tym czy jednak będzie to Skoda. Jeśli tak to przy tym wzroście cen nie wiem czy nie zostanę znów przy Rapidzie i to też tak na słowo honoru jeśli chodzi o cenę bo O3 już sporo odjechała.
    Z ciekawością przyglądam się KIA ale szczerze nie wiem jak tam jest z awariami i całokształtem. Nie czytam ich for. Na razie tylko oficjalne i dziennikarskie informacje. Z wyglądu auta mi się podobają i z ciekawości przyglądam się KIA NIRO choć najmniej z przodu mi się podoba ale ciekawi rozwiązanie hybrydowe.

    A jeśli ceny Skody będą tak nadal szły do góry bez wyraźnej poprawy jakości, to nie wiem czy jakby mnie było stać to nie pomyślałbym też o VW.

    Czy VAG w końcu się otrząśnie czy musi coś się załamać aby przejrzeli na oczy. Ludziska też by mogli przetrzeć oczy a nie tak ślepo w VAG iść bo to niemiecki VW, czy Skoda (bo na częściach VW). Nie ukrywam, że kupując Rapida miałem dylemat czy nie zmienić marki ale rabat prawie 15%, plus jakieś gadżety i funkcjonalność auta (liftback) mnie przekonały. 

    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • @grzesk, już nie po raz pierwszy zauważasz, że jakość twojego drugiego wozidła jest lepsza od obecnie produkowanych Skód i niestety ciężko się z Toba nie zgodzić. Niestety ale rzeczywistości nie oszukamy. Octavia I , Golf IV, Seat Toledo/Leon z tamtych lat były jakościowo porównywalne. Jak to zwykle bywa VW miał pewne elementy, które były zarezerwowane tylko dla niego a obecnie ? Róznica jest taka, że nawet laik ją zauważy a o miłosniku motoryzacji to już nawet nie mówię.
     No z całym szacunkiem ale gdyby Rapid miał miękką deskę ( chociaż góre ), wszystkie szyby auto, siedzenia minimum tak wygodne jak Fabia itd. to i tak by nie wyprzedził w sprzedaży Octavii. Dlaczego ? A no dlatego, że Octavia jest i będzie w innej klasie, jest większa, ma juz swój "prestiż" itd. Podsumowując Rapid to Rapid a Octavia to Octavia.
    Teraz gdybym kupował nowy samochód z grupy VAG to walę śmiało do Vw, na "Ałdi" mnie jeszcze nie stać. Pożałowałem 6 tysi do Golfa VII i teraz mam co mam - szału nie ma, pomimo, że to liftback.
    W Octavii II podczas montażu chlapacza, śrubę wkręcało się w metalowy otwór w rancie  błotnika. W Octavii I mocowanie jest takie samo z ta małą róznicą, że w tym otworze jest plastikowa koszulka w którą wkręca się wkręt........... i takich przykładów "oszczędności" można by wymieniać i wymieniać......
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • No wiec o tym mowie. Porazka... wsiadz sobie teraz dla porownania do qashqaia... ateca wyglada przy nim biednie. I w srodku i na zewnatrz. Bylem (moze i jestem jeszcze) fanem aut z koncernu vw... ale niestety ostatnie kilka lat vw leci w dol... zarowno z awaryjnoscia jak i z jakoscia. Fabie 1 moj ojciec kupil w 2003r salonowa... to auto jest naprawde o wiele lepiej wykonane w srodku niz najwyzsza wersja rapida a wtedy auto kosztowalo jak pamietam ok 40 tys zl... rapida skonfiguruje sie nawet pod stowe (Sb). Wszystkie marki szukaja oszczednosci ale wydaje mi sie ze koncern vw ostatnio przesadza. Szczytem byly pierwsze wersje R gdzie kierowca nie mogl otwierac tylnych okien przyciskiem bo go nie bylo...hah. Tesc kupil ostatni wypust F1 i tam wnetrze bylo naprawde fajne. Fajna tapicerka i miekka deska. Auto jak na klase B bardzo cichutkie. Do dzis mimo ze pod maska 1,2 htp z przelotem ok 250 tys silnika na postoju nie slychac! Teraz kupil R SB i tez jest zadowolony, tyle ze jego motoryzacja nie interesuje i podejrzewam ze nawet nie wie ze w fabii mial miekka deske a w R ma twarda.
    @grzesk pytales o kie... Moj wujek ktory mieszka tu gdzie ja (austria) kupil w 2006r magentisa w dieslu. Auto niezbyt urodziwe, ale jak sie przejechalem to bylem oczarowany. Jak dla mnie auto mega wygodne. Ciche na trase i bezawaryjne. W tej chwili ma ok 200 tys przejechane bez zadnych napraw. Jedynie jakies pierdoly jak czujnik parkowania w zderzaku sie popsul... Rok temu zmienil na nowa mazde 6 2,2 diesel a magentisa dostal ziec. Z kolei drugi "kolega" (tez rodzina ale dalsza - pracujemy razem) mial kie ceed 1 po lifcie, 2 lata temu zmienil na ceeda 2 generacji. Bardzo zadowolony - innych aut nie chce widziec. I rzeczywiscie ceed wyglada przyjemnie w srodku. Miekka deska navi kamera cofania. B. fajne auto. W ogole w AT jezdzi bardzo duzo Hyundai i Kii. Ludzie sobie chwala te auta. R tez widac... na 30 golfow 7, 20 ceedow przypadnie 1 rapid.
    Seat Leon ST FR | 1,4 TSI 125KM | MY17 | FR | Alor Blue | 0km :) | Hönigsberg

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?