Zakup Skody Rapid 2013 oznaczenie silnika - Forum SKODA RAPID
FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Zakup Skody Rapid 2013 oznaczenie silnika
  • Witam forumowiczów :)

    Planuję zakup Rapidki w wersji liftback z wyposażeniem ambition z silnikiem 1.2 TSI 63KW. Autem jezdze głownie na krótkich odcinkach, po mieście, więc nie potrzebuję mocniejszej wersji. Zalezy mi bardziej na nizszym spalaniu.
    Moje pytanie dotyczy silnika. Ponieważ czytałem, że silniki 1.2 tsi pierwszych generacji z zoznaczeniem EA111 borykały się z dość dużymi problemami. Niestety nie potrafię się doszukać jaki jest montowany w rapidzie z 2013 roku. Czytałem, że poprawiony silnik z oznaczeniem EA211 tych problemów już nie ma, a na pewno znacznie mniej. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć z jakim oznaczeniem silnik jest w rapidzie z 2013 ? :> 
    Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
    Na końcu chciałbym napisać o teście człowieczeństwa przy rejestracji. "Ile skoda rapid ma drzwi?" Wydawało mi się że skoro jest wersja gdzie bagażnik otwiera się jak w hatchbacku razem z szybą to samochody są pięciodrzwiowe :D Wpisałem "pięć" i okazało się, że źle :D 
  • Odnośnie oznaczeń nie za bardzo wiem co tam wadliwego było, ale wiem, że na pewno wszystkie Rapidy do pierwszej części 2015 r. miały łańcuch zamiast paska i on ponoć był wadliwy. 

    Co do ilości drzwi w Rapidzie w teście na człowieczeństwo, to też wpisałem 5 i było źle. Założę się, że więcej było takich osób :)
    Brak Skody
  • W modelu rocznik 2013 jest poprawiony łańcuch. Silniki 1.2 TSI, montowane w Rapidzie, od 2013 zasadniczo nie mają już problemów. Natomiast jak zwykle, indywidualnie w każdym egzemplarzu - zależy od kierowcy, stylu jazdy i obsługi, w jakim stanie jest silnik i jego podzespoły.
    Te same silniki wcześniej były montowane do innych Skód i VW, tam zdarzały się problemy z rozrządem.
    @michauowsky - warto przemyśleć zakup pod kątem przebiegu i sposobu użytkowania. Przy "normalnej" eksploatacji nie powinno być niespodzianek ze strony rozrządu.
    Pozdrawiam 

    Rapid LB | 1.2 CBZA 63kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 62 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Rapidy produkowane do 21 tygodnia 2015 r. miały silniki 1.2 TSI starszej generacji EA111. Są to silniki potocznie mówiąc z rozrządem łańcuchowym. Fakt swego czasu było o tym silniku głośno i jego słabym rozrządzie ale chodziło głównie o silniki do 2011 roku. Później zostały wprowadzone pewne modyfikacje i problem w większości przypadków został zniwelowany. Silnik ten jeździ nie tylko w Rapidach ale pojawia się praktycznie w każdym mniejszym aucie w grupie VAG i od czasu poprawki po 2011 temat trochę ucichł co nie oznacza, że znikł bo i na naszym forum są osoby co robiły rozrząd ale to pojedyncze osoby.
    Sam osobiście mam ten silnik i jak na razie nic się nie dzieje (33 tys. przebiegu) i znam kilka innych aut z tymi silnikami i sporo większymi przebiegami i też jest jak na razie spokój.
    Jak ostatecznie będzie z tymi silnikami to nikt nie wie. Na razie jeżdżą i kilometry kręcą. Tak czy siak nawet jak z tymi silnikami będzie względny spokój to i tak smród został po pierwszych wpadkach do 2010 - 2011 roku:)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • Cegieł zamiast butów nie noszę więc katował nie będę ;) Ogólnie silnik 1.2 i sam samochód jest godny polecenia, czy lepiej za ta kwotę poszukać coś odrobinę starszego z jakimś sprawdzonym silnikiem ? 
  • Może poczytaj tematy z tego działu "Kupujemy Skode Rapid", w których już wielokrotnie dyskutowano nad wywołanym przez Ciebie tematem warto czy nie
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Beż | Biały Candy| 35000km | Szczecin
  • @gross81 mój temat nie dotyczy tego czy warto tylko rodzaju montowanego silnika i jego oznaczenia w roczniku 2013. Zapytałem przy okazji. 
  • Cześć, przejeździłem 70000 km Rapidem z silnikiem CBZA 85 KM i nie miałem ani przez chwilę problemów z takim silnikiem. POLECAM
    Rapid LB/1,2 TSI/2013/Ambition/Blue Pacific/58200km/Katowice
  • Witajcie,

    Postanowiłem odświeżyć temat. Nie zakładam nowego, bo pewnie sporo podobnych już istnieje na forum. Podobnie też jak przedmówca mam możliwość zakupu Skody Rapid. W moim przypadku jest to samochód używany. Parametry:
    • 1.2 TSI 86 KM (63 kW)
    • silnik CBZA 
    • rok produkcji 2014
    • przebieg +40 tys.
    • typ: spaceback
    Także sporo rzeczy naczytałem się o silnikach TSI i jak wiadomo były poprawki dla tych jednostek. Głównie chciałbym zapytać o:

    1. Czy w takim rapidzie będzie już poprawiony silnik TSI ?
    2. Orientujecie się czy na samochód z tego rocznika były jeszcze jakieś akcje serwisowe(silnik, zawieszenie,nadwozie) ? 
    3. Czy są jakieś dodatkowe oznaczenia silnika wskazujące, że rapid posiada poprawiony silnik TSI (kod silnika, vin) ?
    Dodam jeszcze,że samochód ma mi służyć przez kilka lat. Jeżeli post powinien być w innej
    sekcji, to poproszę o wpięcie do poprawnego.
    Dziękuje za wszelkie opinie.
  • Zupełnie poprawione są tsi na pasku o oznaczeniach zaczynających sie od cjz... Choc te na łańcuchu od 2013 nie są zle a sam koszt wymiany łańcucha nie straszy kosztami. Poprawione na.pasku ładowali od 2015 a od września.2016 maja.nawet wersje na pasku poprawione wariatory i nowy soft. Można powiedzieć ze zupełnie wolne od wad są 1.2 tsi z ostatnich 9 miesięcy. Te od 2015r na pasku jeżeli były serwisowane powinny byc poprawione do najnowszych wersji.

    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Dzięki za komentarz.

    Z tego co udało mi się ustalić, to wiem na 100%, że opisany przeze mnie rapid ma jeszcze łańcuch. Tu poproszę Was o opinie czy te wersję to są poprawione na łańcuchu. Wiem że chyba od 2012r. w VW montowano już poprawiony silnik na łańcuchu. Pytanie czy ta prawiona wersja jest też w rapidzie. W artykułach w internecie pojawia się nomenklatura dla następujących silników:
    • EA111 - twincharger
    • EA111 - turbo 
    • EA211 (właśnia ta wersja na pasku)

  • W Rapidach od 2012 r. do połowy 2015 r. silniki TSI były serii EA111 (na łańcuchu i tylko turbo). Te silniki już nie sprawiają problemów opisywanych w prasie i na forach. Nie zmienia to faktu, że zawsze się znajdzie jakaś sztuka sprawiająca problemy. To samo się tyczy nowszych EA211. Niby już poprawione ale też coś komuś może się dziać jak z każdym innym silnikiem. Silnik EA111 Twincharger nie dotrwał czasów Rapida gdyż szybko go wycofali. Silnik EA111 ogólnie zły nie jest, zwłaszcza po poprawkach w 2011/2012 a złą opinie trochę mu media zrobiły niestety. Widać to ostatnio gdzie w prasie powoli zaczynają odszczekiwać a jeśli już nie, to piszą tak jak @PinkFloyd że rozrząd już nie jest drogi i przy ewentualnych problemach można go wymienić i śmiało jeździć dalej bo poza tym nic się nie dzieje z silnikiem. Sam znam kilka 1.2 TSI z przebiegami ponad 100 tys km i jeżdżą bezproblemowo. 
    Mój ma już prawie 41 tys km i też nic nie hałasuje, oleju nie bierze (wymieniam dwa razy, w połowie wskazań komputera i na wskazanie. Średnio co 13 tys. km).
    Ogólnie silnik i Rapida polecam choć ma swoje wady :)
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • @PinkFloyd
    @grzesk

    Dzięki za cenne uwagi. Jest to dla mnie pomocne.Faktycznie sporo negatywnych komentarzy na temat silników TSI. Druga sprawa, że tak jak napisaliście mało konkretnie informacje są w wielu źródłach stąd zamieszanie. Jeśli macie jeszcze ewentualne uwagi na co zwracać uwagę przy zakupie to też będzie to dla mnie pomocne. Jednak zdaje sobie też sprawę, że samochody są na tyle młode, że czasem ciężko mówić o typowych usterkach.
  • Silniki na łańcuchu sa bezawaryjne pod warunkiem "okresowej" wymiany napędu rozrządu.
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Wymiana łańcucha kosztuje tyle teraz co paska, a poza tym nic innego w tych silnikach specjalnie sie nie dzieje. 
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Okresowa to man rozumiec ok.50 tys? Czy tak jak dawniej bywalo 100 tys? 
  • Jeżeli nie ma typowych objawów rozciągniętego łańcucha to ja osobiscie w okolicy 100 tysiecy bym ten rozrzad wymienił. Skutki przeskoczenia lancucha beda o wiele droższe w usunięciu niz sama jego wymiana. 
    A tak na marginesie, skąd sie wzięła teoria spiskowa o nie wymienianiu łańcucha rozrzadu w samochodach, skoro np. w motocyklach jest to normalna czynność serwisowa, tego nie wiem i chciałbym sie dowiedzieć.  
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Bo w starych autach gdzie było małe wysilenie jednostek i napedzaly tylko jeden wałek łańcuchy wytrzymywały po 300-400 tyś km i stad to sie wzięło. 
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Czyli jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze, które serwisy mają na nas zarabiać.... ech.... jak tak dalej pójdzie, to diesle będą bardziej proste w osprzęcie niż benzyna...
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Przeglądam co jakiś czas ogłoszenia, bo ciągle się zastanawiam nad kupnem i zdarza się że sprzedający podają informacje, że ich silnik jest na pasku. Po numerze VIN okazuje się jednak, że jest łańcuch.  I w serwisie ciągle dla różnych modeli podają kod silnika CBZA. Okazuje się ze samochody z początku 2015 ciągle mają łańcuch.
    W końcu zacząłem się zastanawiać czy możliwe ze w serwisowym oprogramowaniu jest błąd?

    Znajomy też ma auto z drugiej polowy 2014 i uważa ze ma pasek. Znalazłem na forum rozpiskę silników z datami produkcji. Możliwe, że jednak użytkownicy/właściciele nie są zorientowani ?  

    Mam do Was jeszcze jedno pytanie jak Wam się spisują turbiny? Słyszałem  przypadek,że w octavii dobrze eksploatowanej po 100 tys. padła turbina. 
  • Turbiny w benzynach są chłodzone woda nie maja w tych silnikach zmiennej geometrii i są dzo zywotne, ciśnienie dochodzi do 0.75 bara, gdzie takie ciśnienie maja diesle mocy 75KM 
    Skoda Rapid LB/ 1.2tsi chip144KM /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?