Żarówki - zestawienie - Forum SKODA RAPID
FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witajcie, już 25 maja zaczną obowiązywać nowe przepisy o ochronie danych osobowych (RODO).

W związku z tym zaktualizowany został regulamin forum gdzie znajdziesz niezbędne informacje. Zamiany w regulaminie (wersja 1.2) obowiązują od dnia 23.05.2018

Zmiany: został dodany Paragraf V. Polityka prywatności

PS. z mojego punktu widzenia forum będzie funkcjonowało nadal na tej samej zasadzie jak do tej pory, czyli bez spamowania itp. W razie pytań można pisać na priv lub kontakt@rapidklub.pl

pozdrawiam
administrator

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Żarówki - zestawienie
  • Poniżej zestawienie żarówek w Rapidach produkowanych do 2016 r. image
    Żarówki w Rapidzie.gif
    1310 x 329 - 48K
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin
  • Jeszcze do kompletu przepisy homologacyjne. W nich więcej informacji.
    Również o innych typach żarówek.
    CELEX_żarówki-normy_PL.pdf
    19M
    CELEX_xenony-normy_PL.pdf
    2M
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin
  • Może ktoś podać jakie żarówki są wewnątrz samochodu MY16:
    - podświetlenie wnętrza przód (są tam trzy żarówki)
    - podświetlenie wnętrza tył
    - podświetlenie schowka
    - podświetlenie bagażnika
    - podświetlenie tablicy rejestracyjnej
    (to chyba kompletne oświetlenie wnętrza Rapida + tablica rejestracyjna?)
    Pytam gdyż chciałbym zmienić to oświetlenie na LED.
    Oczywiście by nie wywalało błędu żarowki "can bus"
    Może ktos kupował/zmieniał i może też polecic sklep dobry/tani :-)
    Dzięki z góry
    Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
  • MY16:
    - podświetlenie wnętrza przód (są tam trzy żarówki) boki: 2x W5W, środek 1x C10W 42 mm
    - podświetlenie wnętrza tył 2x C5W 36 mm
    - podświetlenie schowka W5W
    - podświetlenie bagażnika W5W
    - podświetlenie tablicy rejestracyjnej 2x W5W
    Poza tablicą rej. błędy żarówek nie powinny się pojawiać bez względu na canbus.
    W tablicy błąd prawdopodobnie wystąpi nawet przy zastosowaniu canbusa i konieczne będzie przekodowanie.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin
  • K10W ? 
    Nie widzę takiej w ofercie za bardzo w internecie jak i nie widzę w zestawieniu na górze. Co to za żarówki? 
    Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
  • Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin
  • Szukaj C10W 41mm albo 42mm.
    Na allegro jest ich od ........ Lepiej kupić więcej tanich, z zapasem, niż drogich "na styk" bo tak jedne jak i drugie mogą być wadliwe.
    Najczęstszą wadą jest zjawisko mrugania części ledów. Najprawdopodobniej wynika to z wady fabrycznej pojedynczego leda. Jeśli w szeregu z takim wadliwym jest ich więcej to wtedy cały taki szereg nie świeci/mruga. W jednej żarówce może być kilka szeregów.
    Pomaga na to... wymiana na inny egzemplarz. ;D
    I dlatego lepiej więcej takich "za grosze" kupić.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin
  • Na motohid.pl są całe zestawy do wymiany oświetlenia wewnętrznego. Obejmują 2 lampki w podsufitce, schowek i bagażnik. Można wybrać zimną albo ciepłą barwę.
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 71000 km | Sochaczew
  • Właśnie zamówiłem sobie ledy OSRAM do schowka i do bagażnika. Jak przetestuje to napiszę co i jak.
    Octavia I | 1,6 BFQ 102KM | MY10 | ?????? | Srebrny | EPI
  • Maćku, fajne te zestawy ale ceny to z kosmosu...
    Za tę kasę to sam sobie skompletuję i będzie z zapasem!
    Problem jest tylko z W5W do podsufitki z przodu. Najlepsze są czołowe (jak w zestawie delux) a nie mogę znaleźć takich w ciepłych kolorach (żona nie życzy sobie zimnych).
    Dodam jeszcze, że wystarczą takie z 4 ledami...
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin
  • Taki zestaw będzie pasował do oświetlenia wnętrza i ewentualnie tablicy rejestracyjnej jeśli nie wyrzuci błędu (podobno te żarówki mają can bus) ???
    - przód boczne lampki do czytania: http://allegro.pl/zarowka-led-t10-w5w-4-diody-smd-5050-postojowki-y1-i6125798754.html
    - schowek, bagażnik, tablica: http://allegro.pl/zarowka-led-t10-w5w-canbus-6smd-5630-boczne-y1-i6351413983.html
    - przód oświetlenie wnętrza środkowe i tylne: http://allegro.pl/zarowka-led-c5w-c10w-42mm-8-diod-smd-5050-rurka-y1-i6560092463.html
    lub taki zestaw ???
    - schowek, bagażnik, tablica: http://allegro.pl/led-6-x-smd-canbus-boczna-t10-w5w-can-bus-gratis-i4958563428.html
    - przód boczne lampki do czytania: http://allegro.pl/led-t10-w5w-4-smd-t-5050-gratis-fv-23-sklep-i4827606504.html
    - przód oświetlenie wnętrza środkowe i tylne: http://allegro.pl/rurka-41mm-c5w-c10w-led-5050-smd-gratis-fv23-i4833760333.html
    Z góry dzięki za poradę
    Pozdrawiam
    Rasz
    Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
  • By to jakoś wyglądało sugeruję:
    4x5050 na lampki do czytania
    6..8x5050 na przód/środek i tył podsufitki.
    Reszta wedle uznania. Ja na tablicy mam chyba te boczne 6x5630 i świecą dość mocno. Na pewno nie są zbyt ciemne.
    Do bagażnika i schowka kupiłem http://allegro.pl/w5w-t10-plaska-1s-canbus-led-6smd-2835-zimna-c06z-i5541771175.html i one są naprawdę mocne. Polecam zwłaszcza do bagażnika.
    A co do canbusa to jest bardzo mała szansa, że nie wywali błędu. U mnie wywalił mimo, że miałem canbusa (tylko tablica rej.).
    Tak w ogóle ten cały canbus to jest lekka ściema... To zwykły rezystor ok. 100..200 ohm, podłączony równolegle (taki bocznik). Jego zadaniem jest zwiększyć pobór prądu tak, by zbliżył się on do poziomu zwykłej żarówki.
    Żarówka 5W teoretycznie (bo nie mierzyłem) pobiera ok. 0,4A przy 12V zasilania.
    Led bez bocznika (znaczy canbusa) pobiera 60mA (SMD5050) czyli 0,06A. Powiedzmy dwa szeregi wezmą 0,12A. Do tego bocznik (czyli tzw. canbus) 100 ohm kolejne 0,12A. Czyli razem 0,24A. To ciut więcej niż połowa tego, co bierze zwykła żarówka.
    Jak chcesz być pewny, że nie będzie błędu to weź leda bez canbusa i równolegle podłącz zwykłą żarówkę. Daję głowę, że błędu nie będzie! ;D
    I tu dochodzimy do istoty sprawy. Nie po to są ledy, by "żarły" tyle prądu, co zwykła żarówka... Oprócz długowieczności i wyglądu mają też redukować zużycie energii. Wtedy mają sens.
    Ja u siebie te całe canbusy już wywaliłem. Po przekodowaniu tablicy rej. nie potrzebowałem już ich nawet tam.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin
  • Canbus to nie rezystor ani LED z rezystorem. To zasada pracy elektroniki m.in. w samochodzie. Canbus nadzoruje pracą poszczególnych podzespołów czy jego elementów. Jak otrzyma niewłaściwą informację o pracy nadzorowanego obiektu, sygnalizuje błąd.
    W celu "oszukania" zaprogramowanego komputera, niektórzy stosują wybiegi w postaci dodatkowego dołożenia elementów elektrycznych do nadzorowanego układu, co daje pseudo efekt poprawnej pracy takiego układu. Jednak jest to tylko rozwiązanie czasowe albo doraźne, a wprowadza tylko dodatkowe koszty i problemy.
  • Ten ledowy tzw. "canbus" to z całą pewnością dodatkowy rezystor.
    W żarówkach nie ma żadnej wymyślnej elektroniki ani w ledach, ani tym bardziej w zwykłych.
    W żarówkach led są:
    ledy - źródło światła
    rezystory - by stworzyć właściwe parametry pracy dla ledów + ew. ten niby "canbus"
    niekiedy diody (mostek gretza) - najczęściej w płaskich - by polaryzacja nie miała znaczenia.
    I koniec.
    Podejrzewam zresztą, że określenie "canbus" czy też "can-bus" jest w tym przypadku nadużyciem. Takie coś może występuje w przypadku sterowników lamp wyładowczych (xenonów) ale na pewno nie występuje w przypadku zwykłych żarówek!
    Ktoś kiedyś zaczął stosować takie określenie i się przyjęło. Ten żarówkowy "canbus" nie ma nic wspólnego z właściwym CAN-busem, który jest rodzajem komunikacji szeregowej i do działania wymaga odpowiedniej elektroniki, w tym w szczególności kontrolerów (procesorów). Widziałeś takie coś w zwykłej żarówce W5W?
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin
  • Zamówione żarówki LED dotarły do mnie, teraz czas na montaż :-)
    Może ktoś poradzić jak zdjąć osłonki oświetlenia wewnątrz samochodu (przód i tył) jak i schowka bym czegoś nie zepsuł przy okazji. Czy jest jakaś specjalna metoda czy po prostu je się wyciąga.
    Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
  • Lampa przód:
    http://rapidklub.pl/discussion/533/montaz-dodatkowej-oslony-przeciwslonecznej-nad-lusterkiem-wsteczn...
    lampki w schowku i bagażniku tak jak w tablicy rejestracyjnej - gdzieś na forum jest opis -
    przesuwasz w lewo i prawą stronę odchylasz.
    A tylnej na suficie jeszcze nie demontowałem to nie wiem.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin
  • Tylnia lampę podsufitki ładnie wyjmuje się cała lekko podwazając od boku.
    Ale mam inny problem.
    Mianowicie zamontowane zakupione lampki LED i ładnie świecą jednak gdy powinny zgasnąc (przy zapłonie lub zamykaniu auta) one tego nie robią tylko delikatnie się żarzą. Miał ktoś taki problem. Da się to jakoś poprawić by ledy całkowicie gasły? 
    Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
  • Musisz wlutować rezystor
    Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 71000 km | Sochaczew
  • Tylko pytanie, czy to ma sens?
    Ledy się żarzą, bo dostają jakieś szczątkowe napięcie. Prąd, który przez nie płynie - przy założeniu, że żarzenie jest minimalne - jest naprawdę znikomy. Dodanie rezystora może spowodować spadek tego napięcia do poziomu tak niskiego, że diody żarzyć się przestaną. Paradoksalnie całkowity prąd płynący w tym obwodzie prawdopodobnie wzrośnie.
    Musisz zadecydować czy to żarzenie jest na tyle irytujące, że jakiekolwiek ingerencje są konieczne...
    Napisz które konkretnie lampki ci się żarzą.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin
  • Żarzą się lampki w suficie - przód i tył. Irytujące to może nie jest ale dziwne dosyć.
    Zastanawiam się czy nie wrócić do zwykłych żarówek.
    Chodzi mi oto by akumulator nie czerpał bez sensu prądu cały czas co może doprowadzić ewentualniedo jego rozladowania. Podobno modul komfortu to powoduje. W lampkach w bagażniku i schowku to nie powinno sie pojawiać-tam są albo włączane i wyłączane a wmodule jakby na czuwaniu.
    Rapid LB I 1,2 TSI 90KM I MY 2016 I Ambition MAX I Błękit Pacific I 230km I 18.12.2015 I Łódź
  • W rapidzie nie ma osobnego modułu komfortu. Wszystkimi światłami steruje moduł centralnej elektryki (BCM). Najprawdopodobniej na wyjściach modułu - a przynajmniej na tych o małej wydajności prądowej - zastosowano przekaźniki elektroniczne (tranzystory, tyrystory lub podobne) a nie tak jak to kiedyś bywało klasyczne przekaźniki elektromagnetyczne. W efekcie na wyjściu nieobciążonym (ledy, w odróżnieniu od zwykłych żarówek, mają dużą rezystancję) pomimo wyłączenia może być obecne jakieś minimalne napięcie. Jest ono zbyt małe, by zwykła żarówka mogła się choćby delikatnie żarzyć. Ale wystarcza na żarzenie ledów.
    Mierzyłem prąd jaki pobiera led złożony z dwóch torów po 3 ledy (bez "canbusa") i wyszło mi że przy pełnym napięciu zestaw taki "ciągnie" ok. 20mA. Żarzące się ledy - szacuję - pobierają max kilka mA. To jest prąd porównywalny albo i mniejszy do normalnego upływu obecnego na całej instalacji. Z całą pewnością wieeeeeeelokrotnie mniejszy niż prąd pobierany przez obwody zasilone stale ("czuwające") nawet przy wyłączonym zapłonie.
    Obawy, że z tego powodu rozładuje się akumulator są więc nieuzasadnione.
    Wręcz przeciwnie, bo ledy tego prądu w czasie żarzenia pobierają mniej niż zwykłe żarówki, dla których nawet większy prąd do żarzenia zmusić ich nie jest w stanie.
    Pozdrawiam - Paweł
    Rapid LB | 1.6 TDI 115KM CXMA | MY16 | Style Max | Szary Quartz Metalizowany | 40k km | Szczecin

CIEKAWE DO SAMOCHODU / AKCESORIA:


Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@bounty @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?