Ale niestety tak jest. Poza tym jak fabryki coś produkują to ma to dobrze działać przez określony, przewidziany przez producenta czas - najlepiej do końca gwarancji a później może się psuć. Inaczej by pobankrutowali. Dzisiaj jest masówa a nie jakość. Pralka nie może działać 20 lat a samochód przejechać 400k bez problemów... Natomiast wracając do silników TSI to na pewno testowali, i nie wszystkie nowe silniki ulegają takim awariom ale VW zaliczył sporą wpadkę z tymi łańcuchami na początku i to się teraz ciągnie do dzisiaj.
Sorry trochę się źle wyraziłem i wprowadziłem niechcąco w błąd. Tzn. w EA211 Jest już pasek tylko, że we wszystkich rapidach jest jak na razie EA111, EA211 mają być a rapciach ale dopiero gdzieś kole czerwca pewnie. Tak czy siak masz łańcuch w swojej rapci wiec jest z tym problem.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Ale my wiemy, że obecnie jest łańcuch w naszych TSI bo mamy EA111, tego nie negujemy. Czy jest problem to się okaże. Na razie silnik nowy i problemu nie ma.
Mowa jest o tym, że gdzieś tak od 2011 r. ilość problemów z tym silnikiem zmniejszyła się. Nie słyszałem i nie widziałem na internecie aby jakiś użytkownik np. silnika 1.2 TSI wyprodukowanego np. w 2011 r. i nowsze narzekał na niego. Nie mówię tu o Rapidzie ale o innych Skodach z silnikiem z tej rodziny. A w Rapidzie tym bardziej nie słyszałem bo tu mamy produkcje od 2012 r.
Powiem tak. "Smród" został ale jakoś na razie jest cisza i znam auta co mają już blisko 100 tys. z tymi silnikami i nic się nie dzieje. W każdym razie cieszyć się z jazdy i od czasu do czasu go posłuchać i pilnować poziomu i zmian oleju.
Czy, a właściwie kiedy EA211 będzie w Rapidzie tego nie wiemy. Może to być już w czerwcu razem z nowym rokiem modelowym MY16 lub przy pierwszym lifcie. Jest szansa na czerwiec 2015 ze względu na EURO 6 (choć one niewiele się różni od 5 i mogą coś tylko zmodernizować) i z tego względu, że Rapid i Yeti zostałyby jedynymi autami w produkcji z EA111 i nie wiem czy to im się opłaci trzymać i produkować dwie rodziny silników jednocześnie.
Mi wystarczy jak obecny przejedzie bez problemów 170 - 200 tys. km.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Ok jest dokładnie tak jak napisałeś, trzeba jeździć i cieszyć się autkiem, a resztą nie ma co się przejmować i tak wyjdzie w praniu:-). Tak pewnie to też ma przyciągać do Octavi, że tam jest już EA211, taka polityka skody.
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
Pewnie jest tak jak piszesz. Tak sobie jeszcze myślę nad tym nowym TSI EA211. Jest na rynku od 2 lat. Pytanie jak ten będzie się zachowywał, czy też coś jeszcze wyskoczy. Ja mu życzę jak najlepiej i mam nadzieje, że producent już nie popełnił babola z jakimś elementem :).
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
"że producent już nie popełnił babola z jakimś elementem" tego nigdy nie możesz być pewien. Silniki AZQ (1,2 12V z fabii 1) też problem miały z rozrządem, w pierwszym okresie produkcji. Mój natrzaskał 310kkm bez usterki, ale nie był z początku produkcji.
Więc ten owczy pęd na 211 może wcale nie być takim dobrym pomysłem, przynjamniej na razie, gdyż dopiero po jakimś czasie okaże się ile jet wart (choć może tym razem sie postarali.) W każdym razie zakup TSI - nawet tego badziewia 1.4 awaryjnego jak 100 pieronów, wyprodukowanego od RM 2013 mam nadzieję (tym sie kierowałem przy zakupie) nie jest złym pomysłem bo jak to mówią wroga trzeba znać, a ten jest już dobrze znany i wiemy jak z nim walczyć (tzn. skoda wie i walczy - w sensie montuje poprawione rozrządy)
@kros dlatego napisałem mam nadzieję, że nie popełnią babola. Zgadza się EA211 jest nowe i jeszcze nie wiemy co może się wydarzyć dlatego też wychodziłem z założenia że 1.2 TSI jest już znane z tego co może go boleć.
A na potwierdzenie tego, że nowsze czyli EA211 jeszcze może pokazać coś "ciekawego" niech będzie już przywołany przez Ciebie 1.2 12V z F1. Ty miałeś AZQ, który też miał problem z napinaczem i prowadnicą łańcucha. Ja mam F1 już niby z poprawionym napinaczem i prowadnicą czyli silnik 1.2 12V ale BME ale też do końca coś było nie tak bo w okolicach 15 tys km jakimś cudem wypaliły mi się gniazda zaworowe (gazu to auto nie znało i nie zna do tej pory). W skrócie mówiąc została wymieniona głowica i do tej pory przy przebiegu 157 tys. km autko nadal śmiga jak należy. A rozrząd na tyle chyba został w BME poprawiony, że u mnie nadal jeździ na fabrycznym zestawie, choć powoli zaczyna się odzywać podczas uruchamiania przy dłuższym postoju tak w granicach tygodnia. Przy codziennej jeździe go nie słychać. Jak widać jedno poprawili w nowszej wersji ale coś innego było nie tak, że musiałem mieć głowicę wymienianą.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Dwa lata po moim AZQ kupiliśmy z żoną BME, nic się z nią nie działo, jazda tylko w mieście, krótkie odcinki i sumaryczny przebieg dość mały. Nie znam aktualnego losu tego BME, ale gdyby przytrafiło się coś z głowicą, raczej bym wiedział, mimo iż auto już nie jest ze mną. Może miałeś pecha.
@67igor1 Dokładnie, radzę poczytać i nie koniecznie Wikipedie.. Źródło: link "We are prepared," says Engel. In mid-2014, the brand expanded production in Mladá Boleslav, introducing new three-cylinder engines in the EA 211 series (1.0 MPI with 44 and 55 kW). From this engine family, ŠKODA also produces the 1.2-TSI and 1.4-TSI, as well as the 1.6 MPI-petrol engines in Mladá Boleslav. Since 2001 and 2009, the main ŠKODA plant has been producing the 1.2 HTP and 1.2 TSI-engines from the EA 111 series. At the beginning of May this year, ŠKODA produced the third million 1.2 HTP engine." I wiki jest bład. Zresztą, przy opisie silników 1.2 TSI EA211 jest infomarcja, że są na pasku, a te w Rapidzie nie są. I naprawdę, jest tak EA111 - 1.2 TSI z łańcuchem EA211 - 1.2 TSI z paskiem Amen.
Brak reguly jesli o lanuch. Moj wujek ma identyczny silnik jak moj- 1.2 TSI na lancuchu- zrobione 100k i nic. Rocznik 2015. Ja mam niecale 70k i na wiosne juz wymieniam. Lancuch juz brzeczy dosc ostro. Ktorys z Kolegow pisal tutaj, ze z wymiana trzeba sie liczyc w okolicy przebiegu 100k. Moj mechanik ma kontakty w skodzie i mowil mi iz oni sami tam nie wiedza jak to jest ze jedne wytrzymuja wiecej a inne mniej. Jeden z klientow wymienial oryginalny rozrzad na oryginalny i za 30k byl znowu w warsztacie. Takze- loteria
Rapid LB, 1.2 CBZB 105 KM, MY 2013, Ambition, Rosso Brunello, 138 000, Ingolstadt
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.