Mam takie pytanie , czy w naszych rapidkach hamować silnikiem tak jak się to powinno robić zwłaszcza zimą, czy też nie ?? Zdania są podzielone jedni mi mówią że tak ( ja tez tak uważam ) a niektórzy że nie ( dwóch mechaników ), gdyż wtedy łańcuch rozrządu się rozciąga. Jakie jest Wasze zdanie??
Ci mechanicy to chyba zatrzymali się na naprawie fiatów 125p. Łańcuch faktycznie się rozciągał w mojej Fabii 1.4MPI 60KM - wymieniało się go średnio raz na 80 tyś, bo łomotał. Ale nie w silnikach od R w dzisiejszych czasach.
Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
no właśnie kolega też ma dwuletnią fabię i miał problem z rozrządem, jemu także mechanik zalecił hamowanie na tzw. luzie. Czyli w rapidach jak najbardziej hamowanie silnikiem, tradycyjnie ??
No ja od czasów Fabii już normalnie hamuję silnikiem. Rapid jest jeszcze za nowy, ale 1.2TSI po wyeliminowaniu wad rozrządu z początkowych lat produkcji raczej nie ma problemu z hamowaniem silnikiem.
Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
Łańcuch to się rozciąga w przypadku nagłego hamowania na biegu bez naciśnięcia na sprzęgło, ale puszczenie gazu i powolne wyhamowanie oporem silnika to naturalny odruch w który każdy kierowca powinien być wyposażony np. przy zjeździe z góry lub dojeżdzaniu do skrzyżowania, tylko baba jedzie z nogą na sprzęgle nie obrażając nikogo mówię o przypadku moich 2 sióstr.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition Max | Srebrny metalik | 21000km | Przesławice
Sprzęgło w samochodzie masz ... Wystarczy dokleić jakiś element z kuchni, podobny kształtem do pedału, dołożyć popychacz - kawałek choinki po świętach i po problemie :) Pozdr
Tak! Zawsze tak. Lecz należy unikać szarpnięć. Ponad to mamy system, który zwiększa obroty aby nie było zhamowania kół przy za dużej redukcji. Jest też podobne rozwiązanie mechaniczne przy dwu masie, ale nie wiem czy to jest przy tak małych silnikach.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Zawsze tak! nawet program w skrzyni @eklime (jak tam popychacz z choinki? ;) ) gdy nachylenie zjazdu jest odpowiednio duże to redukuje biegi do wys. obr. 3000-3700/min gdy poczuje że pedał hamulca ma kontakt z butem. Aby hamować jednak silnikiem. W hydrokinetykach tego nie było, był za to zapis w instrukcji "przełącz na manual i zredukuj", albo w co lepszych "przełącz na S"
Niestety jeżdżąc po płaskim posiadacze wybrakowanych wersji, tych z dwoma pedałami, będą musieli częściej wymieniać klocki. Bo przecież raczej nie będą machać wajchą :P
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.