Opony mam dobrze wyważone. Sprawdzałem w dwóch warsztatach. Zbieżności/geometrii nie sprawdzałem, bo mam przejechane dopiero 10k a po dziurach nie jeździłem, więc zakładam że nie powinno być z tym problemu. Poza tym mechanik powiedział, że nie ma żadnych luzów w układzie kierowniczym. Czuję tylko delikatne drżenie na kierownicy w czasie jazdy.
letnie dunlopy w miarę dobrze trzymają sie drogi. Co do zimówek miałem fuldy oraz bridgestone na śniegu i zakrętach trzymały się rewelacyjnie. miałem też wielosezonowe po poślizgu jak o mały włos nie wpadłem na inny samochód zmieniłem na letnie i problem miął zero poślizgów czy niepewności na zakrętach.
Ja mam 17" i dostałem Continentale ContiPremiumContact 2. Troche się obawiałem niskiego profilu czyli 40, ale daje rade ;) wygląda super, a na wiekszych nierównościach po prostu wolniej jade. Generalnie komfort jest niezły.
Ja dostałem samochód na oponach Dunlop SP Sport 01 185/60 R15 84 H, zapas również. Jak dotychczas nie mogę narzekać. Zimówki kupiłem Dunlop SP Winter Response 2 185/60 R15 84 T. Co do nich to jeszcze z nich nie korzystałem.
@Przemo74 ja już zamówiłem, dziś powinny dotrzeć, stwierdziłem, że wolę być przygotowany i nie zamawiać jak już śnieg spadnie;) Zimówki założę na stalowe felgi, a letnie przełożę na nowe aluminiowe.
Zimówki zamówiłem na Oponeo póki jeszcze można dostać zeszłoroczne w dobrej cenie, a tu firma Oponeo mnie zaskoczyła i dostałem z czerwca 2014 w cenie 2013 :)
Na Oponeo pojawiły się opony z tego roku, ale cena jakoś nie widziałem żeby się zmieniła. Specjalnie czekałem na produkcję z br. Myślę, że ceny zimówek mogą zacząć rosnąć wraz ze zbliżająca się zimą;)
Wyjechałem na Nexenach n'blue HD. Jestem ciekaw Waszych opinii o tych gumach. Mam trochę mieszane odczucia, szczególnie na mokrym i auto jest dosyć podsterowne w ciasnych zakrętach. Jak wasze doświadczenia z tymi oponami po dłuższej jeździe?
A ja sobie nawet chwale, nie czuje aby auto jakoś specjalnie uciekało. Pamiętajmy ze autko jest lekkie tona wszystkim będzie latać. Ale sam jeszcze nie zmusilem ESP do działania. Wiec moim zdaniem nexony są ok
Wiem, że podsterowność jest trochę większa w Rapidach z cięższymi silnikami tj. diesle i 1,4. Testowy 1,2 na Dunlopach prowadził się trochę lepiej i zastanawiam się czy to gumy czy dociążony przód. @Vesper a jak trwałość?
Ja mam Bridgestone Turanza ER300 215/45 R16 86H (fabryczne)
Próbowaliście działanie ASRu na suchej nawierzchni bo u mnierzy "ostrym starcie" wyczuwam jakby ASR w ogóle nie reagował a do tego dochodzi dziwne i głośne szarpanie całym ukłdaem napędowym
Rapid LB I TDI 105 KM I MY15 I Elegance MAX I Blue Denim I61290 km I Żnin
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.