Ja zauwazylem natomiast przy uruchamianiu silnika ze w momencie odpalenia auto lapie na jakies 2-3 sekundy wysokie obroty a potem juz przechodzi na normalne, dzieje sie tak na zimnym silniku, czy to jest normalne bo lekko mnie to niepokoi?
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Mi się wydaję, że te 2 sekundy wyższych obotów to przez to, że rozrusznik długo kręci za pierwszym razem. Dzieje się to tylko przy pierwszym uruchomieniu zimnego silnika.
LB|1.2 CBZB 105KM|MY14|AMBITION Komfort|Srebrny metallic| 107000km|Nieciszów k. Oleśnicy
U mnie tak samo czasem zarzęzi, szczególnie jak auto dłużej postoi. Gdzieś czytałem, że po dłuższym postoju olej zlatuje do miski i zanim pompka da ciśnienie łańcuch rozrządu tak potrafi zarzęzić (pracuje chwilę na sucho). Mam nadzieję, że to nie skróci żywotności tejże części.
U mnie nie wchodzi na wyższe obroty ani nie rzęzi. Mam chwilowo najechane 1500 km. Auto jest odpalane dosyć często - jakieś 15 razy dziennie i robi trasy kilka, kilkanaście km między odpaleniami. Nie zauważyłem tez, żeby długo trzeba było kręcić.
Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
gdzieś już na forum był poruszany temat podwyższonych obrotów ok 1000 obr/min przez długi czas, nawet po nagrzaniu się silnika. U mnie też jest ten objaw. Dzisiaj wyczaiłem, że podwyższone obroty, a przez to spalanie ok 1-1,2L/h powoduje maksymalne przekręcenie pokrętła ogrzewania na czerwone pole(oczywiście w klimie manualnej) Ustawiłem na max, przygazowałem silnikiem i obroty zostały na 1000. Potem zmniejszyłem grzanie o mały ruch pokrętłem i po przygazówce obroty spadają do 600-700 i spalanie 0,6L/h. Też tak macie?
Rapid LB|1,2 85 KM| MY14| Ambition| Blue Denim| 105000 km| Kraków
Praca silnika TSI jest zależna m.in. od temperatury otoczenia. Przy niższych temp. komputer sam podnosi obroty (odpowiednik dawnego ssania ręcznego) do momentu podgrzania się bloku silnika (płynu chłodzącego). Na dodatek włączenie klimy też powoduje dodatkowe obciążenie silnika, stąd taka praca silnika. Najprościej po odpaleniu silnika ruszyć w drogę, spokojnie operując gazem, bez zbytniego wchodzenia na wysokie obroty. Pozdrawiam
@amiskiew u mnie az takich objawów nie ma, obroty skoczą tylko na te 2 sekundy a potem spadaja i normalizują sie w zaleznosci od temperatury na zewnątrz tak jak @jercen napisal, teraz przy mrozach to tak ok 900 no i te dzwieki przy uruchamianiu to tez w zaleznosci od temperatury i czasu postoju, choc ja poczatku jazdy silnik wydaje mi sie głosny i klekoczacy, sam nie wiem nasłuchuje go póki co...
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Ciag dalszy moich dziwnych objawów przy odpalaniu na zimnym silniku, powiedzcie ile macie obrotów po uruchomieniu silnika pierwszy raz np rano? u mnie wchodzi na 1200 i stoi tak az rusze albo i czasem dłuzej, potem schodzi do 800, oczywiscie obowiazkowo "zarzezi" przez 2-3 sek przy kazdym uruchomieniu gdy silnik jest zimny. W jednym ASO juz z tym bylem oczywiscie nic nie zauwazyli... wybiram sie chyba do drugiego na dniach
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Jak odpalam do 1600 potrafi dojść i od razu na 800, chociaż jak jest lato jak teraz to po odpaleniu (dosyć czesto, nie zawsze) wbija jak mówisz na 1200 obrotów i tak chyba 30 sekund pochodzi, po czym jest taki jaby zgrzyt, nie wiem, i zchodzi do 600-800,
ja czasami obserwowałem sytuację gdy silnik pokazywał 90'C a obroty oscylowały nadal w granicach 1000 obr/min. Sytuacja ta miała miejsce gdy faktycznie na zewnątrz w miarę chłodno. Czasami nawet przejechałem ok. 5km i nadal obroty były na ok 1000
Rapid LB | 1.2 TSI 105KM | 2013| MY14 | Srebrny | 46 tys | Poznań
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.