FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Kredyt Gotówkowy w VeloBank

Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Docieranie ?
  • To kolejny mit i niewiedza sprzedawcy. Dzisiaj na mapach Google można łatwo sprawdzić - która i ile fabryk ma własny tor ... 
    W każdym razie nie Skoda.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @maroslaw, myślę że dobrze radził Ci twój znajomy, ten sposób który Ci przedstawił to jest najlepszy sposób na dobre dotarcie.
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • JEŚLI KTOŚ MA WĄTPLIWOŚCI TO MOŻE WARTO ZASTOSOWAĆ SIĘ DO:
    INSTRUKCJA OBSŁUGI SKODA RAPID SPACEBACK strona 114 :

    Docieranie
    Docieranie silnika
    W ciągu pierwszych 1500 kilometrów silnik musi zostać dotarty. W tym okresie
    styl jazdy decyduje o jakości procesu docierania.
    Podczas pierwszych 1000 kilometrów zalecamy, by nie przekraczać 3/4 maksymalnej
    prędkości obrotowej silnika, zrezygnować z wciskania pedału gazu do
    końca oraz zrezygnować z jazdy z przyczepą.
    W obszarze przebiegu od 1000 do 1500 kilometrów można pozwolić na wzrost
    obciążenia silnika do maksymalnej wartości obrotowej silnika.
    Nowe opony
    Nowe opony muszą się najpierw „dotrzeć“, ponieważ na początku nie mają jeszcze
    optymalnej przyczepności.
    Dlatego pierwsze 500 km przejechać szczególnie ostrożnie.
    Nowe klocki hamulcowe
    Nowe klocki hamulcowe muszą się najpierw „dotrzeć“, ponieważ na początku
    nie mają jeszcze optymalnej siły hamowania.
    Dlatego pierwsze 200 km przejechać szczególnie ostrożnie.
    Rapid SB I 1.2 TSI 105KM I MY15 I Ambition Max I Warszawa
  • W instrukcji do LB też to jest!:-) uważam, że temat powinien być zamknięty.  Docierać trzeba, a w jaki sposób? Milion sposobów, główne wytyczne w instrukcji... Amen 
    Rapid LB/ 1.2 MPI + LPG / MY 2015/ Ambition MAX
  • Im więcej się mówi o docieraniu, tym częściej pojawiają się głosy ekstremalne. tak samo miałem przy kupnie nowego skutera i poprzedniego auta. Instrukcja będzie zalecać do 1500 km docieranie, a na forach za chwile się pojawią głosy że do 2000 km, a najlepiej to i 2,5 tyś delikatnie. Za chwilę się dowiem, że delikatnie nawet do 5 tyś itp. 
    Zakładam, że instrukcja Skody już jest "na wyrost" i ubezpieczają się jak mogą, aby zwalić na klienta ewentualne usterki. Dlatego nie widzę uzasadnienia dla bardzo ostrożnej jazdy ponad 1.5tyś km albo jazdy do 3 tyś obrotów - 3/4 maksymalnej prędkości obrotowej to więcej niż 3 tyś obr. Generalnie nie przesadzałbym z tym i nie traktował silnika jak jajka. Ostatecznie ma dostarczyć jakiejś nominalnej mocy i za to płacę przy kupnie, a nie po to żeby przez wiele tysięcy nie móc normalnie jeździć.  
    Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
  • Czyli wychodzi na to że w salonach pracują bajko pisarze po tym co napisał jercen odnośnie docierania i odpalania silników i nie można opierać i powielać ich słów.
    shnosnas tak piszą ludzie bo ktoś im tak powiedział w aso, ja tez tak napisałem bo mi powiedziano że tak trzeba osobiście nie kłócę się z mechanikiem jeśli chodzi o rzeczy oczywiste.
    Rapid SB/1.2 MPI/MY14/Ambition komfort/ Szary metalik
  • Samochód w fabryce jak dostanie silnik to ma służyć mu również w fabryce, poza tym że na linii produkcyjnej ciągnie go "łapa" to na terenie fabryki auto się musi przemieszczać i każdy egzemplarz bez wyjątku przechodzi krótką jazdę po torze ale nie można tego nazwać docieraniem
    Rapid LB I TDI 105 KM I MY15 I Elegance MAX I Blue Denim I61290 km I Żnin
  • @shnosnas jeśli chodzi o skutery to niektórzy ze śmiałków zalecają coś wręcz przeciwnego, że taka jazda ostrożna na dotarciu tylko robi muła z silnika:) wiec trzeba na krótkich odcinkach dać w pedał ale żeby znowu nie przegrzać silnika, myślę że z samochodami jest podobnie:-) Tak by the way, jaki skuter kupiłeś?:)
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • kupiłem Kymco Agility FR 50 (dwusów) na rok przed ustawą, która pozwoliłaby mi kupić 125. Ale nie żałuję, bo skuterem robię lokalnie odległości rzędu 5-7km na jedną przejażdżkę, więc 125 tka nie miałaby większego uzasadnienia. 
    Rapid SB |1.2 TSI 105KM| MY14 | Active Max | White Candy
  • ok rozumiem, ja sobie kupiłem teraz Romka maxi 125. Ustawa zrobiła mi dobrze, zawsze chciałem kupić cos takiego, ale 50 była dla mnie zbyt mała, bo od czasu do czasu zamierzam też jeździć nim do pracy
    Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
  • Maksymalne obroty to chyba 6000 - początek czerwonego zakresu? 3/4 z tego to wychodzi 4500 :-) Przy 180 km/h na autostradzie na 6 biegu nie ma nawet 4000 obrotów (mowa o 1.2 TSI 105 KM). To o co chodzi z tym docieraniem? ;-)
  • @jercen przed wysiłkiem włożonym w pisanie posta 
    cyt. "To kolejny mit i niewiedza sprzedawcy. Dzisiaj na mapach Google można łatwo sprawdzić - która i ile fabryk ma własny tor ...  W każdym razie nie Skoda."
    włożyłbyś odrobinę wysiłku, żeby odpalić tą mapę Google'a i to przynajmniej sprawdzić...

    Tor testowy:
    TOR TESTOWY.jpg
    1916 x 915 - 671K
    Rapid LB | 1.2 TSI 110KM@(148KM/229Nm) | MY16 | Style MAX + Emotion | Biel Candy | 135 tkm | Warszawa
  • do pshemeq - masz częściowo rację - jeśli tor niewiele większy od placu nauki jazdy ma służyć do testowania 1000 -1800 pojazdów dziennie ...
    Jego wielkość jest rzędu 80 x 200 m.
    Na ostatnim wyjezdzie do MB, można było porównać wielkość jednego z parkingów z wyprodukowanymi samochodami do tego, co podajesz jako tor. Oczywiście, wygrywa wielki parking.
    Na tym torze nie ma możliwości sprawdzić np. zachowania samochodu przy większych prędkościach, czy też zachowanie na stromym zboczu . 
    Tu zaledwie są sprawdzane wybrane pojazdy w wybranych warunkach.
    W trakcie zwiedzania zakładu - uczestnicy mieli możliwość zobaczenia w tych prostych testach pojedyncze modele S Superb III.
    Pozdrawiam

    PS> Skoda korzysta ze zunifikowanych platform VW, stąd nie ma potrzeby testowania prototypów w MB. Do tego celu służy m.in. profesjonalny tor we Wolfsburgu. Jego rozmiary są kilkakrotnie większe od tego w MB.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Co obejmował test?

    Miałem przyjemność porównać rapida z podobnym przebiegiem jak mój. Tamten w 100% krawężnikowy samochód służbowy. Mój z troską docierany. Mój silnik chodzi idealnie, a tamten jak by kilo podkładek i garść nakrętek miał w silniku.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Częściowo mam rację :) dzięki @jercen. Najpierw piszesz, że toru nie ma... teraz piszesz, że nawet widziałeś ten tor :) i wiesz, że testowane są tylko wybrane samochody - tu się znowu mylisz. Nie wiem jakie masz wyobrażenie o torach testowych oraz tego co jest testowane na takich torach (i to w dodatku jak piszesz w wybranych warunkach). Może w głowie Ci siedzią takie tory, do testowania prototypów:
    http://m.onet.pl/moto/aktualnosci,8re5b
    Na torach przy zakładach (który ma nawet fabryka Fiata w Tychach, nie wspomnę już nawet o upadłym Autosanie w Sanoku :P - też taki tor ma), sprawdza się każdy samochód (tak jak to nieśmiało wspomniał kolega @krisr77 ale bez przekonania) pod względem poprawności montażu, sprawności mechanizmów, szczelności samochodu oraz dokonuje się ostatecznej inspekcji podbijając końcowy protokół - bez tego samochód nie może udać się w dalszą drogę tzn. opuścić terenu fabryki.
    Rapid LB | 1.2 TSI 110KM@(148KM/229Nm) | MY16 | Style MAX + Emotion | Biel Candy | 135 tkm | Warszawa
  • Taki mały tor nie jest w stanie obsłużyć całej produkcji.
    Byliśmy tam, widzieliśmy, jakie jest "obłożenie" tego toru. W dodatku jest to płaski plac.
    Byłem również na produkcji, na lini zdawczej. I tam widziałem sprawdzanie wyprodukowanych samochodów. Pod dachem, w hali.
    Pisałem, że toru nie ma - bo dla mnie ten tor nie jest normalnym torem, tylko "podręcznym". Ten tor nie jest (jak sądzisz) do testowania całej produkcji. Już sama jego "wielkość" to potwierdza.
    Sam podajesz linka do fotek torów niektórych firm. Ale porównaj ich wielkości.

    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • A od kiedy samochody po wyprodukowaniu i przeprowadzonej kontroli jakości wyjeżdżają na tor celem testów ? Może jeden z jakiejś tam partii ale nie wszystkie.

    Kolego jercen, może wypadałoby założyć nowy temat np. " tory testowe przy fabrykach samochodów" i tam gdybać na ten temat ? To że lubisz w jednym wątku pisać o wszystkim - to już wszyscy wiedzą ale nie każdy lubi burdello w danym temacie.

    Wracając do tematu: moim skromnym zdaniem takiego docierania jak było w polonezach już nie ma. Każdy silnik jest odpalony i "dotarty" zaraz po złożeniu. Natomiast nie jest on ułożony, co następuje ( lub powinno ) u pierwszego właściciela.
    Ja każdy nowo kupiony samochód traktuje tak samo jeśli chodzi o układanie silnika, wygląda to mniej więcej tak: przy ok 1000/1500 km wymieniam olej,  do 5000 km, jeżdżę delikatnie, nie wkręcam na obroty i nie łapię wysokich prędkości. Fajną sprawą jest odbycie kilku tras na samym początku ( silnik nie dostaje tak po dupie jak np. przy jeździe w mieście ). Od 5000 do 7000 km zaczynam powoli "rozkręcać" silnik i w okolicach 10000/12000 tuż przed kolejna zmianą oleju jeżdżę normalnie tzn. wykorzystuje już cały jego potencjał. Robiłem już tak z wieloma nowymi samochodami i nigdy nie miałem problemu podczas eksploatacji z "braniem oleju" czy mułowatym samochodem.
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Nie mam potrzeby zakładania nowego wątku. Zostałem tylko wywołany do tablicy po 10 miesiącach...
    Jesteśmy w temacie docieranie i niejako związany z tym temat - to czy pojazdy są docierane i gdzie są docierane - rozważa kilku forumowiczów. A więc nie ma tu nic od tematu.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Uparty jesteś :) Byłeś, widziałeś i wiesz. Nie wiem co Wam pokazywali na tej "wycieczce" ale tory testowe nie są płaskie (chyba, że chodzi Ci o wzniesienia). Na takich torach są nierówności, uskoki poprzeczne, progi, wyboje, serpentyny itp.
    Tak kończąc tą jałową dyskusję, którą w zasadzie nie wiem po co sam zacząłem. Pracuję w firmie, która zajmuje się sprzedażą, programowaniem i wsparciem dla robotów przemysłowych (tych które spawają, zgrzewają, malują... w fabrykach samochodów). Klientami naszymi są w zasadzie wszyscy producenci europejscy. Bywam w fabrykach i mam tam "znajomych". Nie chodzi mi o kadrę dyrektorską ale z linii produkcyjnych. Tak w wielkim skrócie: po opuszczeniu linii montażowej, za kierownicą zmontowanego samochodu zasiada kierowca fabryczny (i nie jest ich 10 osób na całą fabrykę). Samochód o własnych siłach podjeżdża na stanowisko kontrolne zbudowane na końcu linii montażowej. Sprawdzane są i regulowane: światła, zbieżność kół, układ kierowniczy, hamulce, szczelność montażu szyb i uszczelek (na samochód po prostu lana jest woda) itp. Następnie samochód odbywa jazdę na torze prób. Są dwa typy torów. Jeden to tor badań doświadczalnych, na którym przeprowadza się mordercze, szczegółowe badania prototypów sa­mochodów (może takie tory siedzą Ci w głowie). Drugi typ toru zbudowany w celu ostatecznego spraw­dzenia samochodów wyjeżdżających z hali. Kierowca sprawdza działanie wszyst­kich mechanizmów układu kierowniczego, skrzyni biegów, układu hamulcowego. W razie stwierdzenia "błędu" na specjalnej karcie, którą ma każdy wyprodukowany samochód, wpisywana jest notka i przystawiana pieczątka kontrolna a samochód wraca na linię "naprawczą" - tak, takie linie też są w fabrykach, czy pokazywali Wam je na "wycieczce"? Po "naprawie" samochód ponownie przechodzi test. Bez tego samochód nie może opuścić fabryki.

    PS Testy te i jazdy po torach, nie mają nic wspólnego z docieraniem silnika.

    PS2 Szczerze Cię przepraszam za błąd literowy w Twoim nicku, myślę, że bardzo Cię tym nie uraziłem. 
    Rapid LB | 1.2 TSI 110KM@(148KM/229Nm) | MY16 | Style MAX + Emotion | Biel Candy | 135 tkm | Warszawa
  • @yunior81 zwrócił uwagę na coś bardzo ważnego. Mianowicie chodzi o różnicę między DOTARCIEM, a UKŁADANIEM silnika. Ci co pisali że silnik jest dotarty mieli rację oraz ci co mówili, że instrukcja ma rację i trzeba docierać.

    Silnik jest wstępnie dotarty, pracuje stabilne. Ale całość jako samochód trzeba jeszcze docierać. Właściwe słowo UŁOŻYĆ. Dlaczego i jak zostało to juz napisane powyżej.

    Ktoś kto mówił, że kupił produkt gotowy jest w błędzie. Dla przykładu realną historia najpierw film:


    Historia prawdziwa: Ten film dotarł do Ferrari. Ferrari pisemnie wypowiedziało gwarancję na układ napędowy, bo Kaziu chcial zaszpanować wiezionym ferrari na każdej wiosce, i gaz do odcięcia. Teraz dopłaca.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?