FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Vmax, jak wyłączyć ogranicznik prędkości
  • @jercen
    kolego moc mojego R to 105 km a momet ma 250 nm i czy z boxem czy bez rozpędza sie do 197 i moc jest odczuwalna moze nie moc a przyspieszenie i w jakim czasnie przyspiesza do prędkości maksymalnej ze wiec i tak miałem plan jechac na chamownie i dośęgłem informaci ze vagiem idzie zdjąć owe ograniczenia vmax predkości i zapewne zdam wam relacje czy szło a odnośnie obrotów to skrzynka ma zapas bo przy 197 km obroty jak na zdjęciu są 3550 ze wiec i pod pedałem i skrzynka ma jeszcze zapas a ze inni pisali ze szli ponad 200 km/h nie znaczy ze mój też tyle poleci bo mój R jest z marca tego roku ze wiec mogli wprowadzić modyfikacje vmax.Zgadza się ???

  • @arturro
    Podajesz parametry katalogowe. Znaczą, że nie powinieneś mieć mniej niż one. Daj znać z pomiarów z hamowni.
    Rapid SB | 1.2 CBZA 86KM | MY15 | Ambition Max + Dynamic + Pakiet na bezdroża | Czerwień Corrida | 4500km | Lublin
  • Na necie znalazłem szwedzką firmę BSR, która rozwinęła system PPC3. Wg producenta dla silnika 1.2 TSI jest w stanie podnieść moment jak i moc silnika o 25 %. Patrz załączony wykres. Moc to 122 KM, moment 191 Nm. To wszystko są dane papierkowe.
    Trochę matematyki:
    MOC: 122/105=1,16  =>  16 %
    MOMENT:      191/175=1,09   =>  9 %
    Wychodzi, że te wartości są dużo niższe, niż obiecywane 25 %.
    Ale żeby nie było tak wesoło, to jest coś w"prezencie". System ogranicza prędkość samochodu do 190 km/h niejako automatycznie. Czyli w tym układzie mamy poprawione parametry silnika - ale zasadniczo nie wpływa to na podniesienie prędkości maksymalnej naszego autka.
    No i rodzynek na koniec - cena ok. 2300-2500 zł.
    Za tą cenę - a podejrzewam nawet niższą - można załatwić hamownię przed i po przeczipowaniu, w dodatku z rzeczywistymi wykresami parametrów silnika.
    Dlatego wracam do sedna sprawy:
    R nie ma ograniczenia prędkości. Natomiast są systemy, które takie ograniczenie wprowadzają.
    Pozdrawiam
    wykres BSJ.jpg
    480 x 540 - 113K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • jercen po pierwsze w tym temacie nie ma mowy o silniku benzynowym po drugie nie było żadnej ingerencji w mapy samochodu po trzecie przeczytaj sobie jeszcze raz moje posty i dopiero coś napisz bo na chwile obecną piszesz farmazony wzięte z internetu bo ogólnej wiedzy to ty nie masz wiec twe posty w żadnym stopniu nie są pomocne, i wnioskując gdy piszesz te bzdety szkoda twego czasu i wysiłku  Pozdrawiam
  • @arturro - spokojnie. Podzieliłem się tym, co znalazłem o firmie BSR. Może kogoś zainteresować. Nie miałem innego zamiaru.
    A forum jest po to, by się nawzajem informować o ciągłych zmianach i nowościach w branży auto, również w oparciu o net.
    Firma BSR wśród wielu innych silników ma i 1.6 TDI.
    Moc podniesiona do 132 KM, moment do 295 Nm.
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Samochody które są nieco mocniejsze mają ograniczona prędkość do celów homologacji!! Ja Artura rozumiem. Teraz nie mam vcds, ale gdy będę przy nim spisze który to kod. Pamiętam że u siebie ustawiłem 250 hehe więcej nie mogłem.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • @supermajku 
    wielkie dzięki jutro jadę walczyć z vcds i zobaczymy czy tam bedzie szło i tak dla pewnej jasności nie robie tego z powodu by cisnąc ponad 200 tylko z samej ciekawości i dodatkowej wiedzy co i jakim sprzętem mozna zrobić w nowych samochodach. Mechanike mam ogarniętą co do tdi ale w tych czasach bez podstawowej wiedzy elektroniki to nie ma co podchodzić do nowych aut 
  • Powodzenia.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Siema i lipa vasem tez nie poszło są potrzebne logo go zdjęcia vmax, ale kolo mi ogarnie temat i info dla wszystkich skody R z początku 2015roku  1.6 TDI CR 105Km mają blokadę vmax z powodu na mały rozstaw kół i wysokości auta czyli tak zwane bezpieczeństwo :/ czyli i silniki benzynowe zapewne ok 105 km też będą miały ale co do benzyny to się nie pytałem bo zbytnio mnie to nie obchodzi Pozdrawiam
  • Na bank w vcds widziałem tą pozycję.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • pozycja jest ale nie znam logów do zmiany vmax
  • Ta sprawa z ogranicznikiem prędkości coś mi się nie trzyma kupy.
    Osobiście nie wierze w blokadę bo po co jak przy 105 KM kończą się możliwości silnika i pójdzie max. 195-205km/h (podałem przedział dlatego ze silnik może mieć po dobrym dotarciu bonus w postaci nawet 10KM przy złym traktowaniu parę koników mniej ).
     Co do homologacji bo zawias i rozstaw jest nie taki też bajka 1.4 tsi ma te same wymiary i jest słabiej dociążony od diesla bo jest lżejszy  a spokojnie przekracza 200 km/h dlaczego???  bo ma więcej mocy i tyle.
    Blokadę się zakłada na mocne silniki i na v max 250km/h a nie 190
    Prawnie gdyby blokada była producent w danych technicznych musiałby ją umieścić a nic takiego nie robi bo jej porostu niema.
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • Jakim prawem musiał by? Podaje vmax i dziękuję.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • A takim prawem że  w przypadku blokady prędkości na 190km/h w danych technicznych  v max byłoby napisane 190km/h a jest więcej.
    Nie wierzysz popatrz na inne foldery grupy vag seata audi vw tam prędkości max są podawane na 250km/h i ani kilometra więcej. chociaż spokojnie niektóre modele pojadą dużo więcej. Są wyjątki np:audi R8 i wersje RS, te fury nie maja blokady ,lub po doposażeniu w pakiet dynamiczny mają zwiększoną prędkość do 280 lub 305km/h ale to są super car i im wolno :P
    A np: modelu TT wyraźnie pisze że prędkość jest ograniczona elektronicznie
     http://www.audi.pl/pl/brand/pl/models/tt/tt-coupe/silniki.html
     i katalogowo masz podane 250.
    Gdyby skoda miała blokady na 190 km/h a katalogowo podawała że pojedziesz 205km/h to spokojnie mogę złożyć reklamacje z tytułu niezgodności towaru z umową na starych przepisach lub rękojmi na nowych (w zależności kiedy kupiłeś auto) i domagać się minimum: ściągnięcia blokady, a jeśli by coś próbowali się zasłaniać homologacja i bezpieczeństwem czy  utratą gwarancji to nawet odstąpienie od umowy wchodzi w rachubę.
     

    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • mam nadzieje ze nie ocenicie tego nie na temat ale uwazam ze rapid to tak w miare sensownie nim sie jedzie max ok. 180 km/h pozniej juz go nie czuje tak jak bym chcial 
    zrobilem przez 20 lat jak jezdze ok. 2 mln. km bez wypadku.
    Rapid LB/1.6/115km/Ambition/Czerwony/Monte Carlo/7000km/Katowice
  • Dzisiaj jadąc autostradą pierwszy raz postanowiłem sprawdzić Vmax Rapidka.
    Ku mojemu zdziwieniu doszedłem do 200km/h czyli tyle co producent przewidywał i na tym koniec czy to z górki czy pod.
    Zamontowałem Box-a dwukanałowego i ku mojemu zdziwieniu Vmax doszedł do 200km/h przez ok. 1s taki stan się utrzymywał(gaz podłoga), co ciekawe po chwili auto zaczęło znowu przyśpieszać i doszło do 217km/h.
    Wiadomo, że BOX (normalny a nie rezystor) "ogłupia" dawkę paliwa i doładowanie tym samym może to być powód dalszego przyspieszania - to już tylko moje przypuszczenia. Moim zdaniem, przez to, że czujniki miały zaniżony odczyt dalej pozwalały dolać paliwa i powietrza. Może dla tego auto powyżej 200 przyśpieszało jak by na raty właśnie z małymi "zawieszeniami". Nie wiem jak to opisać coś jak by przestawało przyspieszać, przemyślało chwilę i dalej przyśpieszało.
    ps. wszystkie wartości licznikowe 
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.
  • Witam Panów,
    mam pytanie nastepujące: a gdzie to Panowie jeździcie z taką prędkością? mam nadzieję, że nie po drogach publicznych po których jedżą inni normalni uzytkownicy chcący bezpiecznie dojechać do celu. Ten samochód nie jest przystosowany do takich prędkości, jeśli ktoś odczuwa jakieś braki i musi sie dowartościować sybką jazdą to po pierwszę polecam Maserati lub jemu podobne i tor przeznaczony do takich szaleństw. Nawet w Niemczech zalecana prędkość na autostradzie to 130 km/h. Można szybciej ale w razie wypadku to wina soada na jadącego pow. tej prędkości.
    Pozdrawiam
    JS
    Rapid SB/1,2CBZB 105 km Ambition Max 15400km
  • Z opisów i wykresu z hamowni widać, że masz silnik z całkiem sympatycznymi parametrami. I tak jak fabryka podaje wartości papierkowe, to w realu często są wyższe.   
    Do 3500 obr/min. wartości mocy i momentu rosną. Potem do obr. maks. te wartości lecą dosyć szybko w dół. Kiedy Twój bolid porusza się coraz szybciej, potrzebuje coraz więcej mocy i momentu. Ale żadna z tych wartości przy wzrastającej prędkości i przy wzrastającym oporze powietrza (charakterystyka wykładnicza) nie jest w stanie dać dalszego kopa, by samochód jeszcze bardziej przyśpieszał (przy coraz mniejszej mocy).
    Konstruktorzy tak zestroili przekładnię względem charakterystyki silnika, że nie ma potrzeby stosowania wątpliwego ograniczenia prędkości maksymalnej. Ten samochód sam dochodzi do pewnej wartości granicznej, wynikającej ze zrównoważenia oporów powietrza i tarcia z dostępną mocą silnika. Jedynie ingerencja w silnik, dająca wzrost mocy, może poprawić prędkość maksymalną.
    Sam silnik ma ograniczenie dopuszczalnych obrotów bez obciążenia.   
    To, że na VCDS jest możliwość "nastawienia" czy "poprawienia" prędkości maksymalnej, to i tak komputer R tego nie przyjmie, bo nie ma takiej możliwości. VCDS ma taką opcję - jako ogólno dostępną, ale ta funkcja w przypadku R nie działa. Generalnie R jest bardzo ograniczony co do możliwości zmiany nastaw VCDS.
    Pozostaje nam się cieszyć, że mamy pod stopą więcej koni, niż fabryka podaje i cieszyć się z uzyskiwanej prędkości maksymalnej naszych 4 kółek.
    Swoją drogą - jak często jesteśmy w stanie wykorzystać maksimum silnika przy zachowaniu bezpieczeństwa własnego i innych użytkowników? I czy warto kręcić silnik na maksa?
    Pozdrawiam
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Aby sprawdzić czy jest ograniczenie można, o ile jest to możliwe, rozpędzić się VMAX i jechać po różnym terenie. Jeśli pod górkę ta prędkość będzie się utrzymywać a z górki nie będzie wzrastać to jest ona ograniczona elektronicznie.
    @Aras skrzynia na pewno się nie kończy - u mnie udało się 217 a to ta sama skrzynia.
    @Dziki to był jednorazowy test na pustej autostradzie. Zazwyczaj tempomat i zakres 140-150 w zupełności wystarczają  do poruszania się autostradami.
    Rapid LB | 1.6 TDI CXMA 115KM | MY2016 | Ambition MAX| Biel Candy | Gorzów Wlkp.

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?