Dzień dobry, Panowie stała się dziś tragedia! Tankując dzisiaj z rana paliwo, zamyślony człowiek czy co... nalałem do benzyniaka diesla... Zadzwoniłem po kumpla, który ma lawetę i teraz mam Rapida pod garażem. Muszę wypompować jakoś to paliwo, tylko Panowie - jak? Bardzo proszę o pomoc. Jestem załamany... Pozdrawiam!
Ja kombinował bym tak: poszukał pod maską wężyk, który doprowadza paliwo ze zbiornika do silnika, odłączył, w razie potrzeby przedłużył i do beczki. Włączył zapłon (nie rozrusznik) i spokojnie poczekał, aż pompa na zbiorniku pięknie wypompuje całe paliwo ze zbiornika. Potem wlał piątkę benzyny i ponownie zapłon - celem przepłukania pompki i przewodu paliwa z resztek diesla. A dalej już będziesz wiedział.
Witam,mam pytanie,czy jest w ogóle możliwość zatankowania omyłkowo paliwa niezgodnego czyli zamiast PB 85 nalać paliwo ON,czy pistolety dystrybutora uniemożliwiają taką pomyłkę ? Proszę o odpowiedz dla mnie i dla przestrogi kolegów. Pozdrawiam !!!
* RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
Pewnie że się da. Ja wcześniej jeździłem na benzynie z gazem i teraz przed tankowaniem gapię się na te oznaczenia dobrych parę chwil, żeby się głupio nie pomylić. :)
SB | 1.6 TDI | 2015 | ACTIVE MAX | GRANAT | 1 TYŚ. | 3MIASTO
Wejście wężykiem poprzez otwór wlewowy jest możliwy, ale trudny. Jak to się nie uda, pozostaje drugi sposób: dostać się do zbiornika poprzez pompę paliwa. Należy zdjąć tylne siedzisko, odłączyć wiązkę kabli, odkręcić nietypową nakrętkę z tworzywa (najtrudniejsze zadanie). Potem już klasycznie, wężykiem podłączonym do pompki wyciągnąć jak największą ilość mieszanki. Mam nadzieję, że nawet nie dotknąłeś rozrusznika po zatankowaniu, bo to była by tragegia. Jak znajdę chwilę czasu - to może poszukam jakie ilustracje i dalsze opisy.
Jercen jeżeli jest więcej jak 3/4 w baku jest ryzyko ŚMIERDZĄCEGO SYFU W kabinie. Najlepszy sposób jak kolega na początku napisał. spuścić to paliwo poprzez odłączenie przewodu paliwowego na łączeniu: 1. tuż koło zbiornika i wypuścić od dołu 2. koło filtra 3. w komorze silnika przedłużyć i będzie do czego nalać.
Sposób uruchomienia pompy na piechotę: co chwilę włączać zapłon bo pompa pracuje kilka sekund i się wyłącza na skróty: wyjąć przekaźnik od pompy i zmostkować zgodnie ze schematem na przekaźniku piny nawet drutem wtedy pompa się włączy i wypompuje wszystko.
można by przepłukać czystą benzyną ale to nie jest konieczne bo to co zostanie powinno się przepalić. będzie kopcić i śmierdzieć i chwilo słabiej będzie jechać ale przejdzie.
Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.