przesiadłem się ze silnika V6 2.5 190KM, wiadomo że w moim space jest silnik mniejszy o połowę i koni też mniej, ale samochód lżejszy i konstrukcja nowoczesna a przy tym i moment obrotowy lepszy, konie to nie wszystko, i powtórzę się jestem bardzo zadowolony
Każdy sobie liczy. Ja ostatnio zauważyłem na stacji LPG po 2.05zł. Pewni wyjdzie 15-18zł/100km W aspekcie ekonomicznym trudno to pobić. Kwestia jak ważny jest komfort jazdy. Jak kto lubi...
U nas LPG 1,75 zł :-) uważam że mega oszczędnie:-) 1.2 MPI + LPG. Głównie miasto Krakow. Spalanie 7.2 Lpg, plus PB na rozruch i zagrzanie. Ok 20 litrów PB na 3000 km.
No bo wychodzi tanio. U nas po 1,90. Ogólnie, patrząc po moich stacjach. Paliwo spadło z 5,50 na 4,00 (-30%) zł a lpg z 2,50 na 1,90 (-24%). Tanio wychodzi zarówno z LPG jak i z PB. Przy oszczędnym 1.2 tsi różnica w koszcie 100 km to tylko parę złotych. Ja jak policzyłem to sam koszt instalacji gazowej w aucie zwrócił by sie dopiero po paru latach. Dlatego padło na 1.2 tsi 85km.
dokladnie, przy TSI który potrafi byc bardzo oszczedny jesli sie już potrafi go obsługiwac to róznica z LPG nie jest wcale duza, nie jest to przeciez sam koszt LPG bo dadać nalezy paliwo na rozruch i dotrysk + koszt instalacji, w pozniejszym czasie drozszy przeglą techniczny i serwis instalacji
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Jeszcze ja w kwestii wyboru silnika PB/ON dokonywanego wyłącznie w oparciu o roczne przebiegi. Warto dodać, że nie tylko sumaryczny przebieg się liczy ale odcinki w jakich ten przebieg realizujemy. W sytuacjach gdy samochód na co dzień jeździ kilka km po mieście, a np. co dwa tygodnie robi trasę do hacjendy w górach, czy nad morzem, to mimo iż roczny przebieg będzie znaczny, diesel wcale nie musi być dobrym rozwiązaniem. Dlaczego? Dlatego, że taka kilkusetkilometrowa trasa wykonana w kilka godzin nie zrekompensuje zużycia silnika pracującego na zimno przez drugie tyle km i jeszcze więcej godzin pokonanych na zimno przy kilkukilometrowych trasach miejskich. Efekt będzie taki, że większość życia ten diesel i tak będzie zimny przez co ponadnormatywnie szybko się zużywał.
Ja się nie zastanawiałem nad LPG ponieważ koszt instalacji wynegocjowałem na 1500 zł:)
A dotrysk w trasie? Hm... można go ominąć. Już kilka dłuższych stras autostradowych z rodziną ( prędkość 120 - 130 max) i wskazówka od PB nawet nie drgnęła na trasie (o moje zdziwienie!!!) a LPG wyłączył się dwa razy ze względu na koniec zapasu:):) Pierwszy raz po 537km a drugi 549 km (tankowanie na autostradach pod korek:))
Mam świadomość, że TDI ma "szóstkę" oszczędniejszą w trasie, jednak poruszam się po terenie górzystym, lokalnymi krętymi drogami, tu rozwinąć 70km/h to cud :D i tak cały dzień.
Rapid SB | 1.2 TSI LPG 85km | MY15 | Elegance Max | Perłowa Czerń | Myślenice
Proponuję uzupełnić ankietę o nowe silniki albo dopisać nowe moce do już istniejących (np. "1.6 TDI 105/115KM") bo nie wiem czy zaznaczyć czy poczekać na ew. zmiany. Podobnie w pozostałych ankietach, których dotyczą zmiany w wariantach. Tam gdzie się da to raczej zmodyfikować istniejące...
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.