FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Metaliczne trzaski
  • Od paru dni (minusowa temperatura nastała) zauważyłem, że po wyłączeniu silnika, z okolic podwozia mniej więcej na linii przodu foteli kierowcy i pasażera, słychać metaliczne trzaski. Na początku dość intensywne, z czasem występujące coraz rzadziej aż do zaniku tego "efektu akustycznego". Jazda samochodem spokojna, miasto, do 20 km. Odgłos ten kojarzy mi się z odprężaniem stygnącego, nagrzanego metalu. Czy jakiś element układu wydechowego się nagrzewa do tego stopnia, że wydaje z siebie te odgłosy? Spotkaliście się z tym efektem? Ktoś coś?
    Rapid LB | 1.2 TSI 110KM@(148KM/229Nm) | MY16 | Style MAX + Emotion | Biel Candy | 135 tkm | Warszawa
  • Mam dokładnie to samo - auto po prostu stygnie - na innych forach poruszany był ten wątek Rapid tak ma.
  • Po zakończeniu jazdy otwórz komorę silnika i wsłuchaj się w odgłosy silnika. Będą jeszcze bardziej słyszalne.
    W okolicy wydechu i turbiny masz temperatury rzędu kilkuset st. C. Te najbardziej nagrzane elementy oraz ich osłony potrafią po wyłączeniu silnika nieźle koncertować.
    Ale to jest standard (nie tylko Skody). Warto o tym wiedzieć i pamiętać, by przy innych odgłosach po wyłączeniu silnika zwrócić uwagę na nieprawidłowości (syczenie, para, inne odgłosy stukania).
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Witam wszystkich. Bardziej niż te trzaski  stygnącego wydechu wku....ia mnie brzęczenie pod maska ( turbina, przewody paliwowe  nie wiem) napiszcie czy też tak macie i czy ktoś sobie z tytm poradził. Dzieki
  • U mnie stwierdzono zawór w pompie wysokiego ciśnienia. Na razie nie wiedzą co z tym zrobić. Jaki masz silnik?
    Rapid LB|1.2 TSi 90 KM|MY16|Ambition Max|Biel Candy|20500 km| Praszka
  • Witaj. Mam 1.2 TSI 110km przebieg 2300
  • Mam ten sam silnik ale u mnie nic nie brzęczy ...
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Style MAX + dodatki | Beż Cappuccino | ~ 12500km | Sosnowiec
  • kiedy kupowałem też nie brzęczało. Byłem w aso i w aucie testowym (fabia 1.2.tsi 110) też brzęczało tylko głośniej. Podobno tak się dzieje i jest to normalne. Powodem jest obudowa turbiny i nic z tym nie zrobią. . 

    <moderator> Skorzystaj z możliwości dopisania danych swego R w stopce.
  • Te brzeczenie po jeździe które występuje to podtrzymanie obiegu układu chłodzenia, teraz chyba tego nie ma bo zbyt zimno ale w lato jest ciągle. Strzelanie to kurczacy się układ wydechowy. 
    RAPID LB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16 | Ambition MAX | Beż cappuccino | 39000 km | Olsztyn
  • W moim poprzednim aucie seat ibiza również miałem takie trzaski. Normalna sprawa, jak samochód się ogrzeje, po wyłączeniu schładza. Nie tylko samochody tak mają, poczytajcie sobie o rozszerzaniu materiału w zależności od temperatury :)
    Rapid LB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Style Max | Czarny Magic Perła | 7400km | Mazowieckie
  • Ja chyba spotkałem się z podobną sytuację, udało mi się zarejestrować ten dźwięk:
    https://infinit.io/_/dfdjEqN
    Możecie potwierdzić czy to o ten dźwięk chodzi albo zdiagnozować co to może być?
    Z góry dzięki.
    RAPID LB | 1.2 TSI 110KM | MY16 | STYLE MAX
  • @dante_dd - takie odgłosy pewnie nagrałeś przy otwartej komorze silnika, po zakończeniu jazdy. Jeśli tak - to to jest naturalna reakcja stygnącego metalu i osłon blaszanych. Najczęściej chodzi o okolice turbiny oraz układu wydechowego. Elementy układu wydechowego - turbina, katalizator oraz osłony termiczne bardzo nagrzewają się podczas jazdy. Dochodzi do rozszerzenia termicznego elementów i ich naprężeń. Po zatrzymaniu samochodu i silnika dochodzi do schładzania nagrzanych elementów. To objawia się odgłosem metalicznego stukania, o różnym natężeniu i różnej częstotliwości. Bardziej objawia się to u nowych "niewypalonych" jeszcze samochodów. Z czasem te odgłosy stopniowo zanikają.
    Nie jest to wada czy usterka, nie ma potrzeby jej zgłaszać w serwisie. 
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Dzisiaj przy wymianie oleju zapytałem w ASO o te trzaski. I tak, są to odgłosy nagrzanego układu wydechowego i będą nawet przy 70 tyś km. W cieplejsze dni wiosna, lato mogą być mniej słyszalne. Jak powiedziałem, że jest to moje 4 auto i pierwszy raz się z tym spotykam, powiedział mi, że "takie teraz się samochody robi" :) W marketingu roboty uważam koleś nie dostanie :P 
    Rapid LB | 1.2 TSI 110KM@(148KM/229Nm) | MY16 | Style MAX + Emotion | Biel Candy | 135 tkm | Warszawa
  • pshemeq gość z aso nie ma na to wpływu i nie wieszaj po nim kotów, rozszerzalność cieplna metali jest nie do przeskoczenia jeśli uważałeś w 6 klasie na lekcji fizyki z doświadczeniem z podgrzewanym drutem to powinieneś zrozumieć. Da sie to tylko zakamuflować poprzez dobre wytłumienie wnętrza kabiny i komory silnika albo poprzez kompensatory ale to kłuci się  oporem dynamicznym układu wydechowego dlatego teraz to słuchać. 
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • @Rick dziękuję za merytoryczną wypowiedź :) co do lekcji na których nie uważałeś to: wieszamy na kimś, a nie po kimś oraz psy a nie koty :D ale nie przejmuj się :) Co do Twojego kamuflowania to taniości nie zakamuflujesz i to gość z ASO miał na myśli.
    Rapid LB | 1.2 TSI 110KM@(148KM/229Nm) | MY16 | Style MAX + Emotion | Biel Candy | 135 tkm | Warszawa
  • Odgłosy stygnięcia metalowych i blaszanych elementów to nie tylko domenta współczesnych silników Skody. Wystarczy przejrzeć kilka sąsiednich forów innych marek. Właściciele innych samochodów (i nie tylko europejskich) mają te same odgłosy. A niektórzy są zaskoczeni czy wręcz wystraszeni.
    W naszych domach również spotykamy takie objawy po wyłączeniu piecyka gazowego. Jest w nim wiele elementów cienkich, blaszanych, i po wyłączeniu gwałtownie stygną, wydając przy "odpuszczeniu" termicznym krótkie, metaliczne odgłosy.
    W starych samochodach, w których nie było takiego "zagęszczenia" elementów pod maską oraz tak "mocnych" silników jak we współczesnych, dochodzi jeszcze jeden element. Dawniej większość elementów silnika była wykonana z grubych, ciężkich materiałów, w których dominowały odlewy. Ponieważ były one wykonywane bez dzisiejszych technologii cyfrowych, były robione ze sporym zapasem wytrzymałości. Po prostu były masywne, grube, co dawało mniejsze możliwości szybkiego stygnięcia.
    Dzisiejsze elementy silnika, często wykonane ze stopów, "odchudzone" na ile tylko można, po zakończeniu pracy silnika, w obecności powietrza o temperaturze otoczenia, zaczynają stygnąć. A stygnięcie to najszybsze jest właśnie na początku, przy największej różnicy temperatur. Praktycznie zaraz po wyłączeniu silnika, kiedy kierowca jeszcze "towarzyszy" samochodowi. I stąd zdziwienie, że takie zjawiska występują, pomimo wyłączenia silnika. Nie wszyscy przyjmują fakt, że mamy do czynienia z silnikami cieplnymi, że większa część energii paliwa idzie na zamianę w energię cieplną.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Bardzo śmieszy mnie ten wątek. Jest grupa osób, która w prosty lub naukowy sposób próbuje wytłumaczyć coś tak oczywistego jak prawo ciążenia. Dźwięk słyszalny w samolocie, maluchu i mercedesów. Zamknijcie ten temat proszę was :D:D:D, bo się posikam ze śmiechu.

    Ktoś kiedyś powiedział:
    - Słyszysz jak stygnie?
    - Słyszę.
    - To do roboty! Abyś też tak robił.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Słuchaj @supermajku wiemy że w Twoim mniemaniu jesteś super niesamowicie inteligentny i że to forum nie dorasta do Twojej super inteligencji ale jeśli dalej zamierzasz nabijać się z problemu dla kogoś co oszczędza każdy zlamany grosz na auto i się o nie obawia bo Ty masz super liczną i wypasioną flote to proponuję zamień to o to forum na super inteligentną debate która "wreszcie" będzie adekwatna do Twojego super moto IQ...

    P.S daruj se komenty typu " czytaj ze zrozumieniem " bo to jest słabe i nudne i tak zawsze przeskakuje Twoje komenty...
    Rapid SB | 1.2 TSI 110KM LPG | MY 2016 | Style Max | Czarny Magic perłowy | 218000 | Oświęcim
  • @mdma66 dlaczego nie zrozumiałeś że mimo całkiem dobrego wyjaśnienia temat jest wciąż mielony?
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Bo na tym polega forum, kazdy ma cos do powiedzenia i nie kazdy musi sie zgodzic z jedna chocby najbardziej logiczna odpowiedzia. Zbierabie roznych opinii jest czesto przydatne, z drugiej strony gdybym w swojej sprawie posluchal "logicznych" glosow na forum dalej bym jezdzil terkoczacym autem...
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • @ supermajku - to forum jest ogólnodostępne, dla wszystkich użytkowników i sympatyków Rapida. Każdy ma możliwość czytania i wypowiadania się we wszystkich wątkach, natomiast nie ma takiego obowiązku. Dlatego możesz spokojnie omijać tematy które ciebie śmieszą, nudzą czy też inaczej nie interesują. Proste.
    A jeśli już konkretnie ten wątek nie jest dla Ciebie - to nie wpisuj się. Żeby nie wyszło, że wpisujesz się, tylko żeby się za wszelką cenę wpisać.    
    Nie stwarzaj precedensu, żeby dalsze uwagi klubowiczów miały wpłynąć na ograniczenie Twojego konta.
    Temat nie jest do zamknięcia - choćby ze względu na nowych nabywców samochodów, dla których i takie proste objawy mogą być powodem zaniepokojenia czy nawet wizyty w serwisie.
    Po to jest forum, by każdy mógł zadać temat stosownie do jego możliwości, umiejętności czy wiedzy.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?