Przestał mi działać spryskiwacz szyby przedniej i tylnej. Zadzwoniłem do serwisu gdzie poinformowali mnie, że jeśli nie słychać pompki spryskiwacza to najprawdopodobniej przepalony bezpiecznik. Myślę sobie prosta sprawa. Biorę instrukcję i lecę do auta a tu zonk. Instrukcja a rzeczywistość to inna bajka... Załączam zdjęcia. Mam pytanko czy ktoś z Was posiada prawidłowy opis bezpieczników? Czy można jakoś wyciągnąć te dane od sprzedawcy/producenta. No trochę zirytowała mnie ta sytuacja... Dobrze, że miałem prosty multimetr to namierzyłem przepalony egzemplarz.
Pozdrawiam, HaflingeR Rapid LB | 1.2 TSI 110KM | MY2016 | Style MAX | Dynamic Black | Błękit Race | 63100km | Dolnośląskie
Niestety nie widzę tam opisu bezpieczników. Moja instrukcja nie pokrywa się z tym co mam pod pokrywą. Problem ze spryskiwaczem udało mi się rozwiązać multimetrem... Może zaraz załączę plik z zaznaczeniem bezpiecznika od pompki spryskiwacza w modelu MY2016.
bezpiecznik-my2016.jpg
3428 x 1067 - 524K
Pozdrawiam, HaflingeR Rapid LB | 1.2 TSI 110KM | MY2016 | Style MAX | Dynamic Black | Błękit Race | 63100km | Dolnośląskie
Wybrałem wersje ostatnią w/g daty: 2015/11. Sprawdziłem wersję polską i angielską i niestety mają nieaktualne dane :/ Zaciągnałem też aplikację na antka i tam też mają stare schematy :/
Pozdrawiam, HaflingeR Rapid LB | 1.2 TSI 110KM | MY2016 | Style MAX | Dynamic Black | Błękit Race | 63100km | Dolnośląskie
No niestety........... MY 16 ma inny układ bezpieczników niż MY 15 pisałem o tym w zasilaniu nawigacji - zmiana kabelków od zasilania zapalniczki, u mnie też jest inaczej. Musze popatrzeć w moją instrukcję.
Właśnie wróciłem z ASO. Miałem mieć zrobiony (wymiana/upgrade) sterownik świec żarowych i korektę prędkościomierza ale nic mi nie zrobili. Jedyne co załatwiłem, to rozpiskę bezpieczników do MY16. Jutro zeskanuję. Nie będę tego wrzucał na forum bo tego 15 stron jest A4. Chyba, że uda mi się jakoś to pomniejszyć. Tymczasem jak ktoś chce to niech pisze na priva i poda maila to podeślę.
W R jest co najmniej kilka schematów rozmieszczeń bezpieczników. Stąd szybciej dojdziesz do rozwiązania - znalezienia spalonego bezpiecznika sam, o ile masz spalony bezpiecznik. Bezpiecznik może mieć wartość rzędu 10 - 15 A. W swojej książce obsługi masz rozpisane wszystkie bezpieczniki, dot. Twojego modelu.
Spotkałem się z podobnym problemem, a mianowicie również przestały mi działać spryskiwacze od szyby przedniej jak i tylnej. Pierwsze co, również pomyślałem o sprawdzeniu bezpieczników ale niestety napotkałem kolejny problem gdyż nie jestem w stanie otworzyć klapki bezpieczników.. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Albo może robię coś nie tak, choć myślę że staram się zgodnie z instrukcją dość mocno pociągnąć klapkę za taki uchwyt pod spodem do siebie? Nie chciałbym czegoś urwać stąd moja prośba czy ktoś ma jakiś pomysł jak to otworzyć? Czy może mam naprawdę szarpnąć z całej siły? Z góry dzięki za pomoc.
Zgodnie z instrukcją obsługi - Bezpieczniki w tablicy rozdzielczej - należy otworzyć pokrywę bezpieczników. Pokrywę ciągniesz od dołu do siebie. Dzisiaj większość połączeń elementów plastikowych polega na metodzie wcisku i zatrzasku. Najtrudniej jest pierwszy raz. Potem już wiesz i nawet się nie zastanawiasz.
Jak masz nadal problem - podjedź do ASO, i tam na miejscu zobaczysz, jak mechanik otwiera taką pokrywę.
Możesz też i zupełnić swoją stopkę (zgodnie z regulaminem) i podać swój rejon zamieszkania. Możesz kogoś spotkać w swojej okolicy - i nawiązać techniczno-rapidowe kontakty :)
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.