FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Kupić czy nie kupic TSI
  • Witam,
    jestem zainteresowany zakupem Rapida 1,2 TSI 90 KM lub 105 (rocznik 2016; limuzyna). Trochę czytałem opinie nt tych aut jak również rozmawiałem z mechanikami i zdania są podzielone. Jedni mówili, że żywotność tych silników jest tragiczna, inni zaś że ok. Może ma ktoś jakieś sugestie? Jestem kompletnym laikiem, takze za kazdy komentarz będę wdzięczny.
    Pozdr.
  • Czołem,
    O ile wiem, to obecnie nie ma już wersji 1.2 TSI 105-konnej, jest 110 konna tak jak moja. Generalnie sam miałem ten dylemat, dużo czytałem i z tego co wiem, to obecnie nie ma już takich problemów jak były kiedyś np. z rozrządem, który był łańcuchowy, silnik jest już bardziej dopracowany. Jestem właścicielem Rapid'a od miesiąca i póki co strasznie sobie chwalę, bardzo wygodne siedzenia, z tyłu dużo miejsca na nogi, pali mi stosunkowo niewiele (5.6-6.0 w cyklu mieszanym). Jeżdżę niedługo, mam zaledwie nieco ponad 1 tysiąc na liczniku, zatem warto też poczekać na opinie bardziej doświadczonych posiadaczy :)
    Rapid SB | 1.2 CJZD 110KM | MY16 | Style Max | Żółty Sprint | 11000km | Wejherowo
  • Troche "sliski" temat poruszyles :)
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Te silniki niby byly dopracowane w 2014, ale właśnie znowu jeden mechanik wspomnial, ze 100 000 km i będzie problem...fakt jest 4 lata gwarancji, ale troche sie boje mimo wszystko. Wydac 50 tys. to nie sztuka, wiec fajnie jakby ktos jeszcze sie wypowiedzial. 
  •  Wiele już napisano na tym forum i nie tylko. Kilka lat temu potrafiły się zrywać łańcuchy, ale od 2012 gdy je poprawiono nie słyszałem o żadnym przypadku zerwania.