FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Kupić czy nie kupic TSI
  • Aktualnie z benzynowych silników montowanych i sprzedawanych w salonach dostępne są:
    1.2 TSI 66 kW, 16 zaworów, pasek,
    1.2 TSI 81 kW, 16 zaworów, pasek,
    1.4 TSI 92 kW, 16 zaworów, pasek,
    Silniki starsze, wycofane z produkcji:
    1.2 MPI 55 kW, 12 zaworów,  łańcuch
    1.2 TSI 63 kW, 8 zaworów,  łańcuch
    1.2 TSI 77 kW, 8 zaworów,  łańcuch.
    Aktualnie produkowane silniki TSI mają pasek. Na łańcuchu można szukać tylko  używanego.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Wiem stad tez pytam o opinie
  • Witam,TSI 85 KM i 105 KM na łańcuszku rozrządu były produkowane aż do końca maja 2015,potem już wychodziły z fabryki nowe silniki TSI 90 KM I 110 KM już na pasku rozrządu - to taka mała uwaga/sprostowanie do wypowiedzi powyższej kolegi @luizzz
    Pozdrawiam !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • Silniki 1.2 TSI 85 KM i 105 KM (z łańcuchem rozrządu) były produkowane równolegle z nowymi 1.2 TSI 90 KM I 110 KM (z paskiem rozrządu). Te starsze (słabsze) były montowane do R do końca produkcji, te silniejsze były/są montowane m.in. do FIII i OIII.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Panowie, dla mnie to bez różnicy, bo nie o to w dyskusji chodzi....Czy jest tu ktoś, kto może wyrazić opinie o Rapidzie 1,2 (110 lub 90 KM na pasku)?
  • Jakiej opinii oczekujesz i od kogo? Nowe silniki nie są na tyle długo montowane (i eksploatowane), by można je było ocenić po 3, 4 czy więcej latach czy też po przebiegu typu 60 - 100 -150 tkm. Nie licz, że na dzień dzisiejszy otrzymasz satysfakcjonującą odpowiedż na swój temat.
    Żywotność i inne walory silnika nie oceniamy na podstawie "opinii" zasłyszanych czy sporadycznie podawanych. Tu jedynie czas i stosunkowo duży przebieg przy większej ilości samochodów wytworzą w miarę obiektywną ocenę. Sporo osób również niedowierza wymianie oleju do 2 lat, ale i to czas zweryfikuje, czy takie podejście producenta jest właściwe.
    Każdy "nowy" nabywca pojazdu jest tak trochę wystawiony na próbę, czy jego egzemplarz wytrzyma deklarowane przebiegi czy odstępy czasu dla poszczególnych czynności serwisowych. Jak na razie - na tym forum (i nie tylko) nie było zasadniczych problemów z żywotnością silnika TSI.   
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Witam ponownie,mam prośbę do kolegi @jercen o wyjaśnienie nam wszystkim na forum,dlaczego zaprzestano montowania silników TSI 90 KM i 110 KM ( tych silniejszych ) z łańcuchem rozrządu w naszych Rapidach od czerwca 2016 r,skoro nadal je montują w Fabii III i Oktawii III ? - dlaczego przeszli na pasek rozrządu ? - prosimy o wyjaśnienie - dziękuję !!!
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  • @andrew61k chyba coś źle zrozumiałeś i odwróciłeś sytuacje a bylo przecież jasno napisane przez @jercena i to od czerwca 2015 a nie 2016.
    W Rapidzie zaprzestali montować starszą wersję z łańcuchem EA111 czyli wersji 85 KM i 105 KM (choć też była wersja 90KM na łańcuchu ale nie montowana w Skodach). Rapid razem z Yeti do czerwca 2015 były ostatnimi Skodami, w których były montowane silniki EA111 z łańcuchem. W FIII i wcześniej bo od 2013 r. w OIII montowane były/są silniki EA211 na pasku początkowo o mocach 85 i 105 KM a później zmodyfikowane 90 i 110 KM (w OIII nadal ten słabszy jest o mocy 85 KM czego nie rozumiem gdy FIII i Rapid mają 90 KM). W FIII i OIII nigdy nie było silnika 1.2 z łańcuchem jak napisałeś :-)
    Ja zadałbym odwrotne pytanie. Dlaczego w Rapidzie od początku nie był momtowany silnik na pasku skoro już był montowany w innych autach grupy VAG lub w momencie gdy on zawitał to do OIII?
    Czym to było spowodowane, że aż do połowy 2015 r. wkładana była starsza wersja a nie nowa?
    To była kwestia opróżniania magazynów czy czegoś innego, że w Rapidzie i Yeti (rozumiem FII i Roomstera bo były na wylocie) przez 2 - 3 lata montowali łańcuchową wersję gdy rownolegle w innych modelach była montowana nowsza wersja "paskowa"?

    Ps. A od czerwca 2016 r. jak już napisałeś to mogą zacząć się pojawiać silniki 1.0 TSI o takich samych mocach. Gdzieś już na internecie zaczynają wspominać, że w OIII mają się pojawić. Jeśli tam to i w innych modelach też z czasem.
    RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
  • @grzesk.oczywiście,że od czerwca 2015 roku,moje niedopatrzenie nie sprawdzone po napisaniu,ale faktycznie,dlaczego zaprzestali montażu rozrządu łańcuszkowego w naszej słabszej wersji silnikowej i przeszli na rozrząd paskowy,a może chodzi o silnik jego inną konstrukcję,chociażby 16-zaworową,tak jak miałem w poprzednim samochoddzie marki Renault Megane z silnikiem 1,4 V 16 zaworowym na rozrzadzie paskowym.
    Dzięki za sprostowanie !!! 
    * RAPID LIFTBACK * 1,2 TSI * 86 KM * MY15 * AMBITION MAX * BEŻ CAPPUCINO *31 450 * RYBNIK *
  •  Miom zdaniem wyścig o jak najmniejszą emisję spalin, prowadzi właśnie do tak częstych zmian w silnikach. VAG po pierwszych wpadkach z TSI, testuje teraz na klientach kilka tyś.silników po czym wprowadza kolejne zmiany typu dwa wałki rozrządu i obniżanie pojemności. Jak i to przejdzie pewnie mają już w zanadrzu kolejne zmiany. A i tak pewnie wejdą hybrydy.
  • Moja opinia.
    TSI nie jest silnikiem ECO-logiczny w znaczeniu spalanie. Moje spalanie po blisko 10tys. przy 90KM to 6,33l/100km przy spokojnej jeździe.  co do pracy samego silnika to uwag nie mam. Tylko gdzie te koniki? Te 90KM to lipa przy poprzednich moich 82 we fiacie Brava. Tyle moich spostrzeżeń.
    Rapid LB | 1.2 90KM | MY16 | Ambition MAX | błekit | 32200km | Łódzkie | 6,5 l/100km w motostat
  • Pierwszy raz spotykam się z określeniem - czy odniesieniem do ECO. Swego czasu Skoda oferowała wariant Green Line (nie pamiętam dokładnie) w wybranych modelach, gdzie zużycie paliwa było mniejsze. To było dane zastosowaniem innych opon, przełożeniem,...
    Aktualnie w ofercie nie ma takich samochodów. Dla Citygo oraz OIII jest wersja G-Tech, ale to raczej jeszcze nie na codzienne używanie (choćby ze względu na sieć stacji).
    Wracając do tematu - nadal dla bryły Rapida - silnik 1.2 TSI jest najbardziej optymalny. Właśnie silnik słabszy 90 KM ma dobre parametry przy oferowanej cenie, natomiast mocniejsza wersja jest zbyt droga za "elektroniczne" podkręcenie mocy.
    Porównując parametry przyśpieszenia do 100 km/godz., dostępnego momentu czy prędkości max., to jednak Fiat Brava zostaje w tyle nawet za słabsza wersją R z silnikiem 1.2.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • @marecki71 no powim ci, ze mnie zaskoczyles jesli chodzi o spalanie. Takie wartosci jakie osiagam w trasie czy w miescie to zwyklym 1,6 o podobnej mocy,bez wzgledu na producenta, bym nie osiagnął. Nie wspomn juz o dynamice w silniku turbodoladowanym. Moze zbyt delikatnie się z nim obchodzisz. Przypie....... mu czesciej to sie odmuli. 
    Ogolnie nie powinno sie jezdzic caly czas delikatnie z silnikiem w ktorym jest bezposredni wtrysk z uwagi na gromadzacy sie nagar. Od czasu do czasu na trasie mozna korzystac ze wszystkich niutonow a tym bardziej KM. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • @marecki71 też jestem w szoku czytają o Twoim spalaniu. U mnie ok. 6l.wychodzi jak wożę tylko rano dziecko do przedszkola 3.5 km i z powrotem. Tak na zbiorniku średnio wychodzi 5.2 - 5.3. Im dynamiczniej będziesz jeździł tym lepsze spalanie - tak jak pisze @yunior81. Daj mu czasem w d...
    Rapid LB|1.2 TSi 90 KM|MY16|Ambition Max|Biel Candy|20500 km| Praszka
  • ale tylko czasem, czesta dynamiczna jazda TSI to nie jest to co ten silnik lubi jesli ktos chce miec male spalanie
    Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
  • Mechanik serwisu  jeździ w 1.2 TSI  z łańcuchem i Dyrektor sprzedaży też który mi polecił, więc nie wciskali mi gniota, rozmawiałem z flot-owcem co ma go w d..ie bo służbowy i dobija 90 tyś w 2,5 roku i chwali, ja basenu nie mam w drzwiach, terkotanie raz jak w totolotku więc prawie wcale ale się zdarza, ogólnie nie narzekam, musiałem się uspokoić  bo tak ładnie przyspiesza ze aż 15 pkt nazbierałem.
    Rapid SB 1,2 TSI CBZB 77kW (105KM) |Ambition Max MY 2014, 142000 Km. Wejherowo
  • jercen : Fiat Brava zostaje w tyle nawet za słabsza wersją R z silnikiem 1.2.
    Wierz mi, że nie wiesz o czym piszesz. Jeździłem takim fiatem 11 lat i wiem co napisałem.


    Rapid LB | 1.2 90KM | MY16 | Ambition MAX | błekit | 32200km | Łódzkie | 6,5 l/100km w motostat
  • marecki71 nie zgodzę się z tym co piszesz, bo albo tylko głaskasz pedał gazu zamiast go stanowczo przycisnąć albo masz silnik w trybie serwisowym. Rapid zarówno mocą i momentem obrotowym wygrywają z Fiatem Brava, jedynie masa Rapida jest o 100 kilo większa. Ale prawie 2 sek różnicy do setki to pogrom na drodze. Nigdy wolnossące 1.2 nie będzie szybsze od tej samej pojemności tylko z turbo. Uturbone  1.2 może spokojnie rywalizować ze zwykłym 1.4 a czasem  i 1.6
    Rapid SB | 1.2TSI CBZB 105KM | MY15 (4 tydzień 2015) | EleganceMAX | Błękit RACE | 55000+km | Bielsko-Biała
  • W czym ma rywalizowac jak bije na glowe wiekszosc 1,6. Przyklad: Rapid 1,2 TSi 81KW 110 KM 170 Nm vs 1,6 MPi ( np. z Octavii ) 102 KM i 148 Nm. Dodajmy, ze moment i moc w Rapidzie osiagamy bardzo szybko co daje nam wynik w miare sprytnego i dynamicznego samochodu. 
    Jesli natomiast chodzi o zywotnosc no to niestety.......... musimy troche poczekac aby wyrobic sobie opinie na temat tsi. 1,6 jest pancerne. 
    Corolla | 1,6 132KM | MY18 | Classic Plus | Czarny | EPi
  • Nawiążę do wypowiedzi kol. marecki71.
    Swego czasu była gorąca polemika w sprawie głośności R. Każdy wypowiadał się wg własnego odczucia, miał własne wyrobione zdanie. Ale to wszystko były wrażenia subiektywne. Nie były poparte porównywalnymi pomiarami w kilku różnych samochodach w porównywalnych warunkach. Podobnie jest i tu z przyśpieszeniem. Ale żeby nie być stronniczym, powołałem się na źródła podane przez Fiata. W tym układzie pojazd fabryczny (niepodrasowany silnik) pozostaje faktycznie daleko za R.
    Tak jak koledzy wspomnieli powyżej, R ma w swojej klasie pojemności praktycznie mało konkurentów w przyśpieszeniu, A dane to jest sporym momentem obrotowym dostępnym od 1500 obr. W tym układzie silnik Fiata (sprzed kilkunastu lat) bez doładowania nie ma szans.
    Ale żeby nie prowadzić dalej niepotrzebną dyskusję o parametrach innych marek, nie popartą pomiarami, proponuję pozostać przy temacie zakupu TSI.
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

ZYSKAJ NAWET 500ZŁ - OTWÓRZ ONLINE KONTO BANKOWE

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?