Witam Ostatnio zabrałem się za poprawę nagłośnienia w moim R i jako pierwsze dokonałem wymiany przednich głośników oraz wygłuszenie drzwi. Teraz przyszedł czas na tył. Jak zapewne wiecie Skoda coś sknociła przy montażu tylnych głośników i należy zamienić + z - żeby grało jak należy (temat już poruszany na forum). Dlatego można tego dokonać zamieniając piny w słupku lub przy głośniku. Ja dokonałem tego przy okazji wymiany głośników i zamieniłem kabelki bezpośrednio od głośnika. Tym razem zastosowałem starszy zestaw Hertz DSK 165 (kupiłem okazyjnie od kumpla :) Charakteryzuje się on tym, że każdy głośnik posiada osobną zwrotnicę (w sumie 4).
Po demontażu tapicerki ukazuję się nam taki oto widok:
Najbardziej obawiałem się czy spasuje głośnik do dystansu (taki jak z przodu czyli 165x30mm POWE do VW/FABIA), ale na szczęście wszystko spasowało. (sorrki za fote z palcem - kapłem się jak zgrywałem na kompa ;) Kabelki podłączamy w następujący sposób: PRAWA STRONA: + czerwono zielony - brązowo zielony LEWA STRONA + niebiesko biały - brązowo biały
Tweeter montujemy do tapicerki drzwi w miejscu przy klamce. Przyklejamy go klejem na ciepło i następnie lutujemy do zwrotnicy w drzwiach. Można oczywiście zastosować złączki, żeby w razie czego szybko odłączyć przy demontażu tapicerki ja jednak takich nie posiadałem.
Zwrotnice przykleiłem od woofera nad dystansem, od tweetera przy mechaniźmie opuszczania szyb.
Po zamontowaniu tapicerki zamykamy się w aucie i słuchamy efektu naszej pracy :) PODSUMOWANIE Po zamontowaniu przednich głośników i wygłuszeniu drzwi efekt był na prawdę dobry. Oczywiście fader na +9 bo na 0 grało tak sobie (wiadomo dlaczego). Po montażu tylnych głośników jak odpaliłem radio, fader 0 - PETARDA!!! Aż mnie ciary przeszły jak to radio gra! Basik czyściutki i głęboki, jak usiadłem z tyłu to miałem wrażenie, że jest skrzynia w bagażniku :) Bardzo dobrym rozwiązaniem był montaż tweeterków wyraźnie słychać wysokie tony pomimo, że montaż w nie najlepszym miejscu. Jakby ktoś chciał posłuchać to zapraszam :) Koszt głośników: 50zł (okazyjnie od kumpla Hertz DSK 165) Dystanse MDF: 29,99zł (POWE 165x30mm VW/FABIA) Śrubki montażowe: 1zł (8śrub M5x50mm z nakrętkami + wkręty do drewna) Maty wygłuszające: ok 150zł Gorąco polecam. Przyznam, że sama zamiana kabelków + i - dała ogromną różnicę i przyjemnie grało na tych fabrycznych głośnikach dwudrożnych. Więc jeśli ktoś wybierze wariant ekonomiczny to sama wymiana przednich głośników powinna wystarczyć. Powodzenia!
No i super :-) Znów profi robotka :-) Pytanie czy te maty GM sa wodoodporne bo widze, że wykleiłes nimi wnętrze drzwi. Tam ciagle wpada woda po deszczu więc jak nie są wodoodporne to........
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Ambition MAX | Grafitowy Metalic | ok 80 kkm | DW | Ø 6,7 l/100 km
Witam Po zdjęciu tapicerki drzwi tylnych prawych, pod tą dużą gumową zaślepką zauważyłem białe smugi po zaciekaniu wody. Podobne ślady widać na jednym z powyższych zdjęć. W moim przypadku, przy dużych opadach deszczu widać wypływające krople wody z pod tapicerki w tych okolicach i dolna uszczelka drzwi jest mokra do połowy wysokości (tylko prawe tylne drzwi).
@lookashECL z tego co się dowiadywałem pianka jest wodoodporna, dlatego nie zalecali przyklejać zwykłych pianek do zastosowań wewnętrznych jak np. w domu. @nichicon zgadza się, też to zauważyłem, nawet nie szło tego domyć.
potwierdzam, że zamiana kabelków + z - w tylnych głośnikach dużo pomaga. Ja zamieniłem kabelki w kostce przy głośnikach, dzięki czemu nie potrzeba nic przecinać, lutować, izolować itd.
Ja właśnie montuję odseparowany zestaw hertza na przód taki jak kolega wojciechb2. Zakupiłem też takie przejściówki aby wpiąć się w oryginalną instalacje. https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTSKHLATteJ7i0pqlqVTpTDwIOfITTRDB4V3g&usqp=CA... I okazało się że ma złe podpięte kable musiałem zamienić piny plusowe z minusowymi aby zgadzało się ze schematem Skody. Może ktoś pomóc jak aktywować opcje fader? Po pośpiechu głośniki grają cicho ale nie ma żadnej dodatkowej opcji regulacji w radiu. Szukałem w kodowaniu 5f ale bity bajty nie podpisane.
Rapid SB | 1.2 CJZD 110 KM | MY16/7.10.2015 | 81000 km | Małopolska zachodnia, Ziemia Chrzanowska
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.