Kupując jakąkolwiek markę i model uważnie zastanówmy się nad wyposażeniem naszego wymarzonego autka. Dobrze wypytajmy czy coś może być dołożone później czy też nie. Kupując Rapida, nie brałem pod uwagę np czujników z przodu, jak również nie myślałem o innym wyposażeniu. Teraz kiedy doszedłem do wniosku że te komponenty są użyteczne postanowiłem popytać czy taki montaż jest możliwy. Pytałem w kilku salonach w Katowicach, wszędzie powiedziano mi że masę rzeczy jest montowanych w tzw cyklu produkcyjnym, i oni nie mają możliwości doposażenia samochodu. Tak więc wg mnie Skoda prowadzi dziwną politykę. Nie wierzę że, montaż np czujników jest jakiś większym problemem dla ASO.
Doposażenie w przynajmniej część elementów np. Climatronik wymaga sporej ingerencji w aucie i jest nieopłacalne, dlatego salony właściwie tego nie robią. Niestety wielokrotnie było również na forum było pisane by rozważnie i w przemyślany sposób dobierać wyposażenie. Przednie czujniki możesz sam sobie dołożyć ale to prawdopodobnie dopiero po gwarancji.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Zgadzam sie z mapex 2608! To jest chore zeby nic nie mozna bylo w ASO dolozyc,zmienic itp,a okazuje sie ze wiekszosc prostych udogodnien da sie zrobic samemu,albo przy pomocy np kolegow z forum
Czujniki to nowy zderzak, aso nie będzie wiercić, wiazka, sterowniki, montaż kodowanie. W aso byś się nie zmiescił w 3000 zł wiec malo opłacalne, dlatego trzeba od razu zamawiać.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Może jeszcze zmiana silnika na mocniejszy a potem dołożenie DSG? Nie widzę nic nie normalnego w takiej polityce... Widziały gały co brały. Trzeba wszystko przemyśleć i nie szczędzić na każdym aspekcie bo potem jest płacz.
Rapid SB | 1.4 TSI 125KM DSG | MY16 | StyleMAXX | Race Blue | 21 000km | Poznań
Nie wiem czy warto aż tak wieszać psy na Skodzie ... W analogicznej sytuacji są pojazdy innych marek. Na linii produkcyjnej jest pełne oprzyrządowanie, dokumentacja, przeszkolona załoga oraz wszystkie niezbędne składowe elementy. Natomiast żadna stacja obsługi - nie ma ani uprawnień, ani stosownej dokumentacji ani tym bardziej przeszkolonej kadry do takich (dosyć sporych) zmian w konstrukcji czy doposażeniu pojazdu. Patrząc (nawet tu na forum) na jakość pracy niektórych ASO w podstawowych sprawach - to co dopiero mówić o bardziej zaawansowanych pracach z doposażeniem? Nie oczekujmy od ASO rzeczy niemożliwych. Należy w większości przypadków pogodzić się i zaakceptować to, co się zamówiło, a małe niezbyt ingerujące w montaż czy instalacje pojazdu można próbować doposażyć we własnym zakresie w trakcie eksploatacji. Dla mnie to nie są dziwne reguły - a normalne działanie każdej firmy samochodowej. Może jeszcze niektórzy myślą kategoriami np. składanych komputerów. Ale nawet i takie powoli odchodzą do lamusa.
Rozumiem, że można żałować, że się nie wzięło lepszego radia, climatronica itp. No ale czujniki parkowania przednie... Po co Ci to? Jeszcze w Rapidzie, który jest małym autem. Przednie czujniki to nic za czym trzeba by było płakać, no chyba, że się nie umie jeździć albo jest się ślepym.
Nie do konca sie zgodze. Jesli np zmiana radia juz jest problemem dla aso to o czym tu mowic? Poza tym nie kazdy zamawial-konfigurowal sobie auto i mogl wszystko przewidziec. Ja np kupilem takie jakie bylo. Dla przykladu, wymienilem wlasnie radio,bylem w aso zdjac ochrone komponentu z wielka laska zreszta to zrobili a to raptem 10min. ale niestety uruchomienie pozostalych funkcji ktore nwe radio posiada to juz przeroslo mechanika. Zrobil to i jeszcze pare innych drobiazgow wlasnie kolega z forum,nie mial z tym zadnych problemow.
@mapex2608, do samochodu, po zakupie, można dołożyć prawie wszystko. Wystarczy poszukać po VAG'owskich forach. Jesli sie kupuje samochody koreańskie czy japońskie, to tam poza pokrowcami ciezko jest cos dołożyć oryginalnego. Dowodem na poparcie mojej tezy, jest ogromna ilość nowych, oryginalnych części w czeskich sklepach. Malo osob tez wie, ze np. otwory pod czujniki, ktorych realnie nie ma w zderzaku, sa zaznaczone od wewnętrznej strony zderzaka, podobnie jak mocowania spryskiwaczy reflektorów. Takze przy niektórych modach, wykorzystuje sie obecne elementy samochodu bez ich wymiany. Ludzie robia grubsze rzeczy niz montaz czujników czy wymiana radia na to z navi. Malo tego, nawet czujniki mozna kupić juz w kolorze. Ogolnie jest to temat rzeka. Szukaj informacji na roznych forach dotyczących niemieckich samochodów a znajdziesz rozwiazanie jak to zrobic. Nalezy tez wspomnieć ze fora rosyjskie sa pełne wiedzy na temat roznych, ciekawych modow.
Pomijając duży stopień skomplikowania dołożenia niektórych elementów, to takie praktyki są nieopłacalne np. tempomat w konfiguratorze 750 zł, w ASO drugie tyle. Jest jeszcze dużo takich przykładów.
Poza tym nie po to kupuję nowy samochód, żeby zaraz ktoś go rozkręcał i potem byle jak poskładał. Mam przykład z montażu blokady skrzyni biegów-da się znaleźć kilka śladów po podważaniu plastików śrubokrętem, na szczęście są prawie niewidoczne. Może to wydawać się śmieszne, ale przed zamówieniem swojego R spędziłem pół dnia przy konfiguratorze i zastanawiałem się po kilka razy, co mi jest potrzebne, a co nie. Dzięki temu wsiadając do auta cieszę się tym co mam, a nie klnę pod nosem, że trzeba było dokupić to i tamto, bo tego mi brakuje. Każdy może przy zamówieniu skonfigurować sobie auto jak chce i nie rozumiem tych pretensji w stronę firmy.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Oj pretensji w stronę firmy można mieć za wiele rzeczy ;) ale nie koniecznie za to, że się czegoś nie zamówiło i się później żałowało, że jednak trzeba było to wziąć.
Tempomat 750zł ok, a montaż tempomatu we własnym zakresie max 200zł. HHC w konfiguratorze 300zł (lub 350 nie pamiętam) mając kabel = 0zł Doświetlanie zakrętów kolejne pareset zł a da się uruchomić bez śrubokręta. itp.
Polityka firmy nastawiona jest na zysk i nikogo nie powinno to dziwić, bo po to ktoś inwestuje i ryzykuje by potem czerpać z tego korzyści finansowe, kowalskiego ceny przerażają na szczęście w przypadku skody przy odrobinie wiedzy da się "doposażyć" samochód we własnym zakresie :)
@Maciek_1991, trzeba byc idiota, żeby za tempomat płacić 750 zł ( cena z konfiguratora jak piszesz ), sam sobie założysz z pomocą kogoś ogarniętego z tego czy innego forum. Cóż to za problem jest zdjąć kierownicę, podmienić manetkę i zmontować wszystko razem. No chyba, że ktos mocno pedantycznie podchodzi do auta to tylko zamawiać w ASO i płacić jak za zboże. Kolega @grzesik1, podał tylko mały przykład gdzie ASO wali klienta po kieszeni aż miło, a doświetlanie zakretów i inne rzeczy, które wystarczy zakodować a w "konfiguratorze" kosztuja niezłą kase. Po to są różne fora, żeby korzystać z wiedzy tam zamieszczonej i z osób, które za przysłowiowe "pifko" zakoduja to czy tamto. Montując przed kilkoma dniami tempomat do OI ( nowy, oryginalny ), u kolegi z innego forum, wszystko mnie wyniosło ok 250 zł., nie chce mi się podawać ceny jaką ASO zawołało za montaż i manetkę ale tak to mozna wymieniać i wymieniać.........
Tak, jestem idiotą, bo zapłaciłem 750 za tempomat założony w fabryce, ale nie rozbierałem nowego samochodu bez wiedzy, vcds dla niewielkiej oszczędności. Dla mnie idiotyzmem jest niezamówienie czegoś i potem zlecenie montażu w ASO. Wydaje mi się, że zeszliśmy z tematu, bo chodziło o montaż w ASO, a nie dokładanie samemu. Poza tym Ty umiesz założyć tempomat, ktoś inny już nie
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
@Przemo74, szukaj po VAGowskich forach a na pewno zamontujesz. Ni emusisz czekac na koniec gwarancji..... swoja droga okolice poznania to ogrom części do różnych samochodów... ;)
@Maciek_1991, twoja kasa, twoja sprawa co z nią zrobisz.....
Fakt zeszlismy z tematu, bo powtorze jeszcze raz nie kazdy zamawial i konfigurowal sobie auto! Skoda sprzedaje auta ktore opuscily fabryke w takiej a nie inne wersji i chidzi o to zeby mozna bylo nie mowimy za jakie pieniadze ale legalnie w aso doposazyc auto a tego wlasnie w skodzie nie zrobisz! Nikt tu nie mowi o demontowaniu auta na drobne kawalki,ale wlasnie proste rzeczy np jak w moim przypadku dolozenie mikrofonu! Pod tym wzgledem skoda to porazka.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.