Witam. Dziś po wizycie w ASO i naprawie tylnej wycieraczki (ślad na środku szyby) po przyjeździe do domu zauważyłem, że uchwyt (mocowanie) amortyzatora klapy bagażnika (po prawej) ma duży luz. Po lewej jest wszystko w porządku. Od razu pojechałem do serwisu zgłosić szkodę ASO lecz sam kierownik powiedział:"Jest to normalny efekt eksploatacji i gwarancja tego nie uwzględni." Czy rzeczywiście po 1,5 roku i ok 6 tyś. km luzy będą tak wielkie żeby stukało? Proszę o szybką odpowiedź, ponieważ jutro zamierzam odwiedzić ich ponownie. Dodam tylko, że mechanik wbijając osłonę mechanizmu wycieraczki przyłożył parę razy ręką przy całkowicie otwartej klapie.
Rapid SB|1.2 TSI 85KM|MY15|Aktiv Max|Biel Candy|Białystok|7000km
Zgłosiłem lecz kierownik serwisu powiedział że jest to normalne i oni na gwarancji tego nie zrobili I ewidentnie oni to dzisiaj uszkodili (tak sądzę) i nie chcą się do tego przyznać. Ewentualne zgloszę to do innego serwisu. Jedynie chcę porównać czy to tak ma być czy nie.
Rapid SB|1.2 TSI 85KM|MY15|Aktiv Max|Biel Candy|Białystok|7000km
Amortyzator tylnej klapy jest uchwycony w dwóch przegubach. Obie końcówki amortyzatora są z tworzywa. Dla zabezpieczenia spadania amort. z przegubu jest zastosowana stalowa, sprężynująca obejma - ok. 240 - 270 st. Sam przegub jest wkręcany do boku klapy, mniej więcej w połowie wysokości szyby. Nie podałeś czy sprawdziłeś dokręcenie przegubu czy też "wyłamanie" przegubu w szkielecie drzwi, wraz z gwintem. Prawdopodobnie luz w głowicy amortyzatora nie występuje. Ale to trzeba sprawdzić. Na rys. jest przedstawiony przegub górny w klapie. Sama stacja, nawet jak dysponuje nagraniem z monitoringu, nie udostępni go z dobrej woli przeciwko sobie.
@yunior81, niech jedzie, tylko ciekawe co zrobi jak mu powiedzą, że to uszkodzenie mechaniczne (efekt pracy mechanika) i mu odrzucą gwarancję. Ja bym szedł w zaparte, że uszkodzenie powstało po naprawie mechanizmu wycieraczki i jak chcą to niech sobie patrzą w monitorning.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Jak w innym ASO stwierdzą - najlepiej na piśmie - że uszkodzenie mechaniczne to wróć do pierwszego i pokaż im. I awanturę rób. Najlepiej głośno, żeby wszyscy słyszeli. Mogą ustąpić.
Albo i tak. Swoją drogą to mechanicy pracują czasami jakby byli od pługa oderwani. Ja robiłem sam identyczną operację i nie dość że nie potrzeba wielkiej siły, żeby zapiąć tą plastikową osłonę, to nawet chcąc DELIKATNIE uderzyć można sobie przytrzymać klapę jedną ręką, ale nie ich samochód, to co będą uważać, najlepiej za**bać, dobrze że nie użył młotka.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
@Maciek_1991, chodziło mi o to, żeby tak od razu nie wyskakiwać z monitoringiem bo może to popsuć konwersację. Zostawmy sobie to na koniec, jeśli nie uda się nic załatwić. Skoro samochód ma gwarancję, to trzeba zgłaszać wszystko, nawet najmniejsze pierdoły.
Co z tego ze inne aso stwierdzi ze uszkodzenie mechaniczne, ci pierwsi powiedza ze sam zrobil i co oni maja z tym wspolnego, na bank pojda w zaparte. Mi zapier...i nakladki na sruby od kol i awantura oraz monitoring nie pomogl, wyparli sie i juz, musialem kupic nastepne ale ich juz omijam szerokim łukiem
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Po 2 godzinach i straszeniu pismem do producenta serwis zgodził się na wymianę na gwarancji. Kierownik serwisu sporządził dokumentację w formie filmu i teraz mam czekać 2-3 dni na amortyzator. Uszkodzone mocowanie amortyzatora przy slupku C.
Rapid SB|1.2 TSI 85KM|MY15|Aktiv Max|Biel Candy|Białystok|7000km
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.