Witam, po ostatniej wizycie w ASO okazało się, że prawdopodobnie mam krzywą belkę tylnią (bujanie samochodem na boki zwłaszcza przy małych prędkościach i ogólnie dziwne drgania). Rozstaw osi kół tył-przód po obu stronach autach różny o 6mm, problem ewidentnie po stronie zawieszenia tylnego, różna odległość kół do karoserii. W ASO stwierdzili, że na gwarancji tego nie naprawią, bo pewnie wpadłem w dziurę, koszt wymiany ok 5000 pln. Mam pytanie, jaka jest szansa naprawy z AC, dziury żadnej nie zaliczyłem, brak pokrzywionych felg. Rok temu w tym samym aso samochód był na naprawie blacharskiej po uderzeniu w tył, ale nie było uderzenia w koło i nie chcą ze mną dyskutować. Dziwne jest również to, że sprawdzono geometrię i wyszła dobrze Pozdrawiam.
Wydaje mi się, że powinni zrobić z AC. Ewentualnie będziesz musiał znaleźć jakąś dziurę sobie i powiedzieć, że to na niej. Ale nie wiem czy aż tak będą dochodzić, która to dziura. W niektórych ubezpieczalniach (np. Ergo Hestia) powyżej 5000 zł szkoda jak jest to muszą wysłać rzeczoznawcę od siebie, który to zobaczy i sam będzie musiał ustalać jakie są koszta i czy to będą robić. Po roku od zdarzenia tamtego to już pewnie nic się nie zdziała, a nawet jeśli to i tak pewnie byś musiał bawić się w swoich rzeczoznawców, branie i wysyłanie pism i najprawdopodobniej sprawy w sądach. Ale i tak moim zdaniem z AC powinni to zrobić, bo jak w końcu wjedziesz w drzewo sam to też Ci z AC to naprawią.
Madstach, dzięki za opinię, obawiam się tylko właśnie, że rzeczoznawca wyda negatywną opinie, nie ma skrzywionej felgi, itd, itp. Koszt samej belki to ok. 3600 pln.
A to felga nie musi być skrzywiona jak wjedziesz w dziurę. Poza tym mogłeś wymienić 10 razy felgi przez rok czasu. EDIT: Jeśli chodzi o to, że felga teraz miała by być krzywa po wjeździe w dziurę to możesz powiedzieć, że wymieniłeś, bo na krzywej nie będziesz jeździć.
Z podanego opisu zastanawiam się - jak mocny był strzał w tył samochodu? Jak takiego coś było - mogło dojść do naruszenia geometrii płyty samochodu, a z tego wynikającą różnicę w odległości kół P/L. W tym układzie nie musiała być żadna większa dziura ani uszkodzona felga. Możesz opisać trochę o tym uderzeniu w tył? Spotkałem się z uderzeniem w tył samochodu, felgi i opony pozostały nieuszkodzone, ale cały tył do naprawy.
Witam, uderzony z tyłu z prawej strony, naprawiana podłoga bagażnika, wymieniany pas tylny, lampa i kupa plastików. Po uderzeniu pomiedzy tylnymi prawymi drzwiami a nadwoziem zmniejszyła się szczelina, tak że przy zamykaniu drzwi tarły o nadwozie na wysokości rygla zamka, ale nadwozie zostało rzekomo wyprowadzone. Aso idzie w zaparte, że to nie ma związku z belką. Zastanawiam się, czy to napewno belka tylnia, czy może problem jest z samym nadwoziem. Zastanawiam się również czy mocowania belki do nadwozia dają jakiś zakres jej regulacji. Pozdrawiam.
Trochę to dziwne, bo jeśli ASO robiło naprawę, to powinni dotrzymać konkretne wymiary w poszczególnych punktach pomiarowych nadwozia. Nie mam w tej chwili swojego kompa. Jak siądę do niego, to sprawdzę - jakie są miary poszczególnych odległości punktów kontrolnych. Jest jedno małe ale: o ile kontrola podwozia jest możliwa w miarę dobrze z podnośnika, to kontrola wewnętrznych punktów wymaga sporego przygotowania. Chodzi o demontaż wielu plastików jak w kabinie tak bagażniku czy też demontaż tylnego zderzaka.
Panowie, co do punktów bazowych nadwozia się nie wypowiadam. Problem polega na tym, że odległość od środka przedniego koła do środka tylnego koła po lewej stronie wynosi 2061mm, a po prawej 2067mm. Odległość od progu karoserii ( miejsce gdzie z tyłu jest naklejona ta folia ochronna) do początku bieżnika tylnego lewego koła wynosi 81mm a po prawej stronie 87mm. Ewidentna różnica 6mm. Co dziwne geometria wyszła rzekomo w porządku, samochodu nie ściąga, tylko te drgania. Panowie orientujecie się czy jest moźliwość jakiejkolwiek regulacji belka-podwozie, belka- piasta?
Punkty bazowe mierzy się specjalnymi przyrządami i trzeba poszukać miejsca, możesz nawet wpisać w wyszukiwarce "pomiar karoserii" i coś na pewno wyskoczy.
Rapid LB | 1.2 CBZB 105KM | MY15 | Style Plus | Biel Laser | 116000 km | Sochaczew
Ile przejechałeś km po naprawie? Chodzi o stan opon. Jak zachowują się opony, jak się zużywają, czy jednakowo, czy jakoś niewłaściwie, nietypowo? Cz jedna z nich się więcej nie nagrzewa? Regulacja mocowania belki jest możliwa. Przy tak sztywnej karoserii jaką ma R, każdy strzał powoduje nie tylko lokalne, w okolicy uderzenia, zmiany, ale praktycznie zostaje naruszona spora część całego nadwozia. Stąd konieczność naprawdę dobrej naprawy po takim zajściu, by przywrócić nie tylko miejscowe odkształcenia, ale i całość nadwozia. Wygląda na to, że czeka Cię kontrola całego podwozia w innym miejscu, niezależnym serwisie, by stwierdzili dokładnie jego stan. Dopiero po takim badaniu - możesz podjąć dalsze kroki.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.