FORUM SKODA RAPID :: Wyszukiwarka Forumowa

 


Witamy na Forum miłośników Skody Rapid i Rapid Spaceback
   - usterki, opinie i Wasze wrażenia z użytkowania Rapida!

dołącz do nas!
Głośne przekaźniki
  • Niech Ci będzie jak w elektrowozie. Ale nie rozpędziłem się - tylko miałem rozebrany silniczek wycieraczki ...
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • Ja też, jak zwał tak zwał.
    Rapid LB| MY 2015| CGPC 1,2 MPI| Active MAX|Biały Candy|163 tys km.| Wrocław
  • Witam serdecznie i na wstepie zdrowych wesolych swiat wszystkich. Wlasnie wrocilem z pierwszej wieksze trasy ponad 150km i zauwazylem ze przy pracujacych wycieraczkach (wiadomo slychac przekaznik) co jakis czas slychac jeszcze jakis inny dzwiek podobny do przekaznika aczklwiek dzwiek jest inny niz ten w przekazniku wycieraczkowym tak jakby sie cos zalaczalo co to moze byc ? i jeszcze jedna rzecz czasami slyszalem jakby z lewej strony lekkie popiskiwanie przy ruszaniu kierownica w trakcie jazdy ,lecz nie zawsze to wystepowalo... czy ktos z Was mial tez cos takiego ?
    Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
  • @Kezcoks u mnie też na małych obrotach wycieraczek słychać pstrykanie przy ich ruszaniu i powrocie
    Brak Skody
  • Również potwierdzam, dodatkowy dźwięk podczas pracy wycieraczek najbardziej zbliżony jest do sprężynki.
    Rapid LB/ 1.2 110KM / MY17/ Active Max + dodatki / Czerwony Corrida / Siedlce
  • gdzies czytalem ze to moze byc EPC osuszanie tarcz hamulcowych aczkolwiek nie wiem czy to to bo w sumie ja na tyle mam bębny...
    Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
  • U mnie nie ma tego efektu.
    Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
  • Witam wszystkich.
    Odpowiem Wam na pytanie Pawel18PL.
    Mam podobny problem w moim Rapidzie 2014 r. 1.2 TSI 105KM. Mianowice po odpaleniu silnika i włączeniu świateł ,radia i ogrzewania na zakres 1 zaczyna cykać ze skrzynki przekaźników i przygasają światła. Po trzeciej wizycie w ASO (bo Rapid na gwarancji do 06-03-2017) stwierdzili w końcu wielcy Panowie mechanicy i kierownicy, że do wymiany REGULATOR NAPIĘCIA I AKUMULATOR - oczywiście w ramach gwarancji!
    Proponuję iść w tym kierunku przy takich objawach.
    Poza tym, zauważyłem jeszcze podczas chłodzenia turbiny wieczorem jak ciemno, że na postoju na wolnych obrotach przy wyłączonych wszystkich urządzeniach, a otwartych drzwiach migocze oświetlenie wewnątrz pojazdu, czyli tak jak by było na jakieś zmienne napięcie o niższej częstotliwości - a to był objaw zużycia regulatora napięcia co w efekcie pewnie uszkodziło celę w akumulatorze (o tym co prawda panowie mi nie powiedzieli ale to moje przypuszczenia na bazie doświadczeń - stąd wymiana akumulatora). Chociaż auto dobrze odpalało nawet na największych mrozach to pewnie taki akumulator długo by nie pochodził. 
    Pozdrawiam Przemek
  • W starych samochodach były jeszcze wskaźniki amperomierza i woltomierza. Pozwalały kierowcy na codzienną kontrolę pracy układu elektrycznego, zwłaszcza ładowania akumulatora oraz napięcia w sieci. Dzisiaj chyba nie ma seryjnego pojazdu z takimi wskaźnikami. A szkoda. Pozwoliłoby to kierowcy na wczesną diagnozę usterek obwodu ładowania i stanu akumulatora, jeszcze przed poważniejszą awarią czy odgłosami przekaźników.
    Okazuje się, że dzisiaj jeździmy "do oporu", aż któryś element elektryki nawali. Jak akumulator nie byłby ładowany - to do momentu jego rozładowania. Jak będzie przeładowywany - to do momentu wystąpienia przepięcia i spalenia wielu elementów elektrycznych w samochodzie.
    Ostatnia możliwość - to co koledzy opisują wyżej - prawdopodobnie cykliczne załączanie prądu ładowania (przez uszkodzony regulator) do sieci, objawiające się skokami napięć, nadmiernym "cykaniem" przekaźników i widocznym przygasaniem załączonych świateł.
    Pozostaje więc wyczulenie na niewłaściwe objawy układu oświetlenia (mruganie czy nadmierny strumień światła).
    Jeszcze małą pomocą jest zainstalowanie woltomierza. Może służyć do sprawdzania stanu akumulatora co kilka dni, ale jeszcze lepsze rozwiązanie to ciągła praca woltomierza podczas pracy silnika.
    Aktualnie jest kilka rozwiązań zainstalowania woltomierza - np. we wtyczce gniazda zapalniczki lub jako samodzielny (b. mały) moduł panelowy.
    woltomierz.jpg
    300 x 285 - 59K
    woltomierz panel.jpg
    336 x 348 - 48K
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km
  • piotr_vp 13:33 

    Witam, może ktoś miał podobny przypadek. Po włączeniu zapłonu cały czas pracują mi wycieraczki przednie i nie mogę tegpo wyłączyć. Prawdopodobnie padł przekaźnik wycieraczek. Stąd moje pytanie:
    1) gdzie go znaleźć;
    2) nr OE tego przekaźnika i gdzie najlepiej go kupić;
    3) jak go wymienić
    Z góry dziękuję.
    Rapid SB / 1,2TSI CJZD 110KM / MY16 / Ambition MAX / Beż Capucino / 10133 km / KOŁOBRZEG

    <mod> wpis przeniesiono z kategorii "Witamy na Rapidklub.pl".
    Rapid LB | 1.2 CBZA 88kW | MY13 | Ambition Komfort | Srebrny Brilliant metaliza | 88 tkm | Katowice | Ø 6,1 l/100 km

SPRAWDŻ AKCESORIA DO SWOJEJ SKODY


Postaw mi kawę na buycoffee.to
Zostań Patronem RapidKlub.pl, dzięki Tobie forum będzie nadal funkcjonowało i pomagało innym użytkownikom!

Witaj, nieznajomy!

Wygląda na to, że jesteś tutaj nowy. Jeśli chcesz dołączyć do dyskusji na RapidKlub, kliknij jeden z tych przycisków!

Witaj na internetowym forum samochodu SKODA RAPID - zapraszamy do dyskusji!
Masz skodę? Chcesz kupić Rapida? Dołącz do nas!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

RapidKlub.pl
 - lista użytkowników forum

Moderatorzy forum:
@van_daal @gross81 @grzesk @jercen


ANKIETY SKODA RAPID:
Jaki kolor do Rapida?
Jaki wybraliście silnik?
Spaceback czy Liftback?
Jaki wybrałeś pakiet / wersję wyposażenia do Rapid'a?
Czy jesteś zadowolony z użytkowania Skody Rapid?