@Posejdon - jak powiedziałem o tym wczoraj żonie to widziałem jak zbladła :) @madstah - nie panikuję bo na samym początku sprzedawca mówił, ze czas oczekiwania jest do 3 miesięcy, a na druku zamówienia mam orientacyjny termin 05.05. Więc nie widzę powodu by tu robić aferę. Zdaję sobie sprawę, że być może przez moje wydziwianie sam sobie napytałem biedy. Trochę mnie martwi oczywiście ta sytuacja z tym silnikiem ale to nie koniec świata, mam czym obecnie jeździć.
Skoda Octavia III FL / 1.2 TSI 85KM/ 2017/ Ambition/ Pacific Blue/ 2500/ Kraków
@demo87 Później porobię trochę fot jak go umyje bo już trochę go ubrudziłem błotem z zewnątrz i z wewnątrz :) A jakoś przed świętami i tak trzeba będzie zrobić czyszczenie i woskowanie na wiosnę/lato. A kupić to kupiłem Citroena Berlingo Multispace w wersji XTR i 1.6 BlueHdi 120 KM z 6 biegową skrzynią. Dokładniej to najwyżej później opisze w nowym wątku by tu nie śmiecić. Ale pierwsze wrażenia na razie są na plus cytryny bo nie dławi go tak na pierwszym biegu jak dławiło rapida przy ruszaniu na zimnym silniku.
Skoda potwierdziła montaż filtra cząstek stałych do silników benzynowych, tak jak do silników Diesla. Na początku będzie to obowiązywać tylko dla nowo homologowanych modeli, później dla wszystkich nowych sprzedawanych pojazdów. Silniki benzynowe TSI otrzymają filtry od przyszłego roku. Dla nowoczesnych silników problemem jest rozszerzony system wtrysku bezpośredniego, który wprawdzie umożliwia dokładniejsze dawki paliwa, ale przy określonych warunkach eksploatacyjnych powoduje, że paliwo w cylindrze nie spali się całkowicie i powstają sadze. Przy tym bez znaczenia jest, czy to chodzi o silnik benzynowy czy silnik Diesla, dla których DPF (Diesel Particulate Filter) są już obowiązkowe od momentu wprowadzenia normy Euro 5 (od września 2009). A od września br. Diesle powinne spełniać normy silników benzynowych - czyli Euro 6. Czyli - nie dość że nasze R są już dosyć naszpikowane czujnikami, dojdą jeszcze następne, a "dodatkowe" doposażenie pewnie poznamy i na cenie nowego pojazdu. Wniosek - szanować to czym jeździmy - bo za kilka lat w ofercie dealerów nie będzie już takich "normalnych" R z silnikiem TSI.
EDIT MOD: Na przyszłość opieraj się o sprawdzone i potwierdzone informacje
Dla mnie to jest jakiś bezsens z tymi filtrami. Mówię to na podstawie swoich doświadczeń z filtrem DPF w swoim rapidzie. DPF jest po to zakładany, bo dzięki niemu rzekomo nie przedostają się nadmierne zanieczyszczenia do środowiska. Możliwe, że i tak jest. Ale co w momencie jak następuje automatyczne samooczyszczenie się filtra, które trwa tak mniej więcej od 5 do 10 minut? Dla tych co nie mają Diesla mogę powiedzieć, że wtedy smród jest tak okropny, że coś strasznego. Jak masz pecha i samooczyszczenie filtra włączy ci się akurat wtedy jak stajesz na parkingu to wychodząc z auta można od razu się otruć. Zastanawiam się po co to w ogóle jest? Chyba tylko po to żeby oszukać dyrektywy UE i pokazać że jakość spalin jest ok. A to że i tak cały ten syf i tak dostanie się do środowiska w momencie samooczyszczenia się filtra to już nie ma dla nikogo znaczenia.....
Rapid LB / 1.6 TDI CAYC mod 135KM / MY14 / Ambition Komfort / Czarna Perła / 142.500km / Warszawa
O to chodzi ze rakotworcza sadza powyżej temp. 550st ( w czasie wypalania jest ok 800st ) rozbijana jest na wodę, dwutlenek węgla i na inne mniej szkodliwe substancje. Ze śmierdzi to wiadomo, ale ich skład jest inny niż samej sadzy ( mniej trujący dla środowiska )
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
To jest filtr cząstek stałych (sadzy, popiołu) a nie zanieczyszczeń jako takich. Podczas wypalania sadze zamieniają się w mniej szkodliwe gazy i popiół. Popiół pozostaje w filtrze stopniowo go zapychając. Gdy już jest nadmiernie zapchany (zużyty) trzeba go wymienić.
Tsi z uwagi na zubożoną mieszankę emituje czastki stałe i po to będzie potrzebny dpf. Jest go porównywalnie mniej niż w dieslu, dpf w benzynie będzie wypalał sie raz na 800-1500km. Popiół w tdi powstaje w czasie wypalania sadzy tak samo jak w czasie spalania węgla w piecu zostaje popiół. W dpfie w dieslu 1g popiołu przybywa średnio co 3200km, dpf nadaje sie do wymiany jak zawartość nieusuwalnego popiołu siegnie 60g, są uata co latają do 80-90g ale przy 100g już kaplica i za duże obciążenie termiczne jednostki- ciągłe wypalanie. Do 200 tyś km prawidłowo eksploatowany powinien dobić, po ten wg nowych norm UE nie przewiduje ze ktoś będzie dalej jeździł tym autem, chyba ze w Polsce :) Dpf ma starczyć do końca życia samochodu czyli 60g razy 3200km - na tyle nam zaprojektowali samochody :)
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
Namierzyłem ostatnio 3 artykuły i jedno słuchowisko: http://hobby.pl/2017/03/test-skoda-rapid-tsi-dsg-90km/ http://hobby.pl/2017/03/nowa-skoda-rapid-na-biegu/ - można odsłuchać :) http://www.motoarena.com.pl/skoda-rapid-1-2-90km-dsg-test/ Widzę, że ktoś wreszcie wypuścił do testów model 1.2 TSI 90 KM z DSG. Pierwotnie miałem takiego zamawiać, ale bałem się, że 90 KM może być mało. Sam do dzisiaj jestem ciekaw jak to jeździ, ale z artykułów wynika, że przyzwoicie. W mieście na pewno i mnie pewnie by też wystarczyło. Tylko lada moment nie będzie silnika 1.2 TSI ...Mimo wszystko w dynamicznych warunkach 1.4 TSI wydaje się być ekonomiczniejszy. Dziennikarz w drodze nad morze spalił 5.2 L/100 jadąc przepisowo.
EDIT MOD: Na przyszłość spostrzeżenia, doświadczenia z R umieszczaj w odpowiednich działach tematycznych
Rapid LB, 1.4 TSI DSG, MY 2017, Style+Beż, Denim Blue, 44.000 km, Sosnowiec
Niedawno jercen pisał o zakonczeniu montażu silników 1.2 do rapida i montazu fitrów cząstek w Skodzie. Za to mu się oberwało. Rzekomo nie podawał zródła informacji, miał je od wujka. Po ostrym zje...niu przez jednego klubowicza, jego wpisy znikły ... ?! Okazuje się, że na forum mamy juz kilka spraw związanych z niedotrzymaniem umowy zamawianego rapida i propozycją otrzymania mniejszego silnika. Potwierdziły się jego wczesniejsze informacje. Szkoda, że takie informacje ktoś neguje czy kasuje. Tu ma być pomocny kącik dla osób przymierzających się czy mających już rapida.
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.