Jeszcze zatęsknisz... :/ EDIT: Jeszcze dodam, że trochę ten news dziwny, bo skoro tak źle się R i F sprzedają, to dlaczego tak długo się na nie czeka? Mam nadzieję, że to tylko plotka, która się ostatecznie nie potwierdzi.
Może być tak niestety jak z Roomsterem. Mega praktyczny samochód, bardzo wygodny jak na tak małe auto z wielką ilością miejsca z tyłu. Też jak Rapid przeszedł lifting a później zakończyli produkcję. Planowali Roomstera II ale na planach i egzemplarzach testowych się skończyło. Pomijam fakt wyglądu bo z tym można polemizować czy był on ładny ale był zauważalny. Niestety II-dwójka wyglądała prawie jak zwykły VW Caddy więc bez szału ale nie doczekała się produkcji bo księgowym słupki się nie zgadzały. Sam miałem Roomstera brać ale jak już było wiadomo, że, nie będzie kontynuacji zrezygnowałem i zainteresowałem się projektem Mission L czyli naszym Rapidem. Widać, że po nim trzeba szukać coś innego lub w innej stajni, bo Rapid SB jakoś do mnie jak na razie nie przemawia. Po piętach wersji LB depcze FIAT Tipo SW ale czy on okaże się dobrym autem dowiemy się za kilka lat jak FIAT trochę pojeździ. Na pierwszy rzut oka też fajne auto w znośnej cenie (mówię o wersji z silnikim 1.4 T-Jet 120 KM)
Jak widać na powyższym przykładzie Rapida po FL może czekać to samo niestety. A szkoda, bo poza pierdołami, których coraz mniej to bardzo fajne auto dla rodziny z mniejszym budżetem. Narzekają na słabą sprzedaż ale sami się do tego przyczyniają wsadzając 1.0 TSI. Z resztą, pożyjemy zobaczymy, może jednak ludzie będą brali to 1.0. Na 1.2 TSI też swego czasu psioczyli a teraz gdzie się nie obejrzysz to widzisz rożne auta grupy VAG z 1.2 TSI w starszej i nowszej wersji, gdzie tych pierwszych chyba jest więcej bo dłużej był na rynku.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
Moze wlasnie w zwiazku z tym ze nie wiążą z Rapidem szerszych planów na przyszłość, postanowili potestować na nim ten kosiarkowy silnik, liczac sie z tym ze sprzedaż i tak spadnie ale troche aut mimo wszystko wyjedzie na ulice i wskaże ew. problemy.
Rapid LB |1,2 TSI 86KM | MY2015 | Elegance Max Wnętrze Beż | Biały Candy| 52000km | Szczecin
Rapid LB jest konkurencja dla Octavii i o to chodzi, a wewnetrzna konkurencja nie jest dobra, po drugie sedany w grupie VAG maja być autami bardziej prestiżowymi i droższymi.
Skoda Rapid LB/ 1.2TSI chip150KM/ 249Nm /MY 2017/ Style Max / Blue Race/ 11.000km/ Szczecin
OK, spokojnie przyjmę do wiadomości likwidację Rapida LB i skuszę się na takiego mniejszego SUVa ale nich cenę pozostawią na poziomie Rapida, który i tak już nieźle podrożał z biegiem lat. Niestety to tylko marzenia ściętej głowy bo patrząc na ceny SEATA Ateca, który jest bliźniakiem następcy Yeti tak "pięknie" nie będzie a jeszcze mniejszy SUV na bazie Fabii chyba już nie będzie tak przestrony jak Rapid LB.
RAPID LB | 1.2 TSI CBZB 105 KM @120 KM/213,7 Nm | MY15 (45 tydzień 2014) | AmbitionMAX + USB + Climatronic + Tempomat + Hak | Błękit DENIM | łódzkie
@grzesk - nowy suv będzie konkurencją dla Captur, 2008, Mokka, asx czy ew. Duster (coś pomiędzy...) - cenowo, jakościowo wyżej od Duster. Z przestronnością w Duster nie jest źle, u pozostałych gorzej. Może za x-lat dopracują 1.5 TSi.
No a jednak. Tak mi się przynajmniej wydaje @van_daal - jak ktoś myśli o Rapidzie to jako alternatywę obecnie na pewno rozpatruje Tipo, C-Elysee, C1, Logana - wszystkie one chociaż tańsze to też są jeszcze bardziej budżetowe. Tipo daje tu najwięcej ale też dopiero w najwyższej opcji Lounge - tyle, że w Fiacie nie dają takich rabatów jak w Skodzie (wiem bo pytałem). Jak wiadomo w takim wypadku przeciętny Kowalski jak już ma brać auto budżetowe to wybierze tańsze, nawet okupione gorszym wyposażeniem, spasowaniem (ale np. z mniej wysilonym i mniej w teorii psujnym silnikiem - patrz Tipo). Jak widać Skoda czy raczej VAG stwierdzili, że nie chcą się już bić o takiego klienta i wolą zarobić na droższych modelach. Więc wycinają te pośrednie między Fabią a Octavią, między Ibizą a Leonem jedynym wyjątkiem jak rozumiem na razie będzie Jetta. A dla budżetowych odbiorców (rozumianych wg. naszych a nie zachodnich standardów) zostaje świetnie się sprzedająca Fabia. Tak ja to widzę.
Skoda Octavia III FL / 1.2 TSI 85KM/ 2017/ Ambition/ Pacific Blue/ 2500/ Kraków
Gdybysmy mieli dostep do wynikow sprzedazy skody sprawa bylaby rozwiazana, przeciez nikt nie wycofuje produktu ktory przynosi spore zyski wiec sadze ze sprzedaz Rapida LB i Fabii combi po prostu kuleje i grupa VAG tutaj wyraznie traci do konkurentow. Inna sprawa ze teraz w ogole nie bedzie miala jak rywalizowac z konkurencja w tych sektorach, powstanie spora luka.
Skoda Rapid Liftback | 1.2TSI 90KM | MY17 | active MAX | beż cappucino metalizowany | Łódź
Jak bym nie likwidował tylko.obniżył cenę do Ceny Citroena lub bardziej wypasionego Logana i zostawił jak w Octavii silnik 1.2 tsi.i ludzie sami by napędzili sprzedaż, ale wtedy spadla by sprzedaż Octavii. Skoda Rapid jest na 8 miejscu w 2016 najchętniej kupowanym aucie w Polsce. Na tyle marek i modeli wg mnie bardzo dobrze
Ostatnio próbowałem śledzić wyniki sprzedaży różnych modeli, nie podam dokładnych źródeł bo trochę prasy moto, trochę sieci ale z tego co udało mi się zapamiętać, Rapid ogólnie sprzedał się w 2016r w liczbie około 200 tyś. egzemplarzy na świecie, jak rozumiem musi w to wchodzić Rapid india. Za sprzedaż europejskiej wersji odpowiadał głównie rynek rosyjski, jest tam dosyć popularny i niestety nie pamiętam dokładnej liczby ale to już było dziesiąt tysięcy sztuk, z tym, że w zeszłym roku sprzedaż znacząco spadła. Kryzys oraz Łada ma nowy model i podebrała klientów Skody i Kii Rio. Poza Rosją sprzedaje się głównie w Pl i Cz. Gdzieś się spotkałem z informacją, ręki jednak nie dam sobie uciąć;) o sprzedaży około 90 tyś szt. Rapida EU. Skoda ogólnie sprzedała ponad 1100tyś. samochodów, najwięcej w Chinach. Na zachodzie sprzedaje się głównie SB. Czego by nie mówić w monecie wejścia na rynek auto słabo prezentowało się w środku, z czasem je trochę dopracowano, ale efekt świeżości minął, model ma pięć lat a lift raczej niewielki, bo jak sądzę większe zmiany nie mają uzasadnienia ekonomicznego. Z drugiej strony można np. tu http://moto.onet.pl/aktualnosci/skoda-z-rekordem-sprzedazy-w-2016-r/n8sj51 przeczytać, że poza symbolicznym (jak na wiek) spadkiem sprzedaży Yeti pozostałe modele mają wzrosty. Pytanie zatem co się dzieje w worku zwanym Rapid w jego wielu wersjach. Tu podaję statystyki światowe (na końcu tekstu) z jednego miesiąca stycznia 2016r i Rapid jest tu podawany łącznie EU i azjatycki. http://www.motofakty.pl/artykul/skoda-rekord-sprzedazy-w-polsce-i-na-swiecie.html Tutaj ciekawe wyniki sprzedaży 100 najlepiej sprzedających się modeli na świecie w pierwszej połowie 2016 r. Fabia się załapała, Rapida (łącznie) nie ma. http://www.antyradio.pl/Adrenalina/Duperele/100-najchetniej-kupowanych-aut-na-swiecie-w-2016-10256
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.