Hej, mam problem kupiłem Rapida na aukcji ubezpieczyciela (auto po kradzieży) pod maską brakuje mi przepływomierza oraz czujnika różnicy ciśnień DPF (zamocowany na metalowej obudowie filtra paliwa) problem w tym że jak wyciągano ów części obcięto wtyczki. Czujnik oraz przepływomierz wraz z nowymi wtyczkami mam, problem polega na tym że nie mogę nigdzie znaleźć schematu jaka jest kolejność kabli przychodzących do wtyczki. Byłbym bardzo wdzięczny jakby ktoś zrobił mi zdjęcie kolorów kabli w jakiej kolejności wchodzą do wtyczki, bądź jeśli ktoś posiada to schematu elektryki. Pozdrawiam Andrzej
czujnik dpf 059 906 051 C który ma 3 piny, przepływomierz 03L 906 461 3 piny wtyczki które przychodzą do czujnika i przepływomierza to numer: 3D0 973 703
Nie podałeś kodu silnika. Dla przepływomierza znalazłem: czujnik G70 - przepływomierz, czujnik wagi powietrza 3 przewody: czarno-żółty - 0,5 mm2, lewy przewód, na schemacie czujnika oznaczony 2, zasilanie +, szaro-biały - 0,35 mm2, środkowy, na schemacie czujnika oznaczony 1, zasilanie -, szaro-czerwony - 0,35 mm2, prawy przewód, na schemacie czujnika oznaczony 3, sygnałowy do kompa
Dla drugiego czujnika podajesz PDF. Jesteś pewien? Mam problem z dopasowaniem czujnika. Znalazłem kilka czujników, jednak różnią się od Twojej fotki. Fotka nieostra, kolory to żółty, brązowy i 3 przewód biały czy szary? A nie masz jeszcze czwartego przewodu? Czujnik G247 ciśnienia paliwa ma 3 przewody żółty, brązowy i szary. Czujnik G31 ciśnienia powietrza ma 4 przewody, biały, żółty, zielony i brązowy. Czujnik G505 różnicy ciśnień ma 3 przewody, żółty, biały i brązowo-niebieski.
W czujniku nie ma 4 przewodu, jak i w wiązce jak i we wtyczce, poprawiam się jest to czujnik różnicy ciśnień a kolory przewodów to: żółty, biały, brązowo-niebieski.
Wygląda na to, że to ten ostatni, który podałem. Jak sobie poradzisz dalej? Potrafisz podłączyć sam czy skorzystasz z usług elektryka? Wtyczki masz, czyli niedługo będziesz miał sprawne autko :) Jak jeździłeś bez tych czujników, miałeś moc na silniku? Na wyświetlaczu miałeś jakie kontrolki zapalone?
Przewody podłączę sam, nie jeździłem bez czujników (nie próbowałem odpalać silnika). Jutro wszystko ładnie polutuję i zobaczę co dalej, myślę że autko ruszy.
Czujnik G505 ma 3 przewody: żółty, 0,35 mm2, zasilanie +5 V, oznaczenie na schemacie 1, brązowo-niebieski, 0,35 mm2, zasilanie -5 V, oznaczenie na schemacie 2, biały, 0,35 mm2, sygnałowy, oznaczenie na schemacie 3. Nie podajesz z jakiego rejonu PL jesteś. Może warto by poszukać drugiego R z silnikiem Diesla i na żywo porównać, pomierzyć wtyczki. W każdym razie - miłego lutowania i szybkiego uruchomienia samochodu. Swoją drogą, komp ma "ustawienia" rezerwowe, na wypadek, gdy nie otrzyma sygnału z danego czujnika. Wtedy silnik powinien pracować, ale z pewnymi ograniczeniami i pewnie z zapalonymi lampkami. A w kompie, w pamięci pozostaną błędy. Być może, że po fachowym "demontażu" czujników, silnik był odpalony. Ale to można stwierdzić tylko po podłączenia autka do kompa. Powodzenia
Dziękuję ślicznie za pomoc, jestem z Głogowa (Dolny Śląsk), auto najprawdopodobniej nie było odpalone ponieważ było skradzione lawetą (wynika z dokumentacji) a zamki oraz stacyjka nie zostały naruszone. Jutro lutuję wtyczki wkładam akumulator i próbuję. Dam znać jak poszło. Pozdrawiam Andrzej
auto odpaliło, świeci się checkengine, jutro podjadę na diagnostykę komputerową, lecz nie zauważam żadnych negatywnych zachowań. Jeszcze raz wielkie dzięki :)
Gratuluję zdecydowania oraz sukcesu! No to witaj w rodzinie Rapidowców :) Teraz to pozostanie formalność sprawdzenie kompa - dalej już tylko szerokiej drogi !
Wszelkie znaki towarowe, zdjęcia użyte na stronie są własnością producenta i zostały użyte jedynie w celach informacyjnych. Informujemy, że publikowane treści są treściami własnymi użytkowników.